هلاکت ۵۷۹ اشغالگر تُرک در مقاومت ۴ ماهه نیروهای گریلا

در مقاومت ۴ ماهه نیروهای گریلا  در مقابل حملات ارتش اشغالگر ترک به باشور کوردستان، ۵۷۹ نظامی اشغالگر کشته شده‌اند. ارتش اشغالگر ترک در جریان حملات خود به گریلاهای آزادیخواه کوردستان ۱۳۲ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

ارتش اشغالگر ترک از ۲۳ آوریل از آسمان و زمین کوه‌های کوردستان را زیر حمله خود قرار داده است، اما در مقابل مقاومت گریلاهای کوردستان با شکست مواجه شده است و قادر به پیشروی نبوده است. از آن زمان تا کنون ۵۷۹ نظامی ترک کشته شده و ۸۱ نفر نیز هم زخمی شده‌اند.

از ۲۳ آوریل ارتش اشغالگر ترک حمله‌ای وسیع را به مناطق کوهستانی زاپ، متینا و آواشین آغاز کرده است. در مقابل این حملات هم گریلاهای آزادی کوردستان، نیروهای مدافع خلق و نیروهای یژا ستار کارزار انقلابی جنگ خابور و شاهین‌های زاگرس را آغاز کرده‌اند. گریلاهای آزادی با مقاومت و مبارزه خود ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد ساخته‌اند.

طبق اطلاعات رسمی نیروهای مدافع خلق از ۲۳ آوریل تا ۲۳ اگوست، به مدت ۴ ماه، ارتش اشغالگر ترک هر روز از هوا و زمین به کوه‌های کوردستان حمله کرده است. اما هیچ نتیجه‌ای از این حملات کسب نکرده است و قادر به پیشروی نبوده است. به همین دلیل از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و در مدت ۴ ماه، ۱۳۲ بار علیه نیروهای گریلا از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

مقاومت نیروهای گریلا

ظرف چهار ماه اخیر، نیروهای گریلا در چارچوب کارزارهای انقلابی جنگ خابور و شاهین‌های زاگرس، ۴۵۸ عملیات را علیه ارتش اشغالگر ترک انجام داده‌اند. در نتیجه این عملیاتها، ۵۷۹ نظامی دولت ترک به هلاکت رسیده و ۸۱ نفر نیز زخمی شده است. همچنین نیروهای گریلا ۴ وسیله نظامی، ۲ درون، ۷ دوربین نظارت، ۳ خودرو راهسازی، ۲ هلیکوپتر نظامی، ۶ هواپیمای بدون سرنشین و ۶ هلیکوپتر حمل و نقل دشمن را ساقط کرده‌اند.

ادوات نظامی نابود شده دشمن از سوی نیروهای گریلا

دو ماشین زرهی کرپی

یک بمب انداز و سنگر آن

۲ درون

دوربینهای مداربسته

مهمات و ادواتی که به دست نیروهای گریلا افتاده‌اند عبارتند از: یک اسلحه بی.کی.سی؛ یک درون، ۲۰ کیلو مواد منفجره، یک تریلی ترانزیت، یک ماشین زرهی، یک ماشین مخصوص نیروهای کوماندو، دو ماشین از نوع رئو. علاوه بر این اقلام، نیروهای گریلا توانسته‌اند ۳ بمب انداز ، دوربینهای تلسکوپی، ۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۴ رادار، ۲۴ سیستم دوربین نظارتی ویژه و مقادبر بسیار دیگری گلوله را از متجاوزان به غنمیت بگیرند.

طبق اعلان نیروهای مدافع خلق، در این مقاومت ۴ ماهه، ۷۰ تن از نیروهای گریلا به شهادت رسیده‌اند. تا کنون حملات اشغالگرانه دولت ترک ادامه دارند و نیروهای گریلا نیز مقاومت بی‌نظیر را در مقابل حملات ارتش ترک انجام می‌دهند.