جوامع زنان کوردستان: لیلا گووَن خط آزادی ماست

شورای اجرایی ک.ژ.ک اعلام کرد، لیلا گوون خط آزادی ماست و دولت فاشیست ترکیه با حمله به وی حقیقت زن آزاد را هدف قرار داده است، اما با حضور لیلا پیروزی زن محقق می‌شود و مقاومت زنان و خلقمان حکومت فاسیستی را نابود می‌کند.

شورای اجرایی جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) در مورد دستگیری و زندانی نمودن لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه‌ی ک.ج.د آمده است، "لیلا گوون خط آزادی ماست و دولت فاشیست ترکیه با حمله به وی حقیقت زن آزاد را هدف قرار داده است. اما لیلا گوون هرگز از مبارزات خود دست نخواهد کشید و این آ.ک.پ و م.ه.پ هستند که نابود می‌شوند."

ک.ژ.ک خاطرنشان نمود: زنان و همه‌ی دستگاهها و سازمان‌های دمکراتیک در مقابل دستگیری لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د توسط دولت ترکیه به شدت واکنش نشان می‌دهند. چون لیلا در قبال آزادی خلق‌ها و زنان و بشریت مبارزه کرده است و همه از او حمایت می‌کنند. خانم لیلا گوون توسط دولت بزدل ترکیه دستگیر شده است. بدون شک مبارزات برای آزادی بدون قربانی نخواهد بود و او نیز به دلیل مبارزاتش برای آزادی زنان و خلق‌ها دستگیر و زندانی شده است. زندگی و موضع‌گیری‌هایش برای خلق و زنان کورد بسیار با ارزش هستند. زمانی که به زندگی او نگاه می‌کنیم معنی آزادی را درک می‌کنیم.

شورای اجرایی ک.ژ.ک تاکید می‌کند: زندگی و مقاومت لیلا گوون راه آزادی را به زنان نشان می‌دهد. زنان کورد و خلق کورد با موضع‌گیری‌های لیلا گوون سربلند و مفتخر هستند. ما هم از ته دل مقاومت او را تبریک می‌گوییم. حکومت با حمله به وی حقیقت زن آزاد را هدف قرار داده است، اما زنان کورد هرگز از مبارزاتشان دست نخواهند کشید. مطمئنا این مبارزات پیروز خواهند شد.

ک.ژ.ک همچنین اعلام کرد:جهان در وجود لیلا گوون دید که چگونه زنان کورد مقاومت می‌کنند. ما زنان به ایدئولوژی رهبر آپو باور داریم. به همین دلیل بدون ترس و با اراده به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم.

در پایان این بیانیه ک.ژ.ک اعلام می‌کند: با حضور لیلا گوون زن پیروز خواهد شد. مقاومت زنان و خلقمان حکومت فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ را نابود خواهد کرد.