جلسه‌ی دادگاه ۵ تن از زندانیان سیاسی بهدینان باز هم به تعویق افتاد

شعبه‌ی دوم دادگاه جرایم هولیر، یک بار دیگر جلسه دادگاهی پنج فعال دربند بهدینان را به تعویق انداخت.

قرار بود امروز جلسه‌ی دادگاهی پنج تن از فعالان دستگیر شده‌ی بهدینان با نام‌های "عمر خالد عگید، فرصت احمد سعید، جمال خلیل مجید، سلیمان موسی احمد و سلیمان کمال سلیمان" برگزار شود، اما این جلسه به روز ۲۱ اکتبر/ ٢٩ مهر موکول شد.

بهانه‌ی دادگاه برای تعویق جلسه محاکمه فعالان بهدینان به روال گذشته آماده نبودن دو تن از قضات و انتقال آنان به جای دیگر بوده است.

وکلای زندانیان انتقال قضات را بهانه‌ی واهی سیستم قضایی تحت فرمان بارزانی برای تداوم حبس فعالان و روزنامه‌نگاران بهدینان می‌دانند و معتقد هستند که  پ.د.ک می‌خواهد آنها را محکوم کند، اما برای آنکه بر روی انتخابات و رای‌ها تاثیر نگذارد، به بهانه‌های مختلف جلسه‌ی محاکمه را تا بعد از انتخابات به تعویق می‌اندازند.

بیش از یکسال است حدود ۱۰۰ فعال و روزنامه‌نگار بهدینان با اتهامات بی‌اساس و بدون سند و مدرک از سوی پ.د.ک زندانی شده‌اند. وضعیت پرونده‌ی پنج تن از این فعالان مشخص شده و هر کدام از آنها به شش سال زندان محکوم شدند، اما پرونده‌ی دیگران هنوز بلاتکلیف است و جلسه‌ی محاکمه‌ی آنها هر بار به بهانه‌های گوناگون به تعویق می‌افتد. علاوه بر اینها پرونده تعداد زیادی از دستگیرشدگان هنوز به دادگاه ارجاع داده نشده و در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.