ه.پ.گ یاد و خاطره ۴ گریلای شهید را گرامی داشت

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای هویت چهار گریلای شهید را اعلام کرد و افزود:"پیمان خود را تجدید می‌کنیم تقاص خون شهیدان قهرمان را بگیریم و آرمان بزرگ آنان را که آزادی رهبری و آزادی کوردستان بود محقق کنیم."

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی ۴ گریلای شهید جنگ با رژیم متجاوز ترک در سپتامبر ٢٠٢٠ را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"٢۴ سپتامبر ٢٠٢٠ در منطقه مارینوس استان وان در حملات رژیم اشغالگر ترک هوالانمان تِکوشر، شروان، باران و عاکف به شهادت رسیدند. این هوالان که هر کدام آنها الگویی از ملیتان آپویی بودند با موضع شفاف خویش علیه دشمن، با عزم راسخ به پیروزی در تمامی عرصه‌های مبارزه به منبع نیرو و روحیه برای همرزمانشان مبدل شدند. شهادت این همرزمان گرانقدر بهانه‌ ارتقای مبارزات ما می‌باشد. پیمان خود را تجدید می‌كنیم که مبارزه هوالان قهرمان را به پیروزی برسانیم.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: محمد کویومجو

   کد سازمانی: تِکوشر گارزان

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: عزیزه - رئوف

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ سپتامبر ٢٠٢٠ / وان

   نام و نام خانوادگی: مُنیر بابات

   کد سازمانی: شروان گویی

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: آسیه - کاروان

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ سپتامبر ٢٠٢٠ / وان

   نام و نام خانوادگی: رجب شای

   کد سازمانی: باران گارزان

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: دنیز – محمد شیرین

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ سپتامبر ٢٠٢٠ / وان

   نام و نام خانوادگی: عبدالله آکجان

   کد سازمانی: عاکف باگوک

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: مریم - شیخموس

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ سپتامبر ٢٠٢٠ / وان

تِکوشر گارزان

 

شروان گویی 

 

 

باران گارزان

 

عاکف باگوک

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی چهار شهید سپتامبر ٢٠٢٠ منطقه مارینوس وان تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"هوالانمان تِکوشر، شروان، باران و عاکف با شهامت و فداکاری در زمانی کوتاه در عرصه بوتان احترام و عشق همرزمانشان را در پی داشت. با مشارکت خود، با رنج خویش وظایف و مسئولیت‌هایشان را با موفقیت به انجام رساندند. همراهی با این ملیتان‌های آپویی گرانقدر نشاندهنده شانس و اقبال بزرگ ماست. پیمان خود را تجدید می‌کنیم تقاص خون شهیدان قهرمان را بگیریم و آرمان بزرگ آنان را که آزادی رهبری و آزادی کوردستان بود محقق کنیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرانقدر هوالان شهید و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم."