حماسه گاره نشانه قطعیت پیروزیست

بریتان بوتان و ماهر جودی گریلاهای یژا ستار و ه.پ.گ در گفتوگو با خبرگزاری فرات اظهار نمودند که با حماسه گاره یک گام دیگر بسوی پیروزی برداشته‌اند.

ارتش ترک روز ١٠ فوریه عملیاتی را تحت عنوان "پنجه کارتال-٢" در منطقه گاره آغاز کرده بود. در این حمله بیش از ۴٠ فروند جنگنده، ده‌‌ها هلی‌کوپتر، پهپادهای بدون سرنشین تجسسی و تهاجمی و تعداد زیادی نیروی ارتش و نیروهای ویژه شرکت کردند. در نتیجه مقاومت نیروهای گریلا با پیشاهنگی شورش بیت‌الشباب حمله اشغالگرانه ترک‌ها در روز ١۴ فوریه به شکست انجامید. بریتان بوتان گریلای یژا ستار و ماهر جودی گریلای ه.پ.گ در مورد مقاومت گاره با خبرگزاری فرات سخن گفتند.

"پیروزی با اراده و صداقت محقق می‌شود"

بریتان بوتان گریلای یگان‌‌های زنان آزاد (یژا ستار) خاطرنشان کرد که نیروهای گریلا با مقاومت در عرصه‌های گریلا بسوی پیروزی گام برمی‌دارند و افزود:"علی‌رغم آنکه دشمن از تمامی فرصت‌ها و امکانات تکنولوژیکی جنگی استفاده کرده اما نتوانست مقاومت نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان را در عرصه گاره را در هم بشکند. آنکه در پایان با هزیمت روبرو شد ارتش فاشیست ترکیه بود که مجبور شد از منطقه فرار کند."

بریتان بوتان در ادامه افزود:"ما همچون گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار نیک می‌دانیم که این حمله در تداوم توطئه بین‌المللی صورت گرفته است. به شیوه‌ی برنامه‌ریزی شده در ماه فوریه مناطق ما را هدف حمله قرار دادند. شکست دادن دشمن در گاره برای ما یعنی خنثی کردن توطئه بین‌المللی. درهم شکست فاشیست‌ها برای ما پیروزی بزرگیست."

بریتان بوتان گریلای یژا ستار در پایان سخنان خود می‌گوید:"اراده ما مستحکم و هدف ما بزرگ است. به همین دلیل تا دستیابی به پیروزی ایستادگی می‌کنیم. هدف ما این است که زندگی در کوردستان آزاد را برای رهبر آپو  و خلقمان فراهم کنیم. ما با این روحیه در سنگرها جای گرفته و می‌جنگیم و به موفقیت دست می‌یابیم."

"نه کنترل گاره بلکه باید برنامه‌ی برای فرار از آنرا تهیه می‌کردند"

ماهر جودی گریلای نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) هم می‌گوید:"ما گریلاه‌های ه.پ.گ با خلقمان پیمان بسته‌ایم که تمامی کوردستان را از حملات اشغالگرانه مصون داریم."

ماهر جودی در ادامه می‌افزاید:"برای ارتش ورود به گاره با خروج آن متفاوت بود. اردوغان می‌بایست حساب این را می‌کرد. نقشه آنان با مقاومت نیروهای گریلا با شکست مواجه شد. با پیشاهنگی رفیق شورش، مقاومتی بی‌مانند در مقابل دومین نیروی ناتو شکل گرفت. با حضور رفیق قهرمان یکبار دیگر نشان داده شد که با اراده و عزم می‌توان بر تکنولوژی پیروزی شد."