حزب کارگران کوردستان: مبارزه را در تمامی میادین شعله‌ورتر کنیم

کمیته رهبری پ.ک.ک با صدور بیانیه‌ای خواستار گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ماه نوامبر و درک صحیح پیام و آرمان‌های آنان می‌باشد و می‌افزاید:"باید مبارزه را برای آزادی فیزیکی رهبر آپو در تمامی میادین شعله‌ورتر کنیم."

در بیانیه کمیته رهبری پ.ک.ک آمده است:

"ما وارد ماه نوامبر که ماه پ.ک.ک است شده‌ایم. ما در ۴٣مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک قرار داریم. حزب و خلقمان وارد ۴۴مین سال مبارزه با پیشاهنگی پ.ک.ک می‌شوند. در سال تازه اعلام می‌کنیم که در چارچوب کارزار «روز آزادی فرارسیده است» برای آزادی فیزیکی رهبر آپو بر مبنای خط پیروزی مبارزاتمان را شعله‌وتر می‌کنیم.

٢٧ نوامبر روز تأسیس حزبمان را در هر نقطه‌ای جشن بگیریم

به این مناسبت ما ۴٣مین سالگرد تأسیس حزبمان پ.ک.ک را نخست به رهبر آپو، به همه رفقا، به خلق میهن‌دوستمان و دوستان انقلابی و دمکراتمان تبریک می‌گوییم. ما در حضور شهید والامقام حقی کارر و شهیدان مرحله اخیر قهرمانان مام رشو، خلیفان، زندورا یاد و خاطره تمامی شهیدان را زنده نگاه می‌داریم. در ۴۴من سال پ.ک.ک برای تمامی افرادی که برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند آرزوی موفقیت داریم. آحاد جامعه بویژه زنان و جوانان خلقمان و دوستانمان را فرامی‌خوانیم که روز ٢٧ نوامبر، عید تأسیس حزبمان را در هر نقطه‌ای با شور و شادی جشن بگیرند.

پیمانی که با شهیدانمان بسته‌ایم را تجدید می‌کنیم

همچنانکه می‌دانیم پ.ک.ک حزب رهبری و شهیدان است. رهبر آپو گفته است؛ 'پ.ک.ک حزب شهیدان است و شهیدان پ.ک.ک‌ای هستند'. بر این اساس در مبارزه آزادیخواهی نیم قرن گذشته در هر ماه، هر هفته و روز شهیدان قهرمان جان باخته‌اند. ماه نوامبر که ماه تأسیس پ.ک.ک است از اول تا آخر آن یادآور شهیدان است. بر این مبنا یاد و خاطره شهیدان ماه نوامبر را در شخصیت هوال دلال آمَد عضو کمیته رهبری پ.ک.ک، فرمانده ه.پ.گ و فرمانده قرارگاه مرکزی یژا ستار گرامی می‌داریم. پیمانی که با شهیدان قهرمان بسته‌ایم را تجدید می‌کنیم.

چهار سال از شهادت هوال دلال آمد سپری شد. هوال دلال آمد در آمَد که قلب کوردستان است متولد شده و بزرگ شد. هوال دلال سپس در بوتان که قلعه مقاومت کوردستان است به شهادت رسید. در خلال چهار سال گذشته در سایه فرماندهی یژا ستار که پیشاهنگی آزادی خلق و زنان کورد است جنگ بزرگ انتقام و آزادی ادامه یافت. صدها جوان به صفوف گریلا ملحق شدند و اسلحه آزادیخواهی هوال دلال را بر دوش گرفتند. در سایه فرماندهی دلال آمد که یک زن کوردستانی بود، نیروی آزادیبخش بزرگ و مبارز تشکیل شد.

ما اذعان داریم که در پنجمین سال شهادت هوال دلال آمد حزبمان و خلقمان جنگ آزادی را با نیروی بیشتری به پیش برده و پیروزهای بزرگی را کسب خواهیم کرد. نیروهای گریلای قهرمان ما در متینا، زاپ و آواشین در تمامی مناطق حفاظتی میدیا و تمامی کوردستان حماسه می‌آفرینند، در سایه فرماندهی معنوی فرماندهان همیشه جاوید هوال دلال و آزی فاشیسم را در هم می‌شکنند، به حصر و انزوا پایان داده و آزادی فیزیکی رهبر آپو را مسجل خواهند کرد. در این چهارچوب در ۴مین سالگرد شهادت آنان یاد و خاطره فرماندهان همیشه جاوید دلال آمَد و آزی ملازگرد را زنده نگاه می‌داریم.

همچنانکه می‌دانیم در ماه نوامبر ٢٠١٢ ما در منطقه زاگرس که مرکز مقاومت ماست شهیدان بزرگی را تقدیم کردیم. روز ٣ نوامبر در خاکورک هوال کریم شرنخ و حقی اورفا، روز ١٨ نوامبر در شمذینان هوال سردار به شهادت رسیدند. این رفقا فرماندهان مقاومت بزرگ شمزینان در سال ٢٠١٢ بودند. فرزندان عزیز بوتان بودند و برای آزادی کوردستان زندگی خود را در مقاومت گریلا صرف کرده و از اعضای شورای فرماندهی ه.پ.گ بودند. با شهادت خود جوانمردی بوتان و مقاومت زاگرس را به اوج رساندند. در دهمین سالگرد شهادت آنها یاد و خاطره وهال رشید، کریم و حقی را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم که در دهمین سال شهادت آنان در سایه فرماندهی معنوی آنان نبرد بزرگ را به پیش برده و انتقام خون آنان را می‌ستانیم.

می‌دانیم که در نوامبر ٢٠٠۴ جنبش و خلقمان شهیدان بزرگی را تقدیم کرده‌اند. روز ٢٩ نوامبر در موصل شیلان کوبانی از اعضای کمیته مرکزی حزبمان و چهار رفیق وی به شهادت رسیدند. این رفقا برای سازماندهی انقلاب روژاوا که ١٠ سال است به سرچشمه امید و آزادی مبدل شده است از طریق موصل بسوی روژاوا در حرکت بودند و از سوی اولین هسته‌های مزدوران داعش که بعدها به شنگال و کوبانی حمله‌ور شدند به شهادت رسیدند. با مبارزه برای زنده‌نگاه داشتن یاد و خاطره آنان امروز شنگال، کوبانی و روژاوا به آزادی دست یافته‌اند و مزدوران داعش که به بلایی بر سر بشریت مبدل شده بودند بزرگترین ضربه تاریخی را متحمل شدند. بر این اساس در ١٧مین سالگرد شهادت رفقا شیلان کوبانی و همسنگرانش یاد و خاطره آنان را زنده نگاه می‌داریم و اعلام می‌کنیم که یاد و خاطره آنها هر روز در مبارزات حزبمان و انقلاب آزادیخواهی روژاوا گرامی داشته می‌شود.

اخیرا در ١٠ نوامبر سال گذشته هوال یلماز درسیم، قهرمان سرزمین شیرهای درسیم، عضو کمیته مرکزی، فرماندهی ه.پ.گ درسیم به شهادت رسید. هوال یلماز درسیم شهید همیشه جاوید ماه نوامبر، نوه واقعی پیر سید رضا وصیت وطندوستی کوردستان بزرگ را بر زمین باقی نگذاشت. زندگی خود را فدا کرده و با مقاومت گریلایی یکبار دیگر نشان داد که درسیم سرزمین شیران است. یکبار دیگر اثبات کرد که در درسیم سلاح‌های آزادی ساکت نشده‌اند و هیچ زمانی هم ساکت نخواهند بود. بر این اساس در اولین سالگرد شهادت یاد و خاطره فرمانده یلماز درسیم و مبارزان سید رضا و همسنگرانش را زنده نگاه می‌داریم و به مناسبت ٨۴مین سالگرد شهادت آنان یادو خاطره آنها را گرامی می‌داریم. ما اعلام می‌کنیم که در مبارزه آزادیخواهی و در درسیم آزاد همیشه یاد آنان را زنده نگاه داشته و از میراث آنان صیانت خواهیم کرد.

مشاهده می‌شود که ماه نوامبر از آغاز تا پایان یادآور شهیدان است. از کاظم آیدین که در نوامبر ١٩٨١ در درسیم به شهادت رسید تا یلماز درسیم که در همان ماه در سال ٢٠٢٠ در همان منطقه به شهادت رسیده بود. در هر ماه نوامبر از مبارزه چهل ساله و در هر روز این ماه شهیدانِ همیشه جاوید جان خویش را فدا کرده‌اند. ما نباید فراموش کنیم که آنها ما را به امروز رسانده‌اند و اراده مبارزه و زندگی آزاد را به ما ارزانی داشته‌اند. شهیدان قهرمان ما ماه نوامبر را به ماه واقعی پ.ک.ک مبدل کرده‌اند. شهیدان قهرمانی که به شیوه فداییگری خط آپویی، زندگی آزاد و میهن‌دوستی کوردستان پایبنده بوده‌اند تمامی نیازهای ما، فکر و ایده‌ و توان مبارزه را به ما بخشیده‌اند.

بر این اساس در حضور شهیدان بزرگ ماه نوامبر سید رضا و رفقای وی، رفیق کاظم آیدین، یلماز درسیم، دلال آمَد، آزی ملازگرد، شیلان کوبانی، رشید سردار، کریم شرنخ و حقی اورفا یاد و خاطره تمامی شهیدان مبارزه و حزبمان را گرامی می‌داریم. از آحاد خلق میهن‌دوست و دوستانمان بویژه زنان و جوانان دعوت می‌کنیم که در ماه نوامبر با فعالیت‌های جداگانه یاد شهیدان قهرمان را زنده نگاه دارند و آنان را به درستی درک کنند، مبارزه برای آزادی فیزیکی رهبر آپو را در هر عرصه‌ای با نیرومندی تمام به پیش برند."

انتقام حمله ناجوانمردانه قطعا گرفته می‌شود

کمیته رهبری پ.ک.ک حمله هوایی رژیم ترک به قامشلو را بشدت محکوم کرده است و می‌افزاید: پس از تنظیم این بیانیه، مطلع شدیم که میهن‌دوست بزرگ یوسف گُلو، محمد گُلو و مظلوم گُلو در شهر قامشلو روژاوای کوردستان در حمله هوایی رژیم فاشیست- قاتل ترکیه به قتل رسیدند. ما حمله ناجوانمردانه مذکور را بشدت محکوم می‌کنیم. یاد و خاطره شهید یوسف گُلو دوست دلسوز رهبر آپو، شهید محمد و مظلوم گُلو را گرامی می‌داریم. با خانواده گُلو و خلقمان در روژاوا و تمامی خلق کورد اعلام همدردی می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که انتقام این حمله نامردانه قطعا گرفته می‌شود. ما از خلقمان می‌خواهیم که از شهیدان بزرگ خود صیانت به عمل آورند."