حزب دمکراتیک خلق‌ها: انقلاب روژاوا برای خاورمیانه الهام بخش بوده است

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‎ها (ه.د.پ) با تبریک سالگرد انقلاب روژاوا، اظهار داشت که این انقلاب زندگی مشترکی ایجاد کرده و امیدی برای خلق‌ها گشته است.

کمیته مرکزی حزب دموکراتیک خلق‌ها  با صدور بیانیه‌ای در نهمین سالگرد انقلاب روژاوا، این انقلاب شکوهمند را گرامی داشت.

متن بیانیه ه.د.پ به شرح زیر است:

۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲، سالگرد انقلاب شکوهمندی در تاریخ خاورمیانه، سوریه، کوردستان و روژاوا است و امروز نتایج و بازتاب‌های آن تأثیر عمیقی در منطقه دارد. رژیم اسد که سال‌ها استبداد، ستم و یک حکومت یکپارچه و استبدادی را بر خلق‌های سوریه تحمیل کرد، در سال ۲۰۱۲ با خیزش‌ها، انقلاب‌ها و درگیری‌های داخلی شکست خورد.

۹ سال از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد. جنگ داخلی طی ۹ سال گذشته خسارات زیادی به خلق‌های سوریه وارد کرده است. از یک سو رژیم اسد که سالهاست تمام حقوق اساسی خلق کورد و سوریه را انکار می‌کند و از طرف دیگر جهادی‌هایی که ظلمات و وحشیگری را به کوردها و مردم سوریه تحمیل کرده‌اند، تا به حال یک راه یا مدل جدیدی برای خلق‌های سوریه نساخته‌اند.

یک مدل جدید است

در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲، خلق روژاوا و خلق‌های شمال سوریه، در برابر وحشیگری جهادی‌ها و رژیم اسد، استراتژی راه سوم و الگوی اجتماعی جدید را بر اساس اصول برابری، دمکراسی و آزادی رای دهندگان، زنان، اعتقادات و جوانان بنا نهادند. تغییری که در کوبانی آغاز شد، جرقه انقلابی که روژاوا را فرا گرفت، سپس به یک الهام و الگوی اجتماعی جدید برای همه شمال سوریه تبدیل شد.

انقلاب روژاوا نه تنها برای اتحاد خلق کورد بلکه برای خلق‌های عرب، سریانی و ارمنی نیز امیدی بود. از این رو انقلاب روژاوا؛ انقلاب خلق‌ها، زنان، عقاید و جوانان است. انقلاب روژاوا طی ۸ سال گذشته به دلیل شخصیت انقلابی، هدف و ادعای بنیادی آن برای وحدت جدید، توسط رژیم اسد و جهادگران و همچنین رژیم اردوغان و متحدانش در منطقه همیشه مورد حمله، محاصره و اشغال قرار گرفته است.

بدین منظور، عفرین، سری کانی و گری‌سپی با همکاری جهادگران و موافقت و حمایت قدرت‌های منطقه‌ای امپریالیستی توسط رژیم اردوغان اشغال شدند. در نتیجه اشغالگری‌ها هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر آواره شدند و خسارات زیادی به طبیعت و منابع منطقه وارد شد.

انقلاب روژاوا الهام بخش است

نهمین سالگرد انقلاب روژاوا را گرامی می‌داریم. انقلاب روژاوا را به خلق کورد، همه خلق‌های روژاوا و به طور کلی به همه خلق‌های جهان تبریک می‌گوییم. ه.د.پ با افتخار می‌گوید که انقلاب روژاوا در خاورمیانه، در منطقه یک آزمایش مهم تاریخی و نشانه ‌ی از یک مسیر انقلابی جدید برای تمامی خلق‌ها است. محافظت، توسعه و بزرگداشت این انقلاب نه تنها وظیفه خلق کورد و شمال سوریه بلکه وظیفه بشریت است. انقلاب روژاوا الهام بخش انقلاب خاورمیانه است. در نهمین سالگرد انقلاب، ما به عنوان ه.د.پ خواستار حمایت، صیانت، دفاع و تداوم این انقلاب هستیم.