هشدار کنگره ملی کوردستان در مورد آغاز جنگ داخلی کوردستان

کنگره ملی کوردستان در بیانیه‌ای نسبت به نقل و انتقالات نظامیان پ.د.ک به منطقه گاره و شروع یک جنگ ویرانگر داخلی در جنوب کوردستان هشدار داد

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان در مورد تحرکات نظامی پارت دمکرات کوردستان در منطقه گاره و آغاز یک جنگ ویرانگر داخلی در جنوب کوردستان هشدار داده است.

کنگره ملی کورستان اعلام نموده است؛

"رژیم ترک نه تنها خود به حمله دست زده، بلکه درصدد ایجاد جنگ داخلی در کوردستان است

مدتی مدید است که دوت ترک با تمام توان خود به جنوب کوردستان حمله‌ور شده است. برخی مناطق جنوب را اشغال کرده است و در بسیاری از نقاط پایگاه و مقرهای خود را تأسیس کرده است. رژیم ترکیه نه تنها به حمله نظامی دست می‌زند بلکه همزمان در امور جنوب مداخله کرده و از طریق همدستان و مزدورانش اخبار کذب را منتشر می‌کند، زمینه آشوبگری را فراهم نموده و به تنش‌افرینی دست می‌زند. می‌خواهد نیروهای کوردی را در مقابل هم قرار دهد و جنگ داخلی را ایجاد کند."

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان به نقل و انتقال نظامیان پ.د.ک به منطقه گاره و محاصره مناطق گریلایی اشاره کرده است.

بحران در گاره به سطح خطرناکی رسیده است

ک.ن.ک می‌افزاید: پ.د.ک در بسیاری از مناطق اقدام به تأسیس ایست‌های بازرسی و در برخی از مناطق تحت کنترل گریلا نظامیان خود را مستقر کرده‌ است، این وضعیت تنش‌هایی را به دنبال داشته است. این تنش در زمانی روی می‌دهد که در منطقه و هر چهاربخش کوردستان دستاوردهای خلق کورد را با وضعیت خطرناکی روبرو خواهد کرد. تنش‌آفرینی روزهای گذشته در منطقه گاره به سطحی خطرناک رسیده و هر آن می‌تواند به جنگی داخلی میان نیروهای کوردی بیانجامد. چنین جنگی فاجعه‌ای بزرگ و ویرانی را به بار می‌آورد. در صورت شروع چنین جنگی در میان نیروهای کورد، هیچ شک و گمانی را باقی نمی‌گذارد که دستاوردها و منافع خلق کورد را در هر چهاربخش کوردستان بر باد می‌دهد. این تنش‌ها تنها به مذاق دشمنان خوش می‌آید و قلب دوستان را به درد می‌آورد."

در ادامه بیانیه آمده است:"فراخوان مسئولین ک.ج.ک، بویژه فراخوان و هشدارهای آقای مراد کاراییلان برای اغاز گفتگو و دیالوگ مناسب بودند. کنگره ملی کوردستان ارزش ویژه‌ای را به مبحث گفتگو می‌دهد. ما همان موضع را از مسئولین پ.د.ک انتظار داریم و چشم‌ به راه مواضع مثبت آنان هستیم.

فراخوان برای گفتگو

ک.ن.ک با مسئولیت‌پذیری ملی خواستار توجه افکار عمومی کوردستان به رویدادهای اخیر و نتایج آن است. کنگره ملی کوردستان در صورتی که منافع خلق کورد در معرض خطر قرار گیرند سکوت نخواهد کرده و در برابر آن ایستادگی می‌کند. از اینرو ک.ن.ک از پ.د.ک و پ.ک.ک می‌خواهد که به هیچ عنوان اجازه وقوع جنگ داخلی را ندهند و در کوتاهترین زمان از طریق گفتگو راه حلی را برای این بحران پیدا کنند.

ک.ن.ک از خلق کورد، احزاب، سازمان‌ها و نهادهای کوردستانی می‌خواهد که هشیاری و مسئولیت‌پذیری ملی وظایف خود را به انجام رسانند و از ویرانی جلوگیری کنند.

ما به عنوان ک.ن.ک از هم اکنون در حال تدارک هیئتی از مسئولان ک.ن.ک، نمایندگان احزاب، سازمان‌های سیاسی و اجتماعی و شخصیت‌های میهن‌دوست برای آغاز گفتگو به منظور حل این معضل هستیم. ما امیدواریم و تلاش می‌کنیم در مدت کوتاهی به نتایج مثبتی دست یابیم."