هزاران نفر در سلوپی فریاد زدند: زمان اتحاد و شکستن انزوا فرا رسیده است

صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دمکراتیک (د.ب.پ)، در یک راهپیمایی در سلوپی با اشاره به اینکه دمکراسی تا شکستن انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان امکان‌پذیر نیست، افزود: اکنون زمان اتحاد کوردها و شکستن انزوا فرا رسیده است

در پارک نوروز شهر سلوپی در شرنخ با پیشاهنگی MEBYA-DER و  MED TUHAD-FEDگردهمایی اعتراضی با شعار "وقت آزادی فرا رسیده است" برگزار شد. صالحه آیدنیز رئیس مشترک د.ب.پ، نماینده حزب ه.د.پ حسین کاچماز و هزاران نفر در این تجمع حضور داشتند. بنرهایی با عنوان "دیگر بس است! وقت آزادی فرا رسیده است" و "نه به جنگ، صلح" در میدان آویخته شدند و شعار "زنده باد مقاومت زندانیان" سر داده شد. مردم با لباس‌های محلی خود با سر دادن شعار "ه.د.پ خلق است و خلق هم در اینجا" رقص کوردی اجرا کردند.

تظاهرات ابتدا با نظم و ترتیب آغاز شد. ابتدا عضو TJA، آسمان كولتر صحبت كرد. کولتر خواستار پایان بخشیدن به انزوا شد و گفت: "ما تا آزادی زندانیان خود خواهیم جنگید. ما به همه آنها درود می‌فرستیم."

زمان آزادی فرا رسیده است

سپس قادر کنور، رئیس مشترک ه.د.پ در سلوپی، سخنرانی کرد. کنور به حملات به ه.د.پ اشاره کرد و گفت: "ما در برابر این حملات ایستادگی خواهیم کرد ، زانو نمی‌زنیم و سر خم نمی‌کنیم. ه.د.پ خلق است، ه.د.پ امید خلق کورد است. جشن آزادی خود را تبریک می‌گویم. زمان آزادی فرا است.

ما بار دیگر به خیابان ها می‌ریزیم

سپس عدالت فیدان و سلیمان ساولوک شهرداران سلوپی در سخنانی به گردهمایی خلق درود فرستادند. شرکت کنندگان یكصدا شعار "سلوپی به شما افتخار می‌کند" را سر دادند و حمایت از شهرداران مشترک خود را ابراز کردند. شهردار فیدان گفت: "ما دیروز در میدان بودیم و اکنون نیز دوباره در میدان هستیم و فردا نیز در میدان خواهیم بود."

پایان آ.ک.پ – م.ه.پ فرا رسیده است

حسین کاچماز، نماینده‌ی ه.د.پ در شرنخ نیز اظهار داشت که خلق کورد هرگز سر خم نکرده‌اند و گفت: "کسانی که با کوردها دشمنی کنند، نابود خواهند شد. اتحاد آ.ک.پ – م.ه.پ به پایان رسیده است. مقاومت‌ آنها به پایان رسانده است. چاره درد فاشیسم، ه.د.پ است."

صالحه آیدنیز، رئیس مشترک د.ب.پ در پایان سخنرانی کرد. آیدنیز به فعالیت‌های اعتصابات غذا اشاره کرد و گفت: "زندانیان آزادیخواه ۲۳۳ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند. ما به آنها درود می‌فرستیم. آنها برای پایان دادن به انزوا در کوردستان، ترکیه و آقای اوجالان در اعتصاب غذا هستند. این یک جنایت علیه بشریت است، آنها برای پایان دادن به این جنایت اعتصاب می‌کنند، آنها برای شکستن انزوا و آزادی آقای اوجالان اعتصاب می‌کنند، زندانیان از ۱۴ ژوئیه به مناطق آزادی و مقاومت منتقل شده‌اند. زندانیان آزادیخواه اکنون به همین دلیل در زندان ها می‌جنگند. آنها می‌خواهند این جنایت از بین برود. بنابراین ما می‌گوییم تا شکستن انزوا خواهیم جنگید.

تا زمانی که انزوا از بین نرود، هیچ دمکراسی وجود نخواهد آمد

آیدنیز اظهار داشت که برای خاتمه دادن به انزوا، این بار، نباید بر دوش زندانیان باشد و خواسته‌های بازداشت شدگان قانونی است. آیدنیز گفت: "باید انزوا شکسته شود و اعتصاب غذا در زندانها پایان یابد. ما می‌گوییم اعتصاب غذا تا زمان شکسته شدن انزوا ادامه خواهد شد. انزوا در جزیره امرالی آغاز شده و در سراسر کشور گسترش یافته است. سیاست‌های کثیف، سیاست های جنگ و سیاست‌های اقتصادی همه با حصر و انزوا در پیوند است. تا زمانی که انزوا برداشته نشود، بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ادامه خواهد یافت. تا زمانی که انزوا در امرالی برداشته نشود، دمکراسی وجود نخواهد داشت. برای دمکراسی موقت، انزوا باید به صورت جدی شکسته شود. اکنون فعالیت‌هایی برای اوجالان در سراسر جهان انجام می‌شود. اوجالان دمکراسی را به کوردستان، خاورمیانه و ترکیه خواهد آورد.

زمان وحدت است

آیدنیز در پایان اظهار داشت: دولت ترکیه می‌خواهد کوردها را در تمام بخشهای کوردستان از بین ببرد. کوردها علیه این سیاست مبارزه می‌کنند. اکنون اگر ما متحد نباشیم، این سیاست‌های کثیف ادامه خواهد یافت. ما باید در هر چهار قسمت متحد باشیم، نه فقط برای یک قسمت، نه برای یک خانواده، نه برای یک حزب، برای کل کوردستان باید متحد شویم. اکنون در این تجمع می‌گوییم زمان آزادی است  زمان اتحاد است، امروز زمان شکستن انزوای آقای اوجالان است.

این مراسم با ترانه‌هایی از گروه سرود بوتان، هنرمندان مروه ادمیش و آزاد بردان به پایان رسید.