هلاکت ٨ ارتشی ترک در عملیات انتقامی گریلاهای کوردستان

ه.پ.گ اعلام کرد که نیروهای گریلا در انتقام شهادت گریلا دلژین ماریا عملیاتی را علیه ارتش غاصب ترک به انجام رساندند و ٨ اشغالگر ترک را از پای دراوردند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات گریلایی و حملات هوایی رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است؛

"١ شهریور ١۴٠٠/ ٢٣ آگوست ٢٠٢١ در نتیجه بمباران عرصه شهید آرام در منطقه گابار استان شرنخ، یکی از فرماندهان عرصه گابار به نام رفیق «دلژین ماریا درسیم» به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: سانیه توپراک

   کد سازمانی: دلژین ماریا درسیم

   محل و سال تولد: سِرت

   نام مادر – نام پدر: لطیفه - مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٣ آگوست ٢٠٢١ / گابار

رفیق دلژین در خانواده‌ای میهن‌دوست در سِرت چشم به جهان گشود و بزرگ شد. به دلیل سیاست‌های رژیم اشغالگر ترک برای تخلیه کوردستان از کوردها همراه با خانواده خود به استانبول کوچ کرد. در سنین نوجوانی با جنبش آزادیخواهی کوردستان آشنا شده و آنرا مد نظر قرار داد. هوال دلژین با مشاهده ظلم و زور رژیم اشغالگر ترک بر خلقمان در کوردستان و کوردهای ساکن در کلانشهرهای ترکیه به شیوه‌ای فعالانه در مبارزات جای گرفت. سال ١٩٩٩ در محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ آگوست علیه رهبر آپو از عرصه درسیم به صفوف گریلا پیوست و به یکی از نمایندگان ایستار شرافتمندانه زنان آزاد کورد علیه توطئه لعین مبدل شد.

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید دلژین تجلیل به عمل آورده و می‌افزاید:"هوال دلژین با پراتیک گریلایی سال‌های دور و دراز خود به فرمانده نمونه با روحیه ملیتان آپویی مبدل گردید. مراتب تسلیت خود را به عموم خلق میهن‌دوست کوردستان، در رأس آن‌ها خانواده گرامی هوال دلژین و خلقمان در بوتان اعلام می‌داریم. ما یکبار دیگر با آرمان‌های رفیق همیشه جاوید هوال دلژین تجدید میثاق می‌کنیم.

در چارچوب کارزار پیروزمندانه عگیدهای بوتان؛

ارتش اشغالگر ترک در ۶ سپتامبر در مناطق فندک، چیای بزنا و شهید باهوز عرصه گابار شرنخ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. نیروهای ما اشغالگران را در منطقه شهید باهوز تحت کنترل قرار داده و همان روز آنان را آماج حمله قرار دادند. در این عملیات پیروزمندانه حداقل ٢ اشغالگر کشته شدند، پس از این عملیات اشغالگران در روز ٧ سپتامبر از منطقه عقب‌نشینی کردند.

ارتش اشغالگر ترک در منطقه چراف عرصه گابار سرت تحرکات اشغالگرانه‌ای را در تپه برخودان و دشتا مستوخ آغاز کرده بود. ساعت ١٩ روز  ٧ سپتامبر نیروهایمان در حد فاصل روستاهای آفال و نیت علیه یک خودرو زرهی از نوع کرپی عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات ۶ اشغالگر کشته و ۴ اشغالگر نیز خمی شدند. خودروی زرهی مذکور به تمامی منهدم شد. رژیم اشغالگر ترک پس از این عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای ما اجساد کشته و زخمی‌های خود را با هلی‌کوپتر از منطقه خارج کردند.

در عرصه مقاومتی ورخله در آواشین؛

ارتش اشغالگر ترک از ساعت ٢١ الی ٢٢:٣٠ روز ١٢ سپتامبر عرصه مقاومتی ورخله را بمباران کرد، پس از این حملات اشغالگران درصدد پیش روی برامدند، در نتیجه میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ روی داد. دشمن علی‌رغم استفاده گسترده از تکنولوژی اما نتوانست پیش روی کند. ارتش اشغالگر ترک صبح روز ١٣ سپتامبر به جنایت جنگی دست زده و منطقه مقاومت را با گازهای سمی بمباران کرد.

 مناطق حفاظتی میدیا هدف حملات توپخانه‌ای، هلیکوپترها و هواپیماهای جنگنده قرار گرفتند.

شب‌ ١٢ سپتامبر هلیكوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه لمان به گشتزنی پرداختند.

روستاهای بانکه و منطقه پیربولا در هفتانین رأس ساعت ٢٢:۴۵ روز ١١ سپتامبر هدف حملات توپخانه‌ای دشمن قرار گرفتند.

ساعت ٢٣ روز ١٢ سپتامبر تپه دشتانه منطقه سنین در عرصه خاکورک از سوی هواپیماهای جنگنده ترکیه بمباران شد."