حسن رحمان‌پناه: اعمال اردوغان با صدام توفیری ندارند

حسن رحمان‌پناه عضو کمیته مرکزی سازمان کوردستان حزب کمونیست ایران گفت؛ اقدامات دولت ترکیه علیه کوردستان هیچ تفاوتی با اعمال صدام حسین ندارند."

حسن رحمان‌پناه از اعضای کمیته مرکزی سازمان کوردستان حزب کمونیست ایران (کومله) در گفتوگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی حملات اشغالگرانه رژیم ترک و سکوت جریان‌های کورد پرداخت.

رحمان‌پناه با اشاره به سیاست‌های رژیم‌های کوردستیز خاورمیانه گفت:"به دلیل مداخله نیروهای هژمونگرا همچون آمریکا، روسیه و دولت‌های دیگر منطقه که خاک کوردها را اشغال کرده‌اند خلق کورد همیشه با ظلم و حمله روبرو بوده است. از سوی دیگر مسئله آیین شیعه و سنی هم در این موضوع دخیل است."

رحمان‌پناه با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای خروج نظامیانش از خاک عراق گفت:"رژیم ترک از این تصمیم آمریکا برای منافع خود بهره می‌برد و به خاک کوردستان حمله‌ می‌کند. از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی ایران هم درصدد افزایش فشار بر کوردهاست."

'بدون موافقت آمریکا و ناتو هواپیماهای جنگی ترکیه نمی‌توانند در مناطق کوردها به پرواز درآیند'

رحمان‌پناه با اشاره به حملات رژیم اشغالگر ترک و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات ترکیه گفت:"به نظر من آمریکا و ناتو به ترکیه چراغ سبز نشان داده‌اند تا به حمله دست زند، در غیر اینصورت ممکن نیست که هواپیماهای ترکیه به آسمان منطقه هلبجه برساد و مناطق مختلف کوردستان را بمباران کند. تمامی این مناطق به عنوان خط ٣۶ شناخته می‌شوند و کنترل امنیت هوایی آن بر عهده آمریکاست، اما چرا مداخله نمی‌کند؟ آشکار است که در این چارچوب با مبارزه آزادیخواهی خلق کورد دشمنی می‌کنند، این مسئله همچنین با حکومت عراق در ارتباط است. عراق بی‌صاحب است."

'ترکیه با سلاح‌ کشورهای غربی علیه خلق کورد دست به جنایت می‌زند'

حسن رحمان پناه در مورد استفاده دولت ترکیه از سلاح شیمیایی در حمله به باشور کوردستان و مناطق گریلایی گفت:"رژیم ترکیه با سلاح‌ دولت‌های غریبی در مقابل چشم جهانیان به جنایت علیه ملت کورد دست می‌زند. این را به شیوه‌ای آشکار انجام می‌دهد. ترکیه با حمایت ناتو، آمریکا و اروپا حمله می‌کند. اگر نه این کشورها مانع حملات ترکیه می‌شدند. آنچه امروز ترکیه علیه کوردها انجام می‌دهد ضد حقوق بشر است. به نظر من فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا به ترکیه اجازه می‌دهند که به جنایت دست بزند."

'هیچ تفاوتی میان اعمال اردوغان و رژیم بعثی صدام باقی نمانده است'

رحمان‌پناه با اشاره به جرایم رئیس جمهوری ترک طیب اردوغان علیه کوردها گفت:"اعمال اردوغان تفاوتی با اعمال صدام حسین در هلبجه و سردشت ندارند. هیچ توفیری میان حمله به ناکازاکی و هیروشیما و آنچه که امروز در کوردستان انجام می‌شود وجود ندارد. به همین دلیل باید افکار عمومی آزادیخواه در سراسر جهان آگاه باشند و بر فشار بر دولت‌ها بیافزایند."

'باید منافع کوردستان را مبنا قرار داد'

رحمان‌پناه به اختلاف‌های میان جریان‌های سیاسی کورد پرداخت و افزود:"تمامی جریان‌های کورد لازم است علیه تصمیم مجلس ترک و ایران متحد شوند. نباید یک حزب سیاسی خود را به دولت ترک واگذار کند. باید زندگی خلق و احزاب سیاسی محافظت شوند. نباید تحت هیچ شرایطی علیه همدیگر دست به اسلحه ببرند. لازم است همه برای منافع خلق و کوردستان کار کنند. در اینصورت است که می‌توان در مقابل حملات اشغالگرانه ایستادگی کرد."

'اشغالگران دشمن کورد و کوردستان هستند'

به گفته حسن رحمان‌پناه، "رژیم ترکیه نه دشمن حزبی سیاسی یا اندیشه‌ای سیاسیست بلکه دشمن خلق کورد و کوردستان است. دشمن تمامی احزاب، جریان‌های سیاسی و باورمندی‌هاست. باید هر کسی در مقابل ترکیه موضع خود را نشان دهد."

'باشور و روژاوا دستاورد تمامی خلق کورد هستند. باید از آنها صیانت کرد'

حسن رحمان‌پناه عضو کمیته مرکزی سازمان کوردستان حزب کمونیست ایران (کومله) در پایان سخنان خود با اشاره به دستاورهای باشور و روژاوای کورستان گفت:"دستاورهای باشور و روژاوا دستاورد تمامی ملت کورد هستند. خلق هر چهاربخش کوردستان برای این دستاوردها خون داده‌اند. به همین دلیل باید در صورت هرگونه حمله‌ای آحاد جامعه بپا خیزند. هر فرد کورد حق دارد در روژاوا و باشور آزادانه زندگی کند، فعالیت و کار کند."