ه.پ.گ: یاد شهدای فدایی زاپ را گرامی می‌داریم

نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) ضمن گرامیداشت یاد شهدای زاپ اعلام کرد: "ما مجدداً بر تعهد خود به شهدا که آزادی رهبر آپو و کوردستان آزاد است، تأكید می‌كنیم."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای یاد شهدای ژوئیه ۲۰۱۷ را گرامی داشت.

در اطلاعیه آمده است:

"در ژوئیه ۲۰۱۷، در اثر بمباران هوایی منطقه زاپ توسط  ارتش اشغالگر ترکیه، سه رفیق و همرزم ما سیپان، ساوشکا و مونزور که تمامی مراحل مبارزه خود را با پیروی از خط‌مشی مقاومت زندان ۱۴ ژوئیه سپری کرده بوند، به شهادت رسیدند. در سالگرد شهادت این سه گریلای مقاومت آزادی، یاد آنها را گرامی داشته و بر تعهد و پیمان خود نسبت به شهیدان اسرار می‌کنیم."

جزئیات شناسنامه رفیقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: صلاح الدین اَفه

   کد سازمانی: سیپان موش

   محل و سال تولد: موش/ کوپ

   نام مادر – نام پدر: وسیله – نظام الدین

   تاریخ و محل شهادت: ژوئیه ۲۰۱۷ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: یاسمین ینار

   کد سازمانی: ساوشکا دوریم

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: جواهر – شُکرو

   تاریخ و محل شهادت: ژوئیه ۲۰۱۷ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: عبدالرحمان بالچیک

   کد سازمانی: مونزور چیاگر

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: کسَر– عمر

   تاریخ و محل شهادت: ژوئیه ۲۰۱۷ / زاپ

سیپان موش

رفیق ما سیپان در شهر موش از توابح سرحد در یک خانواده میهن‌دوست و فداکار متولد و در محیطی انقلابی و دلسوز فرهنگ کوردی بزرگ شد. سیاستهای تبعیضی و استعماری دولت ترک او را ناچار به مهاجرت به کلانشهرهای ترکیه کرد. اما او هرگز از هویت کوردی و میهن‌دوستی خود دور نشد. سیاست‌های نسل‌کشی و فاشیستی دولت ترکیه باعث شد که درد ملت و جامعه‌اش را بهتر از پیش درک کند. رفیق سیپان به این نتیجه رسید که باید درک خود از این مسئله را به پراکتیک تبدیل کند و برای تداوم مبارزه آزادیخواهانه ملت کورد به کوه‌های کوردستان آمد و به صفوف گریلایی پیوست.

رفیق سیپان که در اوان جوانی به صفوف مبارزه پیوست، با انرژی و پویایی برای یک لحظه هم از حرکت و مبارزه متوقف نشد و همواره خود را از لحاظ فکری و فلسفه مبارزه بازسازی می‌کرد و هنر و تخصص رزمی خود را با آموزشهای جنگی ترکیب کرده و در مدت کمی به یک گریلای جوان کارآزموده و به فرماندهی با مسئولیت تاریخی تبدیل شد. در بسیاری از مناطق شمال کوردستان، وظایف گریلایی خود را به جا آورده و با بر عهده گرفتن مسئولیتهای مختلف و شرکت در عملیات‌های زیاد، ضربات موثری بر حکومت اشغالگر ترک وارد کرد. با عشقی که در وجود او نسبت به گریلا و حرکت پ.ک.ک وجود داشت، در مقطع زمانی کوتاه به یک نیروی فدایی و یک مبارز آپویی تبدیل شد. مهارت، استواری و باورمندی که او داشت، ترس بر وجود ترکیه انداخته بود. با عشق و صمیمیتی که در درون او وجود داشت، همواره مورد احترام ویژه رفقایش بود. رفیق و همرزم ما سیپان یکی از فرماندهان فداکار فراموش نشدنی سازمان و یکی از نیروهای ویژه ما بود.

ساوشکا دوریم

رفیق و همرزم ما  ساوشکا در شهر آمد و در خانواده‌ای وطن دوست به دنیا آمد، او در مبارزات آزادی کوردستان فداکاری‌ها و ارزش‌های زیادی را خلق کرد. دوران کودکی وی در بحبوحه حملات دولت ترکیه به ملت ما و جنبش آزادی کوردستان سپری شد. همین مسئله باعث شد خیلی زود واقعیت دشمن و جنگ را درک کند. با درک این مسئله به جنبش انقلابی پیوست و تلاش‌های خود را برای متوقف کردن حملات و اشغالگری دولت ترک آغاز کرد.  فاشیسم و سیاست‌های ظالمانه دولت ترک، سیاست انزوای شدید تحمیلی بر رهبر آپو، رفیق ساوشکا را به این نتیجه رساند، که موثرترین راه کار مقابله با ترکیه، پیوست به صفوف گریلایی است. رفیق ساوشکا با درک عمیق‌تر جنبش پ.ک.ک زندگی و مبارزه خود را توسعه داده و در جنگ‌های گریلایی شهامت و استقامت بی‌نظیری از خود نشان داد. همواره به آموزش‌های ایدئولوژیک و نظامی اهمیت می‌داد و تلاش می‌کرد از هر نظر برای مقاومت و مبارزه آماده باشد. او بر این باور بود که مبازره با دشمن تنها با فدایی بودن امکان پذیر است، بر همین اساس با پیروی و تمرکز بر ایدئولوژی آزادی زنان رهبر آپو، برای آزادی ملت کوردستان و زنان مبارزه خود را تداوم بخشید. تجزیه و تحلیل اندیشه‌های رهبر آپو او را به نقطه‌ای رساند که به خوبی خود را بشناسد و اثرات مخربی که سیستم بر او گذاشته بود را از خود دور کند. واقعیت کورد و کوردستان را بهتر شناخت و خود را احیا کرد. رفیق ما ساوشکا به این باور رسید که تنها با سطح بالای درک ایدئولوژی، عقیدتی و نظامی می‌توان به خط فدایی رسید و به صفوف نیروهای ویژه گریلایی پیوست. او با درک خود از فدایی بودن، به الگویی برای رفقای همرزمش تبدیل شد.

مونزور چیاگر

رفیق مونزور در یک خانواده میهن‌دوست در شهر بوتان از توابع شرنخ، یکی از مهمترین مراکز مبارزات آزادی کوردستان، به دنیا آمد. خانواده، محیط زندگی و جنگی که در کوردستان در جریان بود، از او یک میهن‌دوست خلق کرد. او فرصت این را پیدا کرد که از همان کودکی دشمن را بخوبی بشناسد. همزمان با حملات دشمن به شنگال، کوبانی و مبارزات بی امان ملتمان، او با فراخوان و دعوت رهبر آپو به صفوف گریلایی پیوست،

وی با هویت کوردی، درک عمیق و مهارت‌های بالای نظامی که داشت به سرعت در میان صفوف گریلایی به مبارزی پیشرو تبدیل شد. درک عمیقی از تاریخ و رویداهای سیاسی داشت و با آموزش‌هایی که در جنبش آزادی دید، خود را به سطح بالایی از نگرش سازمانی و نظامی برای پاسخگویی به حوادث و حملات همه جانبه دشمن رساند. سیاستها و استراتژی دولت ترکیه که مبتنی بر نسل‌کشی کوردها است را به خوبی درک کرده و به این نتیجه رسیده بود که تنها با هویت گریلایی و فدایی می‌توان با آن مقابله کرد. رفیق مونزور همیشه تأکید می کرد که حملات دولت اشغالگر ترکیه، بی‌پاسخ نخواهد ماند و خود را در هر زمینه‌ای آموزش می‌داد، او معتقد بود که مقابله با دولت اشغالگر ترکیه با شخصیتی مبارز و سازمان یافته و مبتنی بر ایدئولوژی آپویی و آمادگی نظامی قابل انجام است. رفیق مونزور یکی از نمادهای فداکار، فدایی و انقلابی نیروهای ویژه ما بود.

رفقای فدایی سیپان، ساوشکا و مونزور با شهادت خود نیز همچون زندگی خود درس‌های بزرگی را به ما رفقا یاد دادند و دلیلی برای گسترش بیشتر مبارزه شدند. مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی رفقای شهید و خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های والای شهیدان که همانا آزادی رهبری و کوردستان آزاد می‌باشد تجدید میثاق می‌کنیم."