ک.ج.ک دولت ترکیه را مسئول کشتارهای دیلوک و مردین دانست

جانباختن ٣۵ انسان و جراحت ده‌ها تن دیگر طی حوادث رانندگی مرگبار در دو شهر شمالی کوردستان موجی از ناراحتی ایجاد کرد. ک.ج.ک دولت ترکیه را مسئول این فاجعه می‌داند.

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در بیانیهای کشتارهای دیلوک و مردین را به خانواده داغدار جانباختگان و عموم مردم کوردستان تسلیت گفته و مجروحین آرزوی بهبودی کرده است.

ک.ج.ک می‌گوید گرچه این حوادث ناشی از سهل‌انگاری و عدم کنترل بیان می‌شوند اما هیچ تفاوتی با یک قتل‌عام ندارند. ک.ج.ک دولت ترکیه را مسئول می‌داند که سیاستش بر اساس کشتن کوردهاست. 

این بیانیه تصریح می‌کند: دولت آ.ک‌.پ- م.‌ه.‌پ با زبان، فرهنگ، هویت، طبیعت و همه چیز کوردها دشمنی دارد و برای نابودی و نسل کشی این مردم به انواع روش‌ها متوسل می شود. هر روز تلاش می‌کند ده‌ها کورد را بکشد.

ک.ج.ک به کشتار کوردها توسط ترکیه حتی خارج از مرزهایش در اقلیم جنوب کوردستان، روژاوا، شنگال و مخمور پرداخته و یادآوری می‌کند؛"ترکیه همین چند روز پیش چهار کودک دختر را در حسکه روژاوا به قتل رساند. این کودکان در یک مرکز توانمندسازی که آنجا درس می‌خواندند و زندگی می‌کردند، اکثرا کودکانی بودند که والدین خود را در جنگ با داعش و گروه‌های تبهکار وابسته به ترکیه از دست داده بودند. ترکیه آنها را با هواپیما بمباران کرد.

دولت آ.ک.‌پ- م.‌ه‌.پ کمتر از یکماه پیش در زاخو ٩ نفر از مردم عرب ما را قتل‌عام کرد. سران فاشیست دولت هر روز در بیانیه‌هایی با خوشحالی اعلام می‌کنند چند گریلا و مبارز کورد را کشته‌اند.

همچنین هر روز کوردهایی که بر سر آرمان آزادی به زندان انداخته شده‌اند کشته می‌شوند و اجسادشان از زندان بیرون می‌آید که همه اینها بخوبی ماهیت کوردستیز آ.ک.‌پ- م‌.ه‌.پ را آشکار می‌کند."

ک.ج.ک در عین حال به قطع درختان و غارت محیط زیست کوردستان توسط شرکت‌های فاشیستی وابسته به حکومت اشاره کرده و می‌گوید این چپاول و کشتار نتیجه سیاست نسل‌کشی کوردها توسط دولت ترکیه است.