جهاد حسن پس از ۱۱۴ روز ربوده‌شدن دپورت شد

نماینده اداره خودمختار شمال و شرق سوریه جهاد حسن ۱۱۴ روز بود که از سوی نیروهای حزب دمکرات کوردستان عراق (پ د ک) ربوده و گروگان گرفته شده بود، به روژآوای کوردستان دپورت کردند.

جهاد حسن نماینده اداره خودمختار که در ۱۰ ژوئن توسط نیروهای حزب دمکرات کوردستان عراق در هولیر گروگان گرفته شده بود، ۱۱۲ روز بعد از بازداشت با ممنوعیت ورود به هولیر دپورت شد.

نمایندگی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه اظهار داشت که نیروهای امنیتی حزب دمکرات کوردستان عراق دیروز حوالی ساعت ۱۷:۳۰ جهاد حسن را ضمن ممنوع الورود کردن وی به هولیر به روژآوای کوردستان دپورت کردند. معلوم شد که نیروهای آسایش پ د ک  شناسنامه و اشیاء متعلق به جهاد حسن را نداده است.

 اعضای حزب اتحاد دمکراتیک، مصطفی عثمان خلیل و مصطفی عزیز مسته که به همراه جهاد حسن به گروگان گرفته شده بودند نیز پس از 50 روز بازداشت آزاد شده بودند.

ستاد روابط خارجی اداره خودمختار با صدور بیانیه‌ای در مورد اخراج جهاد حسن گفت: "رفیق ما جهاد حسن که ۱۱۲ روز پس از ربوده شدن توسط نیروهای پ د ک، عصر امروز از باشور کوردستان اخراج شد. نماینده ما، جهاد حسن بی‌آنکه محاکمه گردد حتی به او اجازه ملاقات با خانواده و وکلایش را ندادند.

نماینده ما که اسنادش به طور غیرقانونی توقیف شد، از باشور کردستان اخراج شد، این امر در روند حساسی که شمال و شرق سوریه پشت سر می‌گذارد تحول تکان دهنده ای محسوب می‌گردد.

این یک غیرقانونی جدید از سوی حکومت اقلیم کوردستان است که گذرگاه‌های دروازه مرزی سملکا را مسدود کرده است. ما این اقدامات را بار دیگر محکوم می کنیم. از محافل معقول در کردستان می خواهیم که صدای اعتراضی خود در برابر این بی‌قانونی را بالا ببرند. چنین کرداری به دشمن خدمت می‌کند."