ه.پ.گ: فرمانده آمارا روناهی به شهادت رسید

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای با اعلام هویت یک گریلای شهید می‌افزاید:"در شخص هوال آمارا میثاق خود را برای گرفتن انتقام خون شهیدان راه آزادی و صیانت از یاد و خاطره آنان تجدید می‌کنیم."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از شهادت فرمانده غمزه لاچین با نام سازمانی «آمارا روناهی» خبر داده است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"جنبش آزادی کوردستان بر مبنای پارادایم مدرنیته دمکراتیک طرح شده از سوی رهبر آپو، در وجود ملت کورد برای ضمانت آزادی انسانیت، معیار خودمدیریتی را به سیستم مبدل کرده و علیه هرگونه حملات اقتدارگرایانه-دولت‌پرست نظام مردسالار مقاومت می‌کند و بزرگترین مقاومت تاریخ بشری را به پیش می‌برد. مبارزات آزادیخواهی ما با پیشاهنگی رهبر آپو که وارد ۵٠مین سال خود شده است با پیشاهنگی زنان جانی دوبار گرفته و هویت آزاد کورد را آفریده است و این واقعیت را با پیشاهنگی آزادی خلق‌ها سازماندهی نموده و بر این اساس به نقطه امید بشریت بویژه زنان مبدل شده است. اینچنین گام‌های تاریخی برداشته است. بدون شک این مبارزه بر اساس خط فدایی شهیدان ما محقق شد که از پیشاهنگی تاریخی رهبر آپو با نیروی بزرگ مبارزه الهام گرفته‌اند و به شیوه‌ای رادیکال مبارزه می‌کنند. این حقیقت نشان‌دهنده ارزش‌های مبارزاتی ما می‌باشد، بر مبنای تلاش، رنج و فداکاری هر کدام از رفقایی که این راه را ادامه می‌دهند، گام به گام مبارزه آزادی جوامع و زنان را قطعیت می‌بخشد.

حقیقت شهیدان ایمان به آزادی را گسترش می‌بخشد، مبارزه را رادیکال‌تر می‌کند و در مقابل دشمن به ما نیرو می‌بخشد و جنبشمان را بیش از هر زمانی به آزادی نزدیک می‌کند. هوالمان آمارا نیز در مبارزه آزادی با پیشاهنگی زنان به فرمانده‌ای پیشاهنگ، فداکار و زحمت‌کش مبدل شده بود، در حملات اشغالگرانه رژیم جنایتکار ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا به شهادت رسید. یکبار دیگر تجدید پیمان می‌کنیم مبارزه رفیق آمارا را که با فداکاری و شهامتی بزرگ به پیش برده بود بدون وقفه تا پیروزی ادامه دهیم.

بر این اساس در شخص هوال آمارا پیمان خود را برای انتقام خون شهیدان آزادی تجدید می‌کنیم و در هر لحظه از زندگی یاد و خاطره شهیدان را زنده نگاه داریم. مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفیقمان آمارا روناهی و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم.

جزئیات شناسنامه شهید آمارا به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: غمزه لاچین

   کد سازمانی: آمارا روناهی

   محل و سال تولد: مرسین

   نام مادر – نام پدر: سفیم - محمد

  تاریخ و محل شهادت: آگوست ٢٠٢٢ / مناطق حفاظتی میدیا

آمارا روناهی

ه.پ.گ با اشاره به اینکه شهید آمارا اصالتا اهل درسیم بوده، به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی وی تجلیل به عمل آورده است.

ه.پ.گ در خاتمه با بیان اینکه آمارا روناهی همچون یک ملیتان نیرومند اهل درسیم قهرمانانه در صفوف مبارزه آزادی کوردستان جای گرفته و وظایف انقلابی خود را با جدیتی بزرگ به انجام رسانده است پیمان یاد کرده است که بیرق مبارزات شهید آمارا را برای همیشه در اهتزاز نگاه می‌دارد و آنرا به پیروزی می‌رساند.