هیئت شنگال در قندیل: در کنار نیروهای گریلا جای می‌گیریم

هیئتی از شنگال در دیدار از دامنه کوهستان قندیل دیدار کرده اعلام کرد، گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان ما را از قتل‌عام نجات دادند، ما نیز از آنها در مقابل اشغالگری پشتیبانی خواهیم کرد.

هیئت شنگال که متشکل از مدیران و اعضای خود مدیریتی شنگال و سازمان‌ها و دستگاه‌های شنگال بود به منطقه قندیل سفر کردند.

این هیئت در ابتدا به شهرداری قندیل رفته و توسط روسای مشترک شهرداری قندیل مورد استقبال قرار گرفتند. سپس در مورد وضعیت منطقه صحبت کرده و پس از آن به قبرستان شهید محمد کاراسونگور رفتند و در آنجا کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و پیامی منتشر نمودند. این پیام توسط آزاد حسین عضو شورای خودمدیریتی شنگال قرائت شد.

آزاد حسین یادآور شد که گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار از مردم شنگال پشتیبانی کرده و آنها را از قتل‌عام نجات دادند و همین دلیل آنها نیز اکنون با هدف پشتیبانی از گریلاهای آزاد کوردستان به قندیل آمده‌اند.

آزاد حسین همچنین گفت، ما نمی‌خواهیم کوردها با یکدیگر بجنگند و باید همه اتحاد ملی را حفظ کنند. دولت ترکیه از زمان‌های گذشته دشمن بزرگ ایزدی‌ها و دشمن بزرگ همه‌ی منطقه بوده است به همین دلیل باید همه با اتحاد علیه اشغالگری ترکیه بایستیم.

آزاد حسین در پایان گفت، از همه‌ی احزاب کورد درخواست می‌کنیم تا برای ایجاد اتحاد ملی تلاش کنند. همچنین از حکومت عراق می‌خواهیم که علیه حملات اشغالگرانه ترکیه موضع‌گیری کنند.