هشدار قرارگاه مرکزی به پ.د.ک: برای اشغالگران راهسازی نکن!

فرماندهی قرارگاه ن.پ.گ به حملات اشغالگرانه به زاپ اشاره کرده و از عواقب همکاری پ.د.ک با رژیم کوردستیز ترکیه هشدار داد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق کوردستان (ن.پ.گ) بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام نمود، جنگ در وضعیت کنونی به مرحله‌ای بسیار مهم رسیده و اعلام کرد که آن‌ها در شکست دادن دولت ترکیه مُصر هستند.

بیانیه ن.پ.گ به‌شرح زیر می‌باشد:

"همان‌طور که می‌دانیم دولت ترکیه از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ حملات نظامی همه‌جانبه‌ای به مناطق زاپ، آواشین و متینا در باشور کوردستان آغاز نموده ‌است. از ۱۴ آوریل نیروهایمان علیه حملات نظامی دولت ترکیه می‌جنگند و مقاومت تاریخی و بزرگی نشان دادند.

دولت ترکیه نمی‌تواند به اهدافش برسد و در لبه‌ی پرتگاه است

دولت سرکوبگر ترکیه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود که طی مدتی کوتاه این مناطق را اشغال کند و با این هدف حملات خود را آغاز نمود، اما علی‌رغم آنکه دولت ترکیه از پشتیبانی‌های بسیاری بهره‌مند است و از هرگونه سلاحی علیه جنبش شما استفاده می‌کند، اما مدت ۴ ماه و نیم است نتوانسته ‌است اشغالگری خود را به نتیجه برساند. دولت ترکیه در این حمله به بن‌بست رسیده و در حال شکست است. جنگ ما با دولت ترکیه بدون وقفه ادامه دارد. جنگ در شرایط کنونی به سطحی بسیار مهم و حساس رسیده ‌است.

تصمیم گرفتیم دولت ترکیه را شکست دهیم

یکی از مناطقی که از ۲۵ می جنگ در آن شدت یافته ‌است خط میان تپه‌ی هکاری و تپه‌ی آمیدی است. ما تصمیم گرفته‌ایم در این‌جا دولت ترکیه را شکست دهیم. دولت ترک نمی‌تواند این مناطق را به کنترل درآورد و باید عقب‌نشینی کند. اگر عقب‌نشینی نکند از بین خواهد رفت. خلقمان و همه به‌خوبی می‌دانند که ما این جنگ را جنگی تاکتیکی نمی‌دانیم. ابتدا خلق ما در باشور کوردستان، آنرا به‌ عنوان جنگ مهم و استراتژیک برای منافع ملی همه مردم کوردستان و آینده دمکراتیک مردم منطقه می‌بینند. این جنگ مقاومتی دمکراتیک و ملی و بسیار مهم برای منافع ملی و آینده آزاد خلق کوردستان است. به‌همین دلیل همان‌طور که نشان داده‌ایم از این به بعد نیز هر آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد و هزینه آن هرچه باشد پرداخت خواهیم کرد.

راهسازی پ.د.ک نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی از دولت ترکیه است

درحالیکه جنگ میان ما و رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ در خط میان تپه هکاری و تپه آمیدی و «سِگره» به مرحله بسیار مهمی رسیده‌ است، از صبح ۲۷ آگوست نیروهای امنیتی پ.د.ک در میان این خط از پارکی به مناطق مقاومت راهسازی را آغاز نمودند. ما به‌خوبی می‌دانیم که راهسازی در آن‌جا برای آن است تا با آوردن تانک و زره‌پوش، دولت ترکیه بتواند خود را از ورخله و شکفتا بریندارا که در آن‌جا به بن‌بست رسیده‌، نجات دهد. اما مشخص است حتی اگر این جاده نیز احداث شود، رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ نمی‌تواند خود را نجات دهد. احداث این جاده برای دولت ترکیه و رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ به معنی پشتیبانی و دخالت آشکار در جنگ است.

پیام به پ.د.ک: برای اشغالگران راهسازی نکن!

پیام ما به گردانندگان پ.د.ک این است تا این راه را که به دشمنان خلق کورد خدمت می‌کند احداث نکنند. از همه نیروهای کوردستانی درخواست می‌کنیم که به مسئولیت و وظیفه خود عمل کرده و مانع درست کردن این راه که توسط پ.د.ک برای خدمت به دولت ترکیه درست می‌شود، شوند.

مشخص است که احداث این جاده توسط پ.د.ک به مرکز جبهه جنگ، به معنی شرکت فوری در جنگ است. در این وضعیت رخ دادن جنگ میان کوردها بزرگ‌ترین زیان را به منافع ملی خلق کورد و به ضرر همه خلق کوردستان است. به‌همین دلیل در این شرایط نباید پ.د.ک چنین کاری انجام دهد. با این هدف از افکار عمومی دمکراتیک، مردم کوردستان، سازمان‌ها و میهن‌دوستان درخواست می‌کنیم متحد شوند و مانع تلاش‌های پ.د.ک که می‌تواند جنگ میان کوردها را ایجاد کند، شوند.