هماهنگ‌کننده جنگ ویژه پ.د.ک در شنگال: حیدر شَشو

خانواده شَشو مینیاتور خاندان بارزانی در شنگال هستند. وجود خاندان بارزانی در میان کوردها هر چه باشد، خاندان شَشو در جامعه ایزدی‌ نیز همان چیز است.

رژیم اشغالگر ترک روز ١۵ ژوئن با پهبادهای تهاجمی مجلس خلق سنون در شنگال را بمباران کرد. در این حمله هوایی یک کودک ١٢ ساله به شهادت رسید و ٧ نفر دیگر زخمی شدند که جراحت تعدادی از آنها سنگین اعلام شده است. مجلس اداره خودمدیریتی دمکراتیک شنگال پس از این حمله بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه مجلس اداره خودمدیریتی شنگال آمده است که عناصر وابسته به پ.د.ک و خائنان ایزدی به خبرچینی و جاسوسی دست می‌زنند و اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار رژیم متجاوز ترک قرار داده و ترکیه اهداف تعیین شده از سوی عناصر پ.د.ک را هدف حمله قرار می‌دهد.

خائنان به شنگال چه کسانی هستند و در ازای چه چیزی پس از ٧٣ فرمان (نسل‌کشی) بر جاشیگری برای دشمنان پافشاری می‌کنند؟ آیا این عناصر مزدور هیچ نسبتی با ایزدی و جامعه شنگال دارند؟

مینیاتور خاندان بارزانی در شنگال

در حالیکه ساختمان مجلس خلق سنون در آتش می‌سوخت، حیدر شَشو که از قضا خود را فرمانده نیروهای ایزیدخان معرفی می‌کند درباره حمله ترکیه اظهاراتی برزبان راند. اظهارات او اعتراف به همکاری با ترکیه در حمله به سنون می‌باشد. او به شیوه‌ای شفاف نشان داد که با این حمله ارتباط دارد. خانواده شَشو در شنگال در واقع مینیاتور خاندان بارزانی هستند. وجود خاندان بارزانی در میان کوردها هر چه باشد، خاندان شَشو در جامعه ایزدی نیز همان چیز است.

خاندان بارزانی چگونه برای منافع خانوادگی و خاندانی خود کوردستان، خلق کورد و تمامی دستاوردهای این خلق را به رژیم استعمارگر و جنایت‌پیشه ترکیه واگذار کرد‌ه‌ و دست به هر خیانتی می‌زنند، خانواده شَشو نیز همان نقش و جایگاه را در میان جامعه ایزدی بر عهده گرفته‌اند. خانواده شَشو برای منافع خود آماده است با هر کس و نیرویی به خیانت و همکاری دست زند. آشکار است که روابط خاندان شَشو و خاندان بارزانی به دهه ١٩٧٠ بازمی‌گردد. روابطی که در سال‌های ١٩٧٠ آغاز شدند خاندان شَشو را به بارزانی‌ گره زد و به این ترتیب خاندان شَشو به دست و چشم خاندان بارزانی در میان جامعه ایزدی مبدل شدند.

زمانی که پ.د.ک و رژیم اشغالگر ترک در سال ٢٠١۴ خواستار قتل‌عام ایزدی‌ها بدست تبهکاران داعش بودند، گریلاهای ه.پ.گ با مداخله خود نقشه قتل‌عام را خنثی کردند و جامعه ایزدی مرحله به مرحله بسوی آزادی گام برداشت. خاندان شَشو برای تمام کردن نسل‌کشی ناتمام داعش علیه ایزدی‌ها وارد میدان شدند. از این روز تاکنون خاندان شَشو همراه با پ.د.ک و رژیم ترک به شیوه‌ای فعال در جنگ قتل‌عام جامعه ایزدی جای گرفته‌اند.

سازماندهی جاسوس‌ها را بر عهده گرفته‌اند

حیدر شَشو همزمان با ایفای نقش مسئول جنگ ویژه در عرصه‌های گوناگون، در زمینه اطلاعاتی و خبرچین‌ها وظیفه سازماندهی جاسوس‌ها را بر عهده دارد. حیدر شَشو هماهنگ کننده جنگ ویژه پ.د.ک و رژیم ترک در شنگال است. چنین وظیفه‌ای را به او محول کرده‌اند. زمانیکه هواپیماهای جنگنده و یا پهبادهای تهاجمی رژیم ترک شنگال را بمباران کنند، حید شَشو در مقابل دوربین ظاهر شده و اظهاراتی را برای مشروعیت بخشیدن به حملات بر زبان می‌راند. در اظهارات او بخوبی می‌توان دید که وظیفه هماهنگی جنگ ویژه را به او واگذار کرده‌اند. در قتل مام ذکی، شهید زردشت، سعید حسن، دژوار فقیر و شهادت بسیاری از پیشاهنگان جامعه ایزدی تا حمله به مجلس خلق سنون که اطلاعات آن آن حملات را به دشمن رسانده، اهداف را تعیین کرده و ترکیه را به این حملات تشویق کرده‌اند نقش پ.د.ک و شخص حیدر شَشو مشهود است.

این عناصر در حملات نابودگرانه علیه ایزدی‌ها دست دارند و این افراد به همکاران قتل‌عام ایزدیان مبدل شده‌اند. زمان آن فرارسیده است که انسان در برابر این خط خیانت موضعی شفاف و فعال از خود نشان دهد. برای صیانت از موجودیت اداره خودمدیریتی شنگال و تحقق آزادی جامعه ایزدی لازم است ایزدیان پایبند به خاک و آیین خود به حسابخواهی از پ.د.ک و خائنان بپردازند. این حق ایزدیان است و مسئولیتی تاریخی و اجتماعی بر دوش آنها می‌باشد. جامعه ایزدی با مبارزه علیه خط خیانت می‌توانند به موجودیت و آزادی خویش دست یابند. بجز این هیچ راه دیگری برای جامعه ایزدی باقی نگذاشته‌اند.