گزارش‌های مرتبط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی به نهادهای بین‌المللی ارسال شد

گزارش‌های مرتبط با آزمایش‌هایی که از نمونه‌برداری اجساد گریلاهای شهید حملات شیمیایی ارتش ترک در متینا، آواشین و زاپ صورت گرفته است به سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، آمریکا، و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شده است.

عملیات نظامی ارتش ترک در مناطق متینا، آواشین و زاپ از ۲۳ آپریل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. ترکیه که علیرغم استفاده از تمام سلاح‌های موجود و تکنولوژی پیشرفته نتوانسته است به پیشرفت دست پیدا کند، در نهایت از سلاحهای ممنوعه شیمیایی استفاده می‌کند. طبق بیلانیه‌ای که مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق منتشر کرده است، در ۶ ماه گذشته که از حملات نیروهای اشغالگر ترک می‌گذرد، بیش از ۳۲۳ بار از سلاح‌های شیمیایی در مقابله با نیروهای گریلا استفاده شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ماه می تا کنون ۹ گریلای زن و در مجموع ۳۳ گریلا در جریان حملات شیمیایی ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده‌اند.

پارت دمکرات کوردستان مستندات بیمارستان‌ها را مخفی می‌کند

در مناطق حفاظتی میدیا در نتیجه بمباران‌های هوایی، محل زندگی و اقامت غیر نظامیان هم هدف قرار گرفته است. در نتیجه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، علاوه بر طبیعت منطقه، بسیاری از دام‌ها هم تلف شده و آسیبهای بسیاری به منطقه وارد شده است. همچنین گفته می‌شود که ۵۴۸ نفر از روستائیان منطقه بادینان تحت تاثیر بمباران شیمیایی قرار گرفته و در بیمارستانهای دهوک و منطقه بستری هستند. گفته می‌شود که مسئولان پارت دمکرات کوردستان مستندات پزشکی مجروحین شیمیایی را مخفی کرده و تا کنون در باره این مستندات و مجروحیت این عده اطلاع رسانی نکرده‌اند.

مدارکی که در دست عزیز ویسی قرار دارند

برای ترکیه که بمباران و اشغال منطقه به امری عادی تبدیل شده است، از طریق پارت دمکرات کوردستان می‌خواهد حضور در منطقه را مشروعیت ببخشد، از طرف دیگر می‌خواهد از طریق اعمال فشار به دست پارت دمکرات کوردستان، این رویدادها را به مسئله‌ای عادی تقلیل بدهد. علاوه بر این اقدامات طبق اطلاعاتی که از منطقه بدست آمده است، بسیاری از مدارک مرتبط به استفاده از سلاحهای شیمیایی در دست مسئول نظامی نیروهای ویژه پیشمرگه روژ، زیروانی و گولان، یعنی عزیر ویسی قرار دارند. نزدیک به یک سال است که عزیز ویسی، نیروی ویژه‌ای را در میان نیروهای گولان، زیروانی و پیشمرگه‌های روژ ایجاد کرده است و برای نیروهای ترک دست به مین روبی می‌زند و اطلاعات نظامی نیروهای گریلا را به دولت ترک انتقال می‌دهد. گفته می‌شود که عزیز ویسی بسیاری از مدارک استفاده ارتش ترک از سلاح‌های شیمیایی را در دست دارد و در صورتیکه این مدارک و مستندات را فاش کند، هم دولت ترک و هم پارت دمکرات کوردستان را می‌توان محاکمه کرد.

فراخوان برای سازمان‌های بین‌المللی

دولت ترک که برای اشغال کامل مناطق آواشین، زاپ و متینا در طول یک هفته برنامه‌ریزی کرده بود، با مشاهده شکست خود در این باره از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.  بعد از ۲۳ آپریل، روزی که عملیات گسترده ارتش ترک آغاز شد، در ٣ می در منطقه آواشین، تونل‌های جنگی نیروهای گریلا با بمب‌های شیمیایی مورد حمله قرار گرفته و در جریان آن سه نفر از نیروهای گریلا به شهادت رسیدند. همراه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی که تصاویر آن از سوی نیروهای گریلا ضبط شده بودند، کوما جفاکین کوردستان هم بیانیه‌ای را در این باره منتشر کرد. اما به دلیل سکوت حکومت اقلیم کوردستان، دولت عراق و نهادها و سازمانهای بین‌المللی، این جنایت نتوانست در میان افکار عمومی جهانی و منطقه‌ای بازتاب چندانی بیابد.

دولت ترک با استفاده از این سکوت استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ادامه داده و اکنون بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت اشغالگر ترک به مسئله‌ای عادی تبدیل شده است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق، در جریان ۶ ماه از حمله ارتش ترک، بیش از ۳۲۳ بار از سلاح شیمیایی استفاده شده است. طبق همین اطلاعات، از ماه مه تا کنون ۳۳ گریلا جان خود را از دست داده‌اند. از این تعداد، ۹ گریلای زن در میان شهدا وجود دارند. از روز نخست این حملات تا کنون از سوی نیروهای مدافع خلق و کوما جفاکین کوردستان، بیانیه‌های زیادی در این باره منتشر شده است و از سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی OPCW و سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های دیگر مدنی درخواست شده است که برای تحقیق و تفحص در خصوص این مسئله به منطقه عزیمت کنند. در این بیانیه‌ها درخواست شده است که آنها آماده هستند تا به منظور تسهیل این سازمان‌ها، از تمام امکانات خود استفاده کنند.

گزارش استفاده از سلاح‌های شیمیایی

بعد از انتشار بیانیه‌های کوما جفاکین کوردستان و نیروهای مدافع خلق، خلق کورد با اعتراضات و راه‌پیمایی‌های خود از سازمان‌های بین‌المللی درخواست نمودند که نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند. گفته می‌شود که اکنون از سوی نهادهای کورد و بسیاری از افراد متخصص و فعال در این زمینه، نمونه‌های بسیاری از آثار برجای مانده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه و اجساد گریلای شهدا به عنوان مستندات و ادله، طی گزارشی به ۲۸ سازمان مدنی و دولت آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا ارسال شده است.