ک.ج.ک: خلقمان هرگز رفیق روبار، خلیل و مراد را فراموش نخواهند کرد

ک.ج.ک یاد روبار، خلیل و مراد را که در سال ۲۰۱۷ به شهادت رسیده بودند گرامی داشته و می‌افزاید:"خلق کورد و جنبش آزادی فرزندان قهرمان خود را فراموش نخواهند کرد. هر چه که روی دهد، ما از شهدا صیانت می‌کنیم"

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک به مناسبت سالگرد شهادت روبار(حسین پویراز)، خلیل(نیهات ایاز) و مراد (احمد کلیچ) که در سال ۲۰۱۷ شهید شدند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

ک.ج.ک گفت:" روز ۶ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ رفقای ما روبار، خلیل و مراد در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه شهید شدند. ما یاد رفقایمان را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم که کوردستانی آزاد که هدف آن‌ها بود را محقق کنیم. ما مبارزات آزادی زنان، جوانان و خلق کورد و اهداف رهبر آپو را به قله خواهیم رساند.

رفیق روبار در سال ۱۹۷۶ به جنبش آپویی ملحق شد. طی ۴۰ سال مبارزات خود در همه ی عرصه‌ها مبارزه کرد. سالها گریلا و فرمانده بوده است. پس از ۱۵ سال زندان، به فرماندهی گریلا رسید. در ادامه‌ی مبارزات خود عضویت در کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک تجربه کرد و در این زمینه هم بسیار تلاش نمود و در زمانی که مسئولیت کمیته را به عهده داشت، شهید شد.

رفیق خلیل در ۳۵ سال مبارزات خود، به عنوان گریلا، کادر و مدیر به انجام وظایف خود پرداخت. رفیق مراد از قلب نظام سرمایه‌داری به کوهستان‌های آزاد آمد و به گریلا پیوست. وی به همراه رفیق روبار و خلیل شهید شد."

'شهدا تمثیل جان مبارزات جنبش آزادی هستند'

در ایجاد جان، شخصیت و شناسه‌ی جنبش آزادی ما این رفقای فداکار نقش مهمی ایفا کردند.

این رفقا در این سطح مانند ستون پولادین جنبش آزادی، برای رشد مبارزات ما و ادامه‌ی آن متحمل زحمات و رنج بسیاری شدند. هر شهید و همه‌ی شهدای ما سبب فرونپاشیدن جنبش ما هستند. شکست جنبشی که دارای کادرهای همچون روبار، خلیل و مراد غیرقابل قبول است. همه‌ی رفقای ما که شهید شده‌اند برای اثبات روح شکست‌ناپذیری مقاومت کردند و در مقابل توطئه‌ها مبارزه کردند.

عموم خلقمان و جنبش آزادی نیز فرزندان قهرمان خود را از یاد نخواهند برد، علیرغم همه‌ی دشواری‌ها هر چه که می‌خواهد، رخ دهد اما خلق ما از آنچه که رفقایمان به خاطرش شهید شدند، صیانت می‌کند. نه تنها به عنوان خلق کورد بلکه به عنوان انقلابیون خاورمیانه و همه‌ی جهان در مبارزات ما زنده هستند، در کوردستانی آزاد خلقمان هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد."