جنبش آزادی زنان ایزدی به یاوه‌گویی‌های ترکیه پاسخ داد

​​​​​​​جنبش آزادی زنان ایزدی در پاسخ به یاوه‌گویی‌های گردانندگان دولت فاشیست ترکیه اعلام کرد، دست‌های کثیف نمی‌توانند یک بار دیگر در شنگال قتلعام انجام دهند.

 جنبش آزادی زنان ایزدی (TAJÊ) در مورد تهدیدهای دولت ترکیه و حملات به شنگال بیانیه‌ای منتشر نمود.

 در این بیانیه آمده است؛ فرمان سال ۲۰۱۴ توسط داعش با دستور دولت ترکیه انجام شد و هم اکنون نیز دولت ترکیه می‌خواهد همان فرمان را توسط حکومت عراق و پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) به پایان برساند.

 تاژه با یادآوری سفر وزیر دفاع ترکیه خلوصی آکار و فرمانده کل ارتش ترکیه یاشار گولر به عراق و جنوب کوردستان افزود؛ این انفجارها پس از این دیدارها تصادفی نیستند. وی همچنین می‌گوید، "این انفجارها در چهارچوب توطئه و ائتلاف انجام شده است، ما این انفجار‌ها در بغداد را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم، دولت ترکیه با توطئه و ائتلاف نمی‌تواند پیروز شود."

تاژه همچنین اعلام کرد، پیشتر مسئولین عراقی و همچنین مسئولین جنوب کوردستان به ترکیه سفر کرده بودند، با این دیدارها دولت ترکیه می‌خواهد، حکومت عراق را کنترل کند.کاظمی خود در شرایط از دست دادن حکومت قرار دارد به همین دلیل همه توان خود را برای ماندن در قدرت به کار می‌گیرد و به همین دلیل شنگال هم هدف قرار داده شده است."

 در ادامه بیانیه به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترک در مورد حمله به شنگال اشاره کرده و می‌گوید، "با این سخنان یک بار دیگر جامعه ما تهدید شده است، این تهدیدها فقط علیه جامعه ایزدی نیست، بلکه علیه خاک عراق خاک، جنوب کوردستان و حتی روژاوای کوردستان است. همانطور که می‌دانیم صدها مقر و پادگان نظامی دولت ترک در خاک عراق و جنوب کوردستان وجود دارند، دولت ترک آشکارا و در سکوت بخشی از خاک جنوب کوردستان را اشغال کرده است و اکنون نیز می‌خواهد اشغالگری خود را گسترده‌تر کرده و هدف دولت ترک در حقیقت اشغال کل خاک جنوب کوردستان است. همچنین اشغال موصل و کرکوک از راه شنگال را نیز هدف خود قرار داده است و با تهدیدها و توطئه‌های کثیف می‌خواهند دستاوردهای مردم ایزدی را از بین ببرند. آنها جامعه‌ی ایزدی و مردم ما را تهدید می‌کنند. ما از این تهدیدها ترسی نداریم، ما به عنوان زنان ایزدی و همه‌ی جامعه ایزدی نمی‌ترسیم و هرگز گام به عقب بر نخواهیم داشت."

 جنبش آزادی زنان ایزدی تاکید می‌کند که جامعه‌ی ایزدی اکنون دارای نیروی مدافع و خودمدیریتی خود است و می‌‌افزاید،" برای به رسمیت شناختن خودمدیریتی هر کاری که از دستمان برآید انجام می‌دهیم، زیرا خودمدیریتی منبع مرگ و زندگی ماست. به همین دلیل همه‌ی مردم ما به پا خواستند. از زمانی که توافق بر سر شنگال انجام شده است، خلق ما برای شکست این توافق به پا خواسته و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است."

 در پایان این بیانیه تاژه اعلام کرده است،"دولت ترکیه نمی‌تواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد دست یابد. ما از همه‌ی خلق ایزدی در شنگال و در خارج از میهن و در سرتاسر جهان میهخواهیم که از شنگال حمایت کنند و خودمدیریتی را حفظ نمایند. شنگال از یک فرمان نجات یافته و خود را دوباره بنیاد نهاد، دست‌های کثیف یک بار دیگر نمی‌توانند در شنگال قتل‌عام انجام دهند."