ه.پ.گ یاد گریلا پارتیزان سمسور را گرامی داشت

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ه.پ.گ یاد گریلا پارتیزان سمسور (رمضان توپال‌اغلو)  را گرامی داشت که در ۱۵ نوامبر در زاپ شهید شده بود.

در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ در مورد شهید پارتیزان سمسور آمده است:

"در اطلاعیه‌ی روز ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرده بودیم، ارتش اشغالگر ترکیه درصدد است از روستای نِروه به سمت منطقه‌ی تی پیشروی کند، نیروهایمان از فاصله‌ی نزدیک به این اشغالگران ضربه زدند و در نتیجه ۳ اشغارگر کشته شدند. رفیقمان پارتیزان علیه اشغالگران به شیوه‌ای فدایی و قهرمانانه جنگید و به کاروان شهدا پیوست.

هویت رفیق جانباخته به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: رمضان توپال‌اوغلو

   کد سازمانی: پارتیزان سمسور

   محل و سال تولد: سمسور

   نام مادر – نام پدر: بدریه - رمضان

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ اکتبر ٢٠٢٠ / زاپ

دولت اشغالگر ترکیه و نیروهای مزدور و نوکرانش، علیه خلق کورد که برای آزادی مبارزه می‌کنند، بدترین و غیراخلاقی‌ترین روش‌ها را به کار می‌گیرند. با مبارزات رهبر آپو و مقاومت بی‌مانند پ.ک.ک خلق کورد و فرزندان قهرمانش دیگر اشغالگری را نپذیرفتند و با مقاومتی بی‌وقفه علیه سیستم پاکسازی و قتل‌عام اشغالگران، مبارزات خود را به سطح کنونی رساندند.

مبارزات افسانه‌ای که با دادن قربانیهای بسیار انجام شد، برای خلق منطقه به سرچشمه‌ی آزادی تبدیل شد. خلق‌های فرودست در اطراف فلسفه‌ی رهبر آپو به هم رسیدند و علیه اشغالگران و نوکران، مبارزات آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه را به انجام رساندند. دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه که نماینده‌ی سیستم کاپیتالیست در منطقه است، با قتل‌عامهایش در طول تاریخ شناخته شده است و با پشتیبانی اشغالگران و سرکوبگران علیه خلق‌های منطقه به ویژه خلق کورد دست به قتل‌عام‌های جدیدی زده است. مقاومت افسانه‌ای گریلاهای آزادی، همه‌ی نقشه‌های دولت ترک را با شکست مواجه کرده و این رژیم فاشیست را به پرتگاه نابودی رسانده است.

دولت فاشیست ترکیه در چهارچوب حملات اشغالگرانه‌اش در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ در منطقه‌ی زاپ در حالیکه درصدد پیشروی بود، با مقاومتی تاریخی مواجه شد که در آن رفیقمان پارتیزان حضور داشت. در این درگیری چند اشغالگر کشته شدند.

رفیقمان پارتیزان خود را با ایدئولوژی رهبر آپو آراسته بود، شخصیت یک جنگجوی فدایی آپویی را در خود برجسته کرده بود و اینگونه به فرماندهی پیشاهنگ تبدیل شده بود.

رفیقمان پارتیزان که در منطقه‌ی کالک در شهر سمسور به صفوف آزادیخواهان پیوسته بود، در پ.ک.ک با اعمال و رفتارش به قهرمانی حقیقی تبدیل شده بود. رفیقمان در بسیاری از مناطق گوناگون وظایف مختلفی را به عهده گرفته و همه‌ی وظایفش را به نحو احسن انجام داده است. مقاومت شهدای قهرمانمان به الگویی برای وارد کردن ضربات سنگین و تند و تیز گریلای نوین و شخصیت جنگجوی فدایی آپویی تبدیل شد. روح مقاومت فدایی رفیقمان پارتیزان، همیشه راه پیروزی را به ما نشان می‌دهد و به منبع مبارزاتمان تبدیل می‌شود.

شهادت رفیق پارتیزان را نخست به خانواده سربلند وی و سپس به تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد می‌بندیم که ما خواست و روئیای شهدای قهرمانمان را به نتیجه و پیروزی خواهیم رساند."