نیروهای مدافع خلق: ۶ اشغالگر کشته شدند

عملیات نیروهای گریلا ادامه دارند. در عملیات‌های تازه گریلایی ۶ نظامی ترکیه از پای درآمدند و یک کامیون منهدم شد. ارتش اشغالگر ترک ٣٣ بار از طریق هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار با توپ و اوبوس مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار را منتشر کرد.

بنابر گزارش ه.پ.گ ارتش ترک به جنایت جنگی دست زده و از سلاح شیمیایی در حملات خود استفاده کرده است. ه.پ.گ می‌افزاید که ارتش ترک در ٢٠ می ٢٣ بار از سلاح شیمیایی در حمله به نیروهای گریلا استفاده کرده و ٣٣ بار با هواپیماهای جنگنده مناطق حفاظتی میدیا را بمباران کرده است. گریلاهای ه.پ.گ با پیشاهنگی یژاستار ۶ اشغالگر را از پای دراورده‌اند، یک اشغالگر را زخمی کرده و یک کامیون را منهدم کرده‌اند.

جزئیات عملیات نیروهای گریلا به شرح زیر می‌باشد:

در عرصه آواشین

 در منطقه آواشین در ۲۰ می ساعت ۱۱:۱۵ اشغالگران زمانی‌که می‌خواستند میدان مقاومتی ورخله را با سلاح شیمیایی بمباران کنند، نیروهایمان با سلاح سنگین آن‌ها را هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در ۲۰ می ساعت ۱۱:۱۵ تا ۱۵:۳۰  ارتش اشغالگر ترکیه هفت‌بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره عرصه مقاومتی ورخله را بمباران کرد.

در عرصه زاپ

 در ۲۰ می در ساعت‌های ۱۰:۰۰ و ۱۰:۴۰ و ۱۵:۵۰ اشغالگران در اطراف سنگرهای جنگی عرصه مقاومتی غار مجروحین با سلاح سنگین و سلاح سبک هدف قرار داده شدند. درنتیجه ۲ اشغالگر کشته و ۳ اشغالگر زخمی شدند. همان روز اشغالگران تلاش کردند با هلی‌کوپتر اسکورسکی سربازهای خود را در منطقه پیاده نمایند اما نیروهایمان علیه آن‌ها عملیاتی انجام دادند. شبانه ساعت ۲۳:۳۰ هلیکوپترهای اسکورسکی زمانی‌که می‌خواستند فرود بیایند، توسط نیروهای ما هدف قرار گرفتند. هلی‌کوپترها موفق نشدند سربازان را در این منطقه پیاده کرده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در ۲۰ می ساعت ۱۱:۲۰ زمانی‌که اشغالگران تلاش می‌کردند به سوی سنگرهای جنگ در عرصه شهید تولهلدان کورژارو پیشروی کنند، توسط نیروهای ما هدف قرار گرفتند. در نتیجه این عملیات ۱ اشغالگر کشته و ۱ اشغالگر دیگر زخمی شد. همان روز ساعت ۱۳:۲۵ و ۱۷:۴۵ نیروهایمان با کمین‌گذاری، سلاح سبک و بمب دستی اشغالگران را هدف قرار داده و ۳ اشغالگر کشته شدند. نیروهای یژاستار تعدادی تاکتیک گریلایی بکار گرفته و در نتیجه این عملیات‌ها ۴ اشغالگر کشته و ۱ اشغالگر دیگر زخمی شد.

در ۲۰ می ساعت ۱۰:۰۰ اشغالگرانی که در اطراف سنگرهای جنگی عرصه شهید شاهین دست به تحرک زده بودند توسط نیروهای ما با سلاح سنگین هدف قرار گرفته‌اند.

در ۲۰ می ساعت ۰۱:۳۰ هلیکوپترهای جنگی قصد داشتند در عرصه قلعه چمچو حمله کنند اما توسط نیروهایمان هدف قرار گرفتند. پس‌از این حمله اشغالگران به‌ناچار از منطقه عقب‌نشینی کردند.

در ۲۰ می ارتش اشغالگر ترکیه ۱۶ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره به سنگرهای جنگی در غار مجروحین، تپه‌ی جهنم، شهید تولهلدان، شهید برخودان و شهید شاهین حمله کرد.

درعرصه هفتانین

 در ۱۸ می ساعت ۸ دوربین اشغالگران در تپه دوپشک منطقه کشان توسط نیروهایمان با سلاح سنگین هدف قرار گرفتند. درنتیجه دوربین منهدم‌شده و سنگرها نیز به‌طور کامل از بین رفتند. تعداد کشته و مجروحین دشمن مشخص نیست.

علیه مقرهای سیری عملیات انجام شد

 در ۲۲ می ساعت ۱۵:۳۰ مقر سیری ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه شیلادزه  توسط نیروهایمان هدف قرار داده شد و با سلاح سنگین عملیاتی انجام شد. در نتیجه این عملیات اهداف به‌طور کامل منهدم‌شده و دشمن متحمل ضربه سنگینی گردید.

حملات ادامه دارند

ارتش اشغالگر ترکیه ده‌ها بار با جنگنده، هلی‌کوپتر و با توپ و ابوس به مناطق حفاظت‌شده مدیا حمله کرد.

جزئیات این حملات به‌شرح زیر می‌باشد:

 ۲۰ می تپه‌ی جودی، تپه اف‌ام، تپه آمدی، کارکر، تپه اورته، تپه شهید جودی، چیارش، قلعه چمچو، شهید شمدین، شهید دیدار، کورژارو، تپه جهنم، زاپ از مقرهای مرزی با اوبوس توپ باران شدند و هلی‌کوپترها نیز حملاتی انجام دادند، همچنین ۲۳ بار جنگنده‌ها منطقه را بمباران کردند.

۲۰ می از مقرهای مرزی تپه حکاری، منطقه متینا توپ باران شد و ۷ بار نیز توسط جنگنده‌ها بمباران شد. ۲۰ می از مقرهای مرزی با اوبوس و ۳ بار نیز با جنگنده عرصه ورخله در منطقه آواشین بمباران شد.