حزب آزادی زنان کوردستان: انتقام خون رفیق سارا را با آزادی زنان می‌توان گرفت

پاژک قتلعام سه زن انقلابی کورد در پاریس را بشدت محکوم کرده و می‌افزاید:"انتقام رفیق سارا هدف اساسی پاژک است. انتقام رفیق سارا تنها با آزادی همه زنان می‌تواند محقق شود."

شورای مرکزی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) به مناسبت سالروز قتلعام پاریس بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ضمن محکومیت قتلعام پاریس آمده است:"سوگند یاد می‌کنیم تا زمانیکه تمامی عاملان این قتلعام مجازات نشوند یک دم از پا ننشینیم و مبارزه را با تمام توان خود به پیش بریم و زندگی آزاد را محقق کنیم. با ادای احترام به رفیق سارا یاد و خاطره تمامی شهیدان انقلاب را گرامی می‌داریم و پایبندی خود را به راه شهیدان تکرار می‌كنیم."

حمله به رفیق سارا دستور قتلعام همه زنان است

در بیانیه آمده است که سیستم مدرنیته سرمایه‌داری برای تداوم حیات خود به تنش‌زایی می‌پردازد و در هر بحران نیز آلام بزرگی را بر بشریت تحمیل می‌كند. بیانیه می‌افزاید:"حمله‌ای که رفیق سارا را هدف قرار داده بود، اثباتگر این واقعیت است که دولت فاشیست ترکیه به عنوان نماینده مدرنیته سرمایه‌داری تلاش نمود بحران تازه‌ای را بر بحران‌های کنونی بیافزاید و از اینرو بیش از همه زنان را هدف حمله قرار می‌دهد."

شورای مرکزی پاژک حمله به ساکینه جانسز را یک توطئه خوانده و می‌افزاید:"به همین دلیل رهبر آپو حمله به رفیق سارا را حمله به خود عنوان کرد. مدرنیته سرمایه‌داری  آنچنانکه پس از توطئه علیه رهبر آپو فرصت را غنیمت شمرده و وحشیگری را در خاورمیانه گسترش داد، از طریق حملات و عواقب آن تلاش کرد تا زمینه‌های حاکمیت خود را فراهم کند، حمله به رفیق سارا هم به همین شیوه صورت گرفت. حمله به رفیق سارا، دستور قتلعام تمامی زنان است. بدیهی است که پس از این توطئه حملات همه جانبه علیه زنان آغاز شد، علیه فرهنگ الهگی خلق‌ها و جوامع، علیه میراث بشریت و یکایک زنان نقشه حمله به مرحله اجرا گذاشته شد. قتلعام زنان، حملات اشغالگرانه در خاک ما، تجاوز به زنان، قتلعام، سوزاندن و ناپدیدکردن آنان بی‌ارتباط با حمله به رفیق سارا نیست."

شورای مرکزی پاژک در ادامه می‌افزاید که قتلعام زنان، حملات بی‌پروای سیستم وحشی مردسالاری در ٧ سال گذشته نشان داده است که با حمله به زنان مقاومتگر در برابر فاشیستم تمامی زنان را هدف حمله قرار می‌دهند و با قتل زنان گام نخستین به بردگی کشیدن جامعه را برداشته‌اند.

بیانیه افزوده است:"اما مقاومت زنان علیه فاشیسم و مردسالاری مُهر خود را بر این مرحله زده است، آمال و خیال‌های فاشیسم را خنثی کرده است. جهان از سوی زنان مقاومتگر و آزاد تغییر پیدا می‌کند. زنان جهان با پیشاهنگی زنان کورد که خطمشی رفیق سارا را برای انقلابیگری مبنا قرار داده‌اند یکبار دیگر این واقعیت را به اثبات رسانده‌اند."

گرفتن انتقام هدف اساسی ماست

پاژک در ادامه به تفصیل از ویژگی‌های منحصر بفرد سه زن انقلابی کورد ساکینه جانسز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) سخن به میان آورده و می‌افزاید:"حمله‌ای که به اراده آزادیخواهی زنان متکی بر خطمشی رهبر آپو صورت گرفت حمله‌ای بزرگ است. مبارزه‌ای که علیه این حمله باید صورت گیرد باید بزرگ باشد. انتقام رفیق سارا تنها با آزادی تمامی زنان مسجل می‌شود. زندگی‌ای که در آن هیچ زنی به هیچ بهانه‌ای کشته نشود، ناپدید نشود، نابود نشود، آرزوهای آنان زیر بتون مدفون نشود، مجبور نشود از حقایق خود فاصله گیرد، برای پیشاهنگی زندگی آزاد مورد فشار قرار نگیرد. در آنصورت می‌توان از زندگی آزاد سخن گفت. و زمانی که این آرزو محقق شود آنزمان انتقام خون رفیق سارا گرفته شده است. گرفتن انتقام خون رفیق سارا هدف اساسی ما به عنوان پاژک است. تحقق این هدف و محقق کردن زندگی آزاد با دستاوردهای زنان با تلاش‌های بزرگ، مقاومت و عزم به تداوم مبارزات خستگی ناپذیر و دستیابی به پیروزی ممکن می‌گردد.

در ٨مین سالروز شهادت رفیق سارا، روژبین و روناهی یاد و خاطره شهیدان ماه ژانویه، از شهیدان پیشاهنگ مقاومت خودمدیریتی دمکراتیک شمال کوردستان سیوه، فاطمه و پاکیزه یاد و خاطره تمامی شهیدانمان را گرامی می‌داریم و در مقابل آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. انقلاب شمال کوردستان با پیشاهنگی زنان انقلاب زندگی است. انقلاب آزادیخواهی شمال کوردستان که با پیشاهنگی جنبش آزادی زنان شکل می‌گیرد قطعا به پیروزی می‌رسد. فاشیسم هر آن نشان می‌دهد که از زنان هراس دارد. به همین دلیل زنان هدف حملات فاشیستی قرار گرفته، دستگیر شده و سعی دارند آنان را با حصر منزوی کنند، در زندان‌ها به انحای گوناگون هدف حملات ضدبشری قرار می‌گیرند و درصدد قتل آنان هستند. بجز گسترش مقاومت و نیرومندتر کردن اراده پیروزی این حملات متوقف نخواهند شد. محرز است که مبارزه اجتماعی زنان علیه این حملات فاشیسم را به هراس انداخته و مردسالاری را بشدت هراسناک کرده است."

پاژک در پایان بیانیه از زنان قربانی حملات فاشیستی در شمال، جنوب، روژاوا و روژهلات کوردستان یاد کرده و می‌افزاید:"پیمانی را که با شهیدان بسته‌ایم تجدید می‌کنیم. زندگی آزاد را محقق کرده و با فراهم نمودن زندگی آزاد در کنار رهبر آپو از همه‌ی فرادستان انتقام می‌گیریم. با اگاهی به این حقیقت زنان مبارز و آزادیخواه خلقمان، خلق‌های خاورمیانه و بشریت را فرامی‌خوانیم که به کارزار آزادی که با پیشاهنگی زنان حزبمان پ.ک.ک و پاژک آغاز شده است بپیوندند و فعالیت‌های خود را گسترش داده و فاشیسم را در هم شکسته، زندگی آزاد را محقق کنند."