کالکان: فاشیسم تحت محاصره درهم می‌شکند

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک طی اظهاراتی اعلام نمود که انزوای تحمیل شده بر همه و فاشیسمی که تحت محاصره در آمده است، از درون شکننده شده و سقوط می‌کند. انتظار می‌رود که فاشیسم اردوغان و باخچلی امسال دچار فروپاشی شود.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کوردستان اعلام نمود که دست زدن زندانیان به اعتصای غذا به همان اندازه که مایه تشویق به مقاومت است به همان اندازه نیز جای انتقاد دارد، زیرا اگر مبارزات بیشتری صورت می‌گرفتند، رفقای ما در زندان دچار چنین زحماتی نمی‌شدند. ما در این باره متوجه مسئولیتهای خودمان هستیم، همه و جامعه نیز باید این مسئله را ببینند.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کوردستان در برنامه ویژه مدیا خبر شرکت کرده و به پرسش‌های هوشنگ ییلماز پاسخ داد. در این گفنگو کالکان با اشاره به افزایش روزافزون ارتباط و علاقه به فلسفه زندگی پ.ک.ک و حمایت و صیانت از آن اظهار داشت: زمانیکه فلسفه و تفکرات رهبر آپو به زنان، جوانان، کارگران، رنجبران، روشنفکران و سیاستمداران و خلق فرودست برسد، بیشتر به آزمون گذاشته شده و درک می‌گردد.

کالکان با اشاره به اعتصاب غذای زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک که از ۲۷ نوامبر به منظور خاتمه دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان دست به اعتصاب زده‌اند انتقاد کرده و گفت: در اصل، در زندان همین که بتوان موجودیت خود را حفظ کرد و بتوان زنده بود، مبارزه‌ای بزرگ به شمار می‌رود. در این رابطه مقاومت و اعتصاب غذاهای فراوانی نیز روی داده است و از این طریق مقاومت را تقویت کرده و انجام بخشیده‌اند و تلاش می‌کنند مبارزه را به موجی تبدیل کرده و به خارچ از زندان پیوند بدهند. تلاش می‌کنند که به سیستم شکنجه امرالی و رهبر آپو پایان داده و بتوانند وی را به صورت جسمی آزاد کنند. زیرا انزوایی که در امرالی بر وی تحمیل می‌شود، در واقع بر همگان تحمیل می‌شود.

'تشویق و انتقاد'

کالکان در این گفتگو خاطرنشان ساخت که آغاز اعتصاب غذا در زندان‌ها تشویق مبارزه و مقاومت بوده است و در این باره گفت: اگر شاهد مبارزه بیشتر بودیم، اکنون رفقای ما در زندان اینچنین دچار مشکل نمی‌شدند. ما در این رابطه مسئولیت خود را مشاهده می‌کنیم، همه و جامعه نیز در این باره مسئولیت خود را می‌بینند. لازم است که تمامی نیروهای انقلابی-دمکرات نیز متوجه مسئولیت خود در این رابطه شوند. برای مشاهده ضعف‌های خود همه باید تمامی نیروهای خود را به کار بیاندازند. این مسئله برای ما محل انتقاد است. دومین مسئله: در زندان‌ها انقلابیون دست به  مقاومت می‌زنند. درخواست‌ها و مطالبات فردی ندارند، بلکه درخواست‌های آنان برای جامعه است. باید از زندان‌ها حمایت کنند، نباید گفته شود که در زندان فشار و سرکوب در جریان بوده و به این دلیل است که دست به اعتصاب زده‌اند. انقلابیون زندان، این اعتصاب را رهبری می‌کنند. پیش از همه دریافته‌اند، آن را مشاهده کرده‌اند که اگر سیستم شکنجه امرالی و سیستم انزوای آن درهم نشکند، وضعیت زندان و خارج از زندان چگونه رقم می‌خورد؟  تلاش می‌کنند آن را در هم شکنند تا جامعه نیز از فاشیسم رها شود، برای آزادی مبارزه می‌کنند. به این منظور لازم است همه واقعیت زندان را درک کنند، تا فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ درهم بشکند.؛ آنان برای پیرزی آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند. بله، ما باید حول مبارزه زندانها متحد شویم، باید بدانیم که ما برای خودمان دست به مبارزه زده‌ایم. اگر که آنها با این شرایط بسیار سنگین دست به مبارزه می‌زنند، در خارج از زندان فرصت‌ها و شرایط و امکانات بسیار بیشتری مهیا بوده و می‌توانند با شیوه‌های قدرتمندتری این مبارزه پیگیری شود.

'چاکیجی اردوغان را تهدید کرد'

کالکان در رابطه با بر زبان آوردن رفرم‌ها که اخیرا در ترکیه به آن پرداخته می‌شود و همچنین در رابطه با انتخابات آمریکا که از تاثیر بزرگی بر ترکیه برخوردار بوده است نیز اظهار داشت: دور شدن م.ه.پ از حاکمیت، به معنای تضعیف ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ است. علاءالدین چاکیجی در این باره اردوغان را تهدید کرده است و اردوغان نیز این تهدید را درک کرده است. هم بولنت آرینچ و هم گروه‌های دیگر. اکنون وارد مرحله تسلیم شده‌اند. کاملا تسلیم فاشیسم م.ه.پ شده‌اند، در دست تبهکاران فاشیست افتاده‌اند، و دولت آنها دچار نقص عملکرد شده است.

'کاری نکنید از خروجمان از شنگال پشیمان باشیم'

کالکان با اشاره به رهبری آمریکا بین ترکیه-عراق و پارت دمکرات کوردستان اظهار داشت: خودمدیریتی شنگال، علیه قوانین آمریکا  و عراق که نیست؛ جامعه‌ای که پ.ک.ک آن را از دست داعش آزاد کرده است را اکنون می‌خواهند قتلعام کنند، با اینکار که به قهرمان تبدیل نمی‌شوید. در چنین صورتی به بخشی از داعش و سایه آن تبدیل می‌شوید. قرار گرفتن در ردیف داعش نیز برای هیچ کس درست و اصولی نیست. امیدوارم کاری نکنند که ما از خروجمان از شنگال پشیمان شویم. کاری نکنند که پ.ک.ک را ناگزیر به مداخله کنند.

'این مرحله از کارزار فاشیسم را در هم می‌شکند'

کالکان در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که کارزار زمان آزادی فرا رسیده است، در کوه‌ها، در شهرها، زندان‌ها و هر جای ممکن دیگری، می‌تواند به میدان مبارزه تبدیل شود. باید در این رابطه نیروی بیشتری را به خرج داد. مبارزه در زندان‌ها بسیار اهمیت دارد. مقاومت زندان‌ها همیشه به پیروزی رسیده است. سیاست دمکراتیک همچنان مقاومت و مبارزه می‌کند. از جسارت و عزم نستوه برخوردار است. هر کس باید در حوزه و جایی که قرار دارد باید مقاومت کند. فاشیسم با همه دشمن است. دشمن بشریت است. آنها دشمن کشور هستند. دشمن جامعه هستند، دشمن آزادی و انسانیت هستند. از روی کینه با همه دشمنی می‌کنند. به همین علت است که با همه دشمنی می‌کنند، به همین جهت است که علیه فاشیسم، همه باید به مبارزه بپیوندند. لازم است همه مقاومت کنند.

مقاومت زنان و مادران بسیار مهم است. زنان و مادران همانگونه که پیش از این نقش خود را ایفا کرده‌اند، اکنون نیز باید نقش خود را انجام دهند. زنان و مادران از نقش تاثیرگذاری برخوردارند. در مجموع مقاومت زنان تاثیرگذار است. بر اساس کارزاری که ک.ج.ک، علیه مداخله و دست درازی‌ها به زنان، قتل زنان براه انداخته بود، اکنون جنبش عظیم انقلابی شکل گرفته است. مبارزه زنان، مبارزه‌ای بسیار فراخ و گسترده است، و به همین دلیل است که به زنان حمله می‌کنند. زنان نیز در مقابل پاسخ می‌دهند.

جوانان نیز در همین راستا مقاومت می‌کنند. در این مقاومت‌ها جوانان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. مصادف با روز تاسیس حزبمان در چهل و دومین سالگرد تاسیس خود، ۴۳ جوان به صفوف گریلا پیوسته‌اند، به این جوانان درود می‌فرستم. خوش آمدند، باید جوانان از همه جا به مبارزه بپیوندند و در سطح رهبری جای بگیرند و با روحی فدایی در حزب مشارکت کنند.

در این رابطه هدف نهایی درهم شکستن آ.ک.پ/م.ه.پ در چهل و سه سالگی تاسیس حزب کارگران کوردستان است. فرصت مناسبی برای این کار مهیا شده است. فاشیسم تکه تکه فرو می‌ریزد. از درون دچار پوسیدگی می‌شود. در همه جا دچار تنگنا شده است. همه به فرسودگی فاشیسم باور داشته باشد و هدف نهایی درهم شکستن فاشیسم باشد، در این رابطه از اراده‌ای راسخ برخورداریم.