ک.ج.ک: قتل سهیل خورشید و بمباران شنگال و مخمور چهره قاتل دولت ترکیه را آشکار کرد

ریاست مشترک ک.ج.ک قتل سهیل خورشید عزیز، عضو شورای اجرایی جنبش آزادی جامعەی کوردستان در سلیمانیه اقلیم کوردستان را محکوم کرد و آنرا کار عوامل دولت ترکیه و همدستان آن دانست.

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان با صدور بیانیه‌ای قتل یک فعال سیاسی در سلیمانیه و بمباران مخمور و شنگال توسط ترکیه را محکوم کرد. ک.ج.ک می‌گوید این اقدامات چهره قاتل دولت ترکیه را دوباره آشکار کرد.

ریاست مشترک ک.ج.ک ضمن محکوم کردن قتل سهیل خورشید عزیز، عضو شورای اجرایی جنبش آزادی جامعەی کوردستان در سلیمانیه اقلیم کوردستان، آنرا کار عوامل دولت ترکیه و همدستان آن دانست.

این بیانیه خاطرنشان کرد در این دوران حساس تاریخی که مبارزات آزادی کوردستان پس از یک قرن به آن دستی یافته است، ترکیه می‌خواهد دستاوردها را از میان بردارد و خلق کورد را سرکوب کند.

ک.ج.ک با جلب نظر به اینکه ترکیه کوردهای هرچهاربخش کوردستان را هدف قرار می‌دهد، حمله به سهیل خورشید عزیز را بخشی از نسل‌کشی کوردها خواند و افزود او معروف به ماموستا شـمال یک میهندوست و یک روشنفکر کورد بود که تمام عمر برای آزادی کوردستان مبارزه کرد.

بسی هوزات و جمیل باییک به افزایش حملات هوایی ترکیه به منطقه سوران پرداخته و نوشته‌اند دولت ترکیه سعی دارد در منطقه سوران خط وطن‌دوستی را از بین ببرد و خط خیانت کارانه را مسلط کند.

این بیانیه سابقه درخشان منطقه سوران در تاریخ کوردستان را موجب خشم ترکیه دانسته و از همه مردم کوردستان به ویژه مردم این منطقه خواسته است واقعیت را بدانند و در برابر این حملات موضع قاطعانه ای اتخاذ کنند.

ریاست مشترک ک‌.ج‌.ک، دفاع از خویش را یک تکلیف خوانده و می‌افزاید: دولت جنایتکار ترکیه نه تنها مبارزان آزادی کوردستان بلکه میهن‌دوستان را نیز می‌کشد تا اراده مردم را بشکند، آنها را بترساند و دست آنها را از مبارزه قطع کند.

در این بیانیه همچنین حملات هوایی روز دوشنبه ترکیه به مخمور و شنگال که منجر به جانباختن یک غیرنظامی بنام "ابوزید عبدالله عبید" شد محکوم شده است. ک.‌ج.‌ک بمباران شنگال و مخمور را روی آشکار چهره قاتل دولت ترکیه عنوان کرد و از دولت عراق و دولت اقلیم جنوب کوردستان خواست موضع خود را بیان کنند.

ک.ج.ک می‌گوید اگر جریانات سیاسی و دولت عراق در پی اعتراضات عمومی به کشتار ٩ غیرنظامی در روستای پرخ زاخو واکنشی جدی به ترکیه نشان می‌داد اکنون این اتفاق تکرار نمی‌شد.