جوامع زنان کوردستان: ترکیه به رهبری مافیاها و مزدوران به یک دولت تروریست مبدل شده است

شورای اجرایی ک.ژ.ک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما زنان کورد به احترام خواهرمان، دنیز پویراز پیمان می‌بندیم که مبارزاتمان را ادامه دهیم.

شوری اجرایی جوامع زنان کوردستان (KJK) در واکنش به قتل دنیز پویراز در ازمیر بیانیهای صادر کرد.

در بیانیه ک.ژ.ک آمده است:

"در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱، دنیز پویراز در دفتر ه.د.پ در ازمیر به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. ما به خانواده دنیز پویراز و مردم خود تسلیت می‌گوییم. ما زنان کورد قول می‌دهیم که به یاد خواهر خود دنیز پویراز مبارزه را ادامه دهیم. خلق ما در بین خلق‌های جهان جایگاه با عزتی را با مقاومت کسب خواهند کرد.

ترکیه در حساس‌ترین دوره تاریخی خود قرار دارد. اردوغان و باغچلی، رهبران فاشیست با اقدامات خود در داخل و خارج از کشور، جامعه ترکیه را به بحران بزرگی فرو برده‌اند. این رژیم فاشیستی که قول کشتار کوردها را داده است، نه تنها دشمن خلق کورد است، بلکه دشمن جوامع ترکیه است.

سیستم اجتماعی ایجاد شده توسط حکومت آ.ک.پ بر اساس غارت، دزدی، رفتار ناشایست، دروغ، دستگیری، خشونت و تجاوز بنا نهاده شده است. این سیستم با کینه‌جویی و بی‌عدالتی در ترکیه ایجاد شده است. یک بحران اقتصادی و سیاسی عظیم در جامعه ترکیه وجود دارد. دولت ترکیه با تمام امکانات خود به مبارزه آزادی کوردها حمله می‌کند، در مقابل چشمان جهانیان در کوه‌ها، شهرها، زندان‌ها و خارج از کشور، با مقاومت خلق‌ها و زنان روبرو شده است و در قتل‌عام آنها به هدف خود نرسیده است. دولت ترکیه به رهبری مافیاها و مزدوران به یک دولت تروریست تبدیل شده است. این رژیم فاشیستی که عمر آن به سر رسیده است، می‌خواهد با افراطی‌گری و قتل‌عام، سلطه‌گری خود را دوباره برقرار کند. حمله به ساختمان ه.د.پ در ازمیر نیز بر همین اساس انجام شد.

در ۱۷ ژوئن، یک نقشه قتل‌عام گسترده علیه دفتر ه.د.پ در ازمیر انجام شد. قاتل در منبج و حلب علیه کوردها جنگیده و دولت ترک او را آموزش داده است. این حمله را به عنوان بخشی از این طرح انجام داده است.

قرار بود جلسه‌ای در حدود ۴۰ نفر در ساختمان ه.د.پ در ازمیر برگزار شود و این جلسه به طور تصادفی به تعویق می‌افتد. رژیم فاشیست می‌خواهد با اخلالگری به قتل‌عام‌های تازه‌ای دست بزند.

ما زنان کورد با روحیه فدایی در مبارزه آزادیخواهی جای گرفته‌ایم. ما در سخت‌ترین شرایط فعالیت و مبارزه به پیش برده‌ایم و در این راه هزینه‌های گزافی را به جان خریده‌ایم. ساکینه جانسیز، سیوه، فاطمه، لیلا آگری و هورین خلف بهترین نمونه‌ها هستند. رفیق دنیز پویراز نیز در این مبارزه بزرگ شده و احساسات میهن‌دوستی زیادی داشت. به همین دلیل زنان کورد مورد هدف قرار گرفته‌اند. همانطور که موضع شرافتمندانه مادر دنیز پویراز نشان می‌دهد، خلق کورد و زنان کورد هرگز از تلاش خود برای آزادی دست نخواهند کشید. ما موضع مادر، پدر و خانواده دنیز پویراز را ارج می‌نهیم.

همه خلق‌ها، باورها، زنان، جوانان، کارگران، کسانی که خواهان دمکراسی و آزادی هستند باید مبارزه مشترک را به پیش برند. باید سلطه‌گری آ.ک.پ و م.ه.پ سرنگون شود. همه نیروهای مخالف باید در برابر فاشیسم بایستند. قدرت آ.ک.پ و م.ه.پ در ضعیف‌ترین نقطه خود قرار دارد. مبارزه مشترک زنان، خلق‌ها و آزادیخواهان به این رژیم فاشیستی پایان خواهد داد."