هلدنی: در گفتگو با نمایندگان ائتلاف بین‌المللی، تروریستی بودن پ.ک.ک را رد کردیم

ابوبکر هلدنی اعلام کرد، در جلسه‌ی هیئت امور پیشمرگه پارلمان اقلیم کوردستان و نماینده ائتلاف بین‌المللی این موضوع را که پ.ک.ک نیرویی تروریستی باشد، رد کرده و در این رابطه رئیس یگان سیاسی کنسولگری آمریکا عذرخواهی کرد.

ابوبکر هلدنی نماینده‌ی پارلمان و عضو هیئت امور پیشمرگه‌ی پارلمان اقلیم کوردستان در حساب کاربری خود در فیسبوک در نوشته‌ای اعلام کرد، روز دوشنبه به عنوان هیئت امور پیشمرگه پارلمان اقلیم کوردستان همراه با نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در مورد مسئله اصلاحات با هم جلسه‌ای برگزار کردند.

هلدنی اعلام کرد، در این جلسه نمایندگان ائتلاف عبارتند بودند از اسپنسر فیلدز رئیس یگان سیاسی کنسولگری کل ایالات متحده آمریکا و سعید حکیمی مسئول امور سیاسی کنسولگری کل هلند حضور داشتند و با هم در مورد مسئله اصلاحات در نیروهای پیشمرگ گفتوگو کردند.

هلدنی نوشت، در این جلسه رئیس یگان سیاسی کنسولگری آمریکا سازمان پ.ک.ک را به عنوان تروریست معرفی کرد. بنده نیز این گونه نظرات خود را اعلام کردم:

کوردها در هر چهار بخش کوردستان در واکنش و از روی اجبار و ناچاری به اسلحه و مبارزات مسلحانه پناه برده‌اند. در حالی که دولت‌های حاکم و اشغالگر همه‌ی حقوق آنها را انکار می‌کنند. به همین دلیل به نظر من به عنوان یک کورد پ.ک.ک سازمانی تروریستی نیست. در این رابطه رئیس یگان سیاسی کنسولگری آمریکا نیز عذرخواهی کرد.

متن کامل نوشته‌ی ابوبکر هلدنی:

امروز در گفتگو با نیروهای ائتلاف، تروریستی بودن پ.ک.ک را رد کردیم

امروز هیئت امور پیشمرگه پارلمان کوردستان همراه با نیروهای ائتلاف در رابطه با مسئله‌ی اصلاحات جلسه‌ای برگزار کرد.

نمایندگان ائتلاف عبارتند از: اسپانسر فیلدز رئیس یگان سیاسی کنسولگری کل ایالات متحده آمریکا و سعید حکیمی مسئول امور سیاسی و کنسولگری کل هلند.

ابتدا نیروهای ائتلاف در مورد ماندن آمریکا در اقلیم کوردستان و تلاش‌هایشان برای اصلاحات در نیروی پیشمرگه تاکید کردند و پایبند بودن خود به همکاری کردن با نیروهای پیشمرگه در زمینه‌ی حقوق و دستمزدها و همچنین یکی شدن نیروهای پیشمرگه را اعلام کردند و معتقد بودند این پروسه زمانی طولانی می‌خواهد و با یک شبانه روز انجام نمی‌شود.

سپس در پاسخ به سوالی، رئیس یگان سیاسی کنسولگری آمریکا سازمان پ.ک.ک را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرد. بنده نیز این گونه نظرات خود را اعلام کردم:

- از نیروهای ائتلاف تشکر کردم که از خلق کوردستان در جنگ علیه ترور پشتیبانی کرده و با نیروهای پیشمرگ همکاری کرد.

خلق کورد، خلقی کهن و دارای خاکی پربرکت و تاریخی قدیمی و سرچشمه انسانیت است و شما نباید تنها از دیدگاه پیشمرگه که تاج سر همه هموطنان کوردستان است، ما را بشناسید. بلکه همانطور که خود شما در دیالوگ آمریکایی عراقی-کوردی تاکید کردید که اقلیم دمکراسی را پیاده کرده و آزادی بیان را ترویج داده و همچنین حقوق بشر را حفظ می‌کند.

- یک پنجم نیروهای پیشمرگه و نیروهای مسلح در چهارچوب گردان‌های مشترک وزارت پیشمرگ در کنار هم قرار دارند و سایر نیروها در دست احزاب می‌باشند.

- نیروهای پیشمرگه با مسائل و مشکلاتی همچون دخالت‌های حزبی و تفاوت حقوق و دستمزدها و همچنین فساد مواجه هستند.

- فرزندان این سرزمین نمی‌توانند بدون تصفیه‌ی حزبی به نیروهای پیشمرگ ‏بپیوندند و کالج‌های زاخو و قلاچوالان حزبی شده‌اند.

- متاسفانه این نیرو چون در دست احزاب می‌باشد، در بسیاری از مواقع برای تقلب در انتخابات و قاچاق در مراکز مرزی و سرکوب تظاهرکنندگان به کار گرفته می‌شود.

- همچنین اشاره کردم که دو هفته‌ی پیش وزیر پیشمرگ در همان جایی که شما اکنون نشسته‌اید، اعلام کرد که اراده سیاسی برای متحد کردن نیروهای پیشمرگه وجود ندارد.

 - در پایان یادآور شدم که کوردها در هر چهار بخش کردستان مانند یک واکنش و از روی ناچاری به اسلحه و مبارزات مسلحانه پناه برده‌اند. در حالی که توسط هر چهار دولت حاکم و اشغالگر کوردستان حقوق آنها نفی می‌شود. به همین دلیل من به عنوان یک کورد پ.ک.ک را سازمانی تروریستی نمی‌دانم. رئیس یگان سیاسی کنسولگری آمریکا  نیز عذرخواهی کرده و گفت کشور من پ.ک.ک را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرده است.

در هر مکان و جایگاه و محفلی که قرار داشته باشیم، سرسختانه از شکوه خلقمان دفاع کرده و بلندگوی حقگویی اصلاحات و همچنین آشکار کننده فساد و حکمرانی نادرست مسئولان اقلیم کوردستان خواهیم بود."