ک.ج.ک: سیاست پاک‌سازی دولت ترکیه در گاره با شکست مواجه شد

‏ک.ج.ک: ضربه‌ی سنگینی که در گاره به ارتش ترکیه زده شد، همانند ضربه‌ای بود که در سال ۲۰۰۸ در زاپ به این ارتش وارد شده و کارکتر دولت ترکیه را با شکست مواجه کرد.

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک بیانیه‌ای منتشر کرده و گفت، "ضربه‌ی سنگینی که در گاره به ارتش ترکیه وارد شد، پیروزی برای همه‌ی کوردها است. آنها قصد داشتند ۱۵ فوریه را جشن بگیرند. این مقاومت پیروزی همه‌ی کوردها است. باید همه‌ی کوردها در هر چهار بخش کوردستان و در خارج از میهن این مقاومت را مانند عیدی مقدس جشن بگیرند. این ضربه‌ی سنگین سبب شکست توطئه‌ی ماه فوریه و همچنین آزادی رهبر آپو و خلق کورد خواهد شد.‌"

بیانیه ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"مانند ۱۹ فوریه‌ی سال ۲۰۰۸ در زاپ در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا، دست به حملات اشغالگرانه زدند. طی ۴ روز دست کم ۴۰ جنگنده و ده‌ها هلیکوپتر گاره را بمباران کردند. با این بمباران‌ها تلاش کردند تا تعداد زیادی سرباز را به منطقه منتقل کرده و آن‌ها را مستقر نمایند. تلاش آنها برای مستقر نمودن سربازهایشان با شکست بزرگی مواجه شد. در جاهایی که سربازها مستقر شدند، گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار مقاومتی تاریخی انجام داده و ضربات سنگینی به ارتش ترک وارد کردند. به همه‌ی گریلاهایی که در این مبارزات شرکت کرده و به ارتش ترکیه ضربه زدند، تبریک می‌گوییم و یاد گریلاهای فدایی را که در مقاومت موجودیت خلق کورد شهید شدند را نیز گرامی می‌داریم.

 "هدف آنها پاکسازی و قتل‌عام خلق کورد است"

 حکومت فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ و روسای فاشیست آنها طیب اردوغان و دولت باخچلی چندین سال است در هر جایی که کوردها وجود داشته باشد، تلاش می‌کنند تا آنها را از بین برده و می‌خواهند خلق کورد را قتل‌عام نمایند. بر این اساس زمانی که در باکور کوردستان علیه خلق کورد قتل عام انجام می‌دهند، در باشور و روژاوا نیز دست به تحرک زدند، با این حملات و اشغالگری ها می‌خواهند جنبش آزادی خواهی خلق کورد با پیشاهنگی پ.ک.ک را تسویه کنند و با قتل عام کوردها آنها را از بین ببرند. علاوه بر اینها تلاش می‌کنند تا بر خلق های خاورمیانه سیستم ظلم و ستم را تحمیل نمایند. حمله به گاره همانطور که حکومت فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ می‌گوید، فقط حمله به چند مکان نیست. چند روزی می‌گویند، که در گاره مقرهای گریلا وجود دارد، پس از اشغال آن،  قندیل و مناطق دیگر را نیز اشغال کرده و دست به تسویه‌ی جنبش آزادی خواهی کوردها خواهند زد.

کانال‌هایی که به سخنگوی طیب اردوغان و دولت باغچلی تبدیل شده بودند، اعلام کردند، به زودی در آنکارا جشن پیروزی را برگزار خواهند کرد، گویا در بیست و‌دومین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی جشن شکست پ.ک.ک را برگزار خواهند کرد.

 نیروهای اشغالگر که می‌گفتند، یک شب ناگهانی خواهند آمد و تبلیغ شکست و پاکسازی گریلا را می‌کردند، علیرغم همه‌ی تجهیزات مدرن و همچنین با بمبارانهای گسترده چشم انتظار پیروزی بودند، اما علیرغم همه‌ی اینها یک شب ناگهانی پا به فرار گذاشتند. مانند آنچه در زاپ رخ داد و آنها سواره به زاپ آمده و همگی پیاده پا به فرار گذاشتند. تنها پیروزی آنها فرار آنها در سال ۲۰۰۸ بود، که یاشار بیوک‌آنیت فرمانده کل وقت ارتش ترک گفته بود، ما به آسانی سربازان خود را به عقب بازگردانیم.

فرمانده کل ارتش ترک (یاشار گولر) خود اعتراف کرد که چندین ماه است در حال برنامه‌ریزی و طراحی این نقشه هستند. طراحی چنین نقشه‌ای خود چندین ماه طول می‌کشد. قدم اول آنها هفتانین بود، اما در مقابل مقاومت گریلا نتوانستند پیروزی به دست آورند. اینبار نقشه‌ی خود را تقویت کردند. قبل از اقدام عملی به عراق رفته و اعلام کردند، که پ.ک.ک را تسویه خواهند کرد. سپس به هولیر رفته و همراه با پ.د.ک مرحله نهایی نقشه خود را آماده کردند. پس از تایید و پشتیبانی اطلاعاتی پ.د.ک در ۱۰ فوریه دست به حمله زدند. با این حمله گویا مانند فوریه‌ی ۲۰۰۸ مرکز کنترل گریلا یعنی قرارگاه مرکزی را از بین می‌برند و سپس به عرصه‌های دیگر گریلا خواهند رفت. چندین روز بود می‌گفتند، "محمد جیک در قندیل است. پ.ک.ک در مقابل آنها شکست خورده است" و این گونه اهداف خود را آشکار کردند.

"زمان آزادی خلق کورد و رهبری آپو فرا رسیده است"

باید بدانید که این حملات بر اساس از بین بردن پ.ک.ک و اجرای قدم نهایی قتل‌عام خلق کورد طراحی شد. پس از آنکه پ.‌ک.‌ک و گریلا را از بین ببرند، دستاوردهای خلق کورد را نیز از بین برده و اداره‌ی باشور کوردستان را نیز نابود می‌کنند. اینگونه برای تصرف موصل و کرکوک نیز  قدمی بسیار بزرگ می‌بود. هر روز خود آن‌ها می‌گویند که انقلاب روژاوا را از بین خواهند برد. ضربه‌ی سنگینی که در گاره بر ارتش ترکیه وارد شد، پیروزی همه کوردهاست. گویا آنها می‌خواستند، ۱۵ فوریه جشن پیروزی را برگزار کنند، اما این مقاومت، مقاومت همه کوردهاست. باید همه کوردها در هر چهار بخش کوردستان و در خارج از میهن این پیروزی را به عنوان مقاومتی مقدس جشن بگیرند. این ضربه‌ی سنگین به دشمن سبب شکست توطئه‌ی ماه فوریه و آزادی رهبر آپو و خلق کورد خواهد شد.

این پیروزی در مقابل اشغالگری و پاکسازی نه تنها پیروزی پ.ک.ک، بلکه پیروزی همه کوردها در هر چهار بخش کوردستان و متعلق به همه‌ی نیروهای سیاسی کوردستان است. همه‌ی کوردها باید از این پیروزی صیانت کنند. باید در اطراف گریلا که این پیروزی را به دست آورد، جمع شده و به مبارزات آزادی چهار بخش کوردستان بپیوندند.

"گریلا مدافع جایگاه باشور کوردستان است"

این مقاومت یک بار دیگر نشان داد که گریلا مدافع موقعیت سیاسی باشور کوردستان است. گریلا در مقابل حمله‌ی داعش از هولیر و کرکوک محافظت کرد. گریلا باشور کوردستان را حفظ می‌کند و یک بار دیگر آشکار کرد که آنها هستند که از باشور کردستان دفاع می‌کنند. همچنین مشخص شد، زمانی که با گریلا یکپارچگی درست شود، هیچ نیروی مهاجمی نمی‌تواند به جایگاه باشور کوردستان آسیب وارد کند. دولت ترکیه همیشه با فشار، توطئه و تهدید تلاش می‌کند تا نیروهای سیاسی کورد را بر علیه جنبش آزادی تحریک کند. این مقاومت تاریخی همه‌ی فشارها، تلاش‌ها و تهدیدها را از بین برد و خلق کورد و نیروهای سیاسی را از زیر این بار رهانید.

شکست ارتش ترکیه در گاره مانند شکست سال ۲۰۰۸ در زاپ منش دولت ترکیه را افشا کرد و نشان داد که خلق کورد و مبارزان آزادی، در راه آزادی خلق کورد تا چه حد با اراده و مصمم هستند و مقاومت می‌کنند. باید این حقیقت توسط زنان و جوانان و خلق کورد دیده شود و پشتیبانی خود را از گریلا و جنبش آزادی کورد افزایش داده و برای پیوستن به صفوف گریلا تلاش کنند. همان طور که پس از حمله‌ی داعش و پس از مقاومت زاپ، جوانان به صفوف گریلا ملحق شدند، باید به همان طریق به نیروهای گریلا بپیوندند. چون گریلا ضامن آزادی و موجودیت خلق کورد می‌باشد.

رژیم اشغالگر ترک که می‌خواهد همه‌ی مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را اشغال کند و به تسویه‌ی پ.ک.ک و خلق کورد دست بزند، پس از شکست در گاره برای آنکه این شکست خود را پنهان کند، می‌خواهند اسرایی را که خود آنها کشته‌اند، در صدر اخبار قرار دهند. این فقط وارونه کردن واقعیتها و جنگ روانی‌ ویژه‌ایست که می‌خواهند شکست‌های نیروهایشان را پنهان کنند. آنهایی که این تبلیغات را انجام می‌دهند، می‌خواهند شکست حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ را پنهان کرده و خود را نجات دهند. این شکست طیب اردوغان و دولت باخچلی است که خود را از راه جنگ و خونریزی سر پا نگه داشته‌اند. باید خلق‌های ساکن در ترکیه از این حکومت که هم در داخل و هم در خارج با سیاست جنگ و فشار فاشیستی خود را سرپا نگه داشته‌اند، نجات دهند و این تهدید و خطر را از خود دور کنند. تهدید حکومت فاشیستی ترکیه علیه خلق کورد و نیروهای دمکراتیک، پس از این شکست افزایش یافته است و این حقیقت نشان‌دهنده ی آن است که عمر این حکومت کم شده است. باید خلق کورد و نیروهای دمکراتیک علیه این تهدیدها موضع‌گیری دمکراتیک به نفع خلق‌های ترکیه اتخاذ کنند. باید خلق‌های ترکیه نیز خوب بدانند که حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ نمی‌توانند ترکیه را اداره کنند. چون آنها توانایی اداره‌ی ترکیه را ندارند و هر روز ترکیه را به سمت فاجعه‌ای بزرگ تر پیش می‌برند و کاری می‌کنند که دیگر جای زندگی نباشد. از این لحاظ خلق‌های ترکیه و همچنین نیروهای دمکراتیک باید به این حکومت فاشیستی بگویند که دیگر بس است. باید ترکیه‌ای دمکراتیک و کوردستانی آزاد ایجاد کنند و خاورمیانه را به جغرافیایی اجتماعی و دمکراتیک تغییر دهند.

ما با حس انقلابی و میهن‌دوستی، این پیروزی را بویژه به نیروهای گریلا که برای آزادی خلق‌های ترکیه و خلق‌های خاورمیانه علیه این سیستم فاشیستی و ضد بشری تبریک می‌گوییم و همچنین یاد شهدایمان را گرامی می‌داریم و از خلق کورد و نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم که مبارزات خود را افزایش داده و این پیروزی را به جشن دمکراسی تبدیل کنند."