"حکومت اقلیم به ترور فعالین در اروپا روی آورده ‌است"

در بیانیه کمیته دفاع از حقوق و آزادی‌های خلق باشور خطاب به حکومت اقلیم آمده است: آن‌ها باید مطمئن باشند این اقدام آن‌ها هیچ سودی نخواهد داشت و به داد آن‌ها نخواهد رسید و ناپاکی و فساد آن‌ها را پنهان نخواهد کرد.

کمیته دفاع از حقوق و آزادی‌های خلق باشور در بیانیه‌ای با اشاره به حمله گماشتگان پ.د.ک به قادر نادر فعال کورد مقیم اروپا، به حکومت اقلیم هشدار داده است دست از ترور، شکنجه و تهدید فعالان و روزنامه‌نگاران بردارد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"همه مطلع هستیم که حکومت باشور در کنار آن که روزبه‌روز بیشتر به فساد و محدود نمودن آزادی‌ها و زندانی کردن آزادی‌خواهان روی‌می‌آورد، هم‌زمان به‌جای آنکه به انتقادات و صدای اعتراضات مردم گوش داده و زندانیان حق‌طلب بهدینان را آزاد نماید، اما به کثیف‌ترین جنایت علیه فعالین و روزنامه‌نگاران باشور که در اروپا و خارج فعال هستند، روی آورده‌است.

در روزهای اخیر تلاشی بزدلانه برای ترور فعال و روزنامه‌نگار قادر نادر که در کشور سوئد زندگی می‌کند، انجام‌شده که آشکارا جای پای یکی از احزاب باشور کوردستان در آن مشخص است. خوشبختانه وی در سلامت به سر می‌برد و ما مطمئن هستیم که او و رفقایش با این کارهای بزدلانه نه‌تنها سرد نخواهند شد بلکه بیشتر از همیشه در مقابل دزدی، فساد و ناپاکی مسئولین باشور کار کرده و شجاعانه به میدان خواهند آمد. اما آنچه جالب‌توجه است این است که حزب‌های حاکم باشور هیچ ترسی از شهرت خود و یا حکومت اقلیم در خارج ندارند و بدون توجه به اینکه این کار و اقدامات آن‌ها به به‌صورت مداوم در پرونده‌های پلیس و دادگاه‌های کشورهای اروپایی همان‌طور که در پرونده تلاش برای ترور مکی آمدی نام پ.د.ک و نمایندگان حکومت اقلیم مطرح ‌شده، وارد می‌شود و با این کارهای آن‌ها، بیشتر نام حکومت اقلیم و مسئولین پ.د.ک مطرح خواهد شد و رسوا خواهند شد.

باید مسئولین و حاکمان باشور از تاریخ درس بگیرید، که قبل از آن‌ها نیز ده‌ها و صدها مسئول و حزب دیگر این راه بزدلانه را در پیش گرفته و  هیچ بهره‌ای از آن نگرفته‌اند. حتی مبارزان و میهن‌دوستان بیشتر بر راه خود اصرار ورزیده و بیشتر تلاش کردند. آن‌ها باید مطمئن باشند این کارها آن‌ها هیچ سودی نخواهد داشت و به داد آن‌ها نخواهد رسید و ناپاکی و فساد آن‌ها را پنهان نخواهد کرد.

ما به‌عنوان کمیته مدافع حقوق و آزادی‌های مردم باشور اینکار پلید را محکوم کرده و هم‌زمان پشتیبانی کامل خود را از رفیق و عضو فعال کمیته‌مان آقای قادر نادر اعلام می‌کنیم و برای تعیین تکلیف پرونده وی در دادگاه و همچنین گرفتن حق او و مجازات عاملین این کار تروریستی و آن‌هایی که در پشت پرده هستند، تمام تلاش خود را می‌نماییم."