جنبش جامعه دمکراتیک: رویداد آمیدی می‌تواند سراغاز نابودی دستاوردها باشد

جنبش جامعه دمکراتیک حمله نظامیان پ.د.ک به نیروهای ه.پ.گ را رویدادی بسیار خطرناک دانسته است که می‌تواند سرآغاز نابودی دستاوردهای ملت کورد باشد و از طرف‌های کورد خواست تا با مذاکره به مسائل مابین خود پایان دهند.

جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) به حمله نظامیان پ.د.ک به نیروهای گریلا در منطقه آمیدی و زخمی شدن ٣ گریلا واکنش نشان داد.

در بیانیه آمده است:

"بدون شک تمامی نیروهای سیاسی و میهنی کوردستان اطلاع دارند که کشور و مردم با نقشه‌‌ای کثیف تازه‌ای روبرو شده‌اند که از سوی مراکز جنگ در ترکیه طراحی و مدیریت می‌شوند. آنان همیشه تلاش می‌کنند با رویکردهای تازه‌ای کوردستان را اشغال کنند، به فتنه‌گری دست زنند و تنش میان نیروهای کوردستان را افزایش داده و آنان از همدیگر دور کنند.

رژیم ترکیه با بکارگیری مزدورانش و گروهک‌های اسلامی بنیادگرا به حیات خود ادامه داده است و آنها را همچون نیروهای جنگجو برای مطامع خویش در کوردستان، منطقه و تمامی جهان مورد استفاده قرار می‌دهد.

آنچه در منطقه آمیدی جنوب کوردستان روی داد می‌تواند سرآغاز اتلاف دستاوردهای ملت کورد باشد که با خون خویش آنان را کسب کرده‌اند. بنیان میهنی کوردها مبتنی بر برادری هر چهاربخش کوردستان شکل گرفته است. آنچه [در آمیدی] روی داده است به منافع مردم کورد خدمتی نمی‌کند و به منافع رژیم اشغالگر ترک کمک می‌کند.

مهمترین راه برای محافظت از دستاوردها مذاکره ملی است، هنوز هم دیر نشده است. مخاطرات این مرحله ما را وادار می‌کند که مانع از ریختن خون جوانان کوردستان شویم. ما در این مرحله باید پیشبرد گفتگو میان جریان‌های کوردی را در راستای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان خلق و مبارزه‌امان مبنا قرار دهیم.

به عنوان جنبش جامعه دمکراتیک از خواهران و برادرانمان در میان نیروهای پیشمرگه کوردستان و خلق مقاومت‌گر می‌خواهیم که اشغالگران ترک را از خاکمان بیرون کنند. ما باید نسبت به مخاطرات نقشه‌های دشمن آگاه باشیم و به ابزار بازی‌هایی که نفعی به مردم کورد و مبارزه آن نمی‌رسانند مبدل نشویم. زیرا در صورت آغاز جنگ آنچه روی خواهد داد جنگ کورد-کورد خواهد بود، نه جنگی میان کوردها و رژیم ترکیه.

نیروهای سیاسی و میهنی کوردستانی و سازمان‌های جامعه مدنی باید فورا دست به مداخله زده و مانع از جنگ کورد-کورد شوند و صفوف و موضع ملی خویش را یکصدا کنند."