حزب کارگران کوردستان: راپرین آمد به شهادت رسید

حزب کارگران کوردستان، اعلام کرد که یکی از رهبران جنبش آزادی زنان به نام دلال عزیز اوغلو (راپرین آمد) در ١٧ ژوئن ٢٠٢٢ در مناطق حفاظتی میدیا به شهادت رسید.

در بیانیە کمیته حمایت از خانواده شهدای حزب کارگران کوردستان آمدە است کە رفیق راپرین آمد یکی از رهبران جنبش زنان کورد،  در سال ١٩٦٩ در خانواده ای میهن دوست در قلعه مقاومت فارقین واقع در  شهر آمد در باکور کوردستان به دنیا آمد. رفیق راپرین در سال ١٩٧٧ بە همراە خانوادەاش به آنکارا نقل مکان کردە بود.

 پس از بازگشت به آمد، فرصتی این پیش آمد که با مبارزات آزادیخواهانە خلق کورد با رهبری حزب کارگران کوردستان آشنا شود. از این رو در اواخر سال ١٩٩٢ به صفوف این حزب در استان آمد پیوست.  هوال راپرین در سال ١٩٩٦ وارد عرصە رهبری شد و  تا سال ١٩٩٨ در این منطقە باقی ماند.

 هوال راپرین از سال ٢٠٠٠ تا ٢٠٠٥ برای ادامه مبارزات خود در اروپا خدمت کرد و فعالانه در فعالیت های آنجا شرکت کرد و مخصوصا علیە روند پاکسازی آن دورە ایستاد و مبارزە را رهبری کرد. در سال های ٢٠٠٦ تا ٢٠٠٧ در کار و مبارزه روژهلات کوردستان شرکت کرد و در سال ٢٠٠٨ در کار و مبارزات حزب حل دمکراتیک کوردستان شرکت کرد و به مدت یک سال در این حزب فعالانە بە مبارزه پرداخت.

 در سال ٢٠١١ به ریاست هیات کنگره خلق انتخاب شد.  هوال راپرین در ١٧ ژوئن ٢٠٢٢ بر اثر حملات دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید.  ما بار دیگر در شخصیت هوال راپرین یاد و خاطره همه شهدای انقلاب را گرامی می داریم. پیمان می بندیم که پاسخ دولت قاتل، نسل کش، اشغالگر، فاشیست و همدستانش را خواهیم داد.