کاوه نادر: متأسفانه هولیر را به پناهگاه قاتلان کوردها مبدل کردند

کاوه نادر ناظر سیاسی به قتل میهن‌دوستان کورد در باشور کوردستان اشاره کرده و گفت:"با همکاری نیروهای منطقه‌ای و خارجی دست به حمله می‌زنند. متأسفانه هولیر را به لانه قاتلان کوردهای میهن‌دوست و انقلابیون مبدل کرد‌‌ه‌اند."

کاوه نادر از ناظران سیاسی باشور کوردستان در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی حملات به کوردها، همکاری نیروهای داخلی و خارجی با قاتلان، استقرار این عناصر در هولیر و موضع خلق کورد در این رابطه پرداخت.

'می‌خواهند آزادیخواهان و مبارزان را از میان بردارند'

کاوه نادر با یادآوری همکاری نیروهای منطقه‌ای و خارجی در حمایت از حملات رژیم اشغالگر ترک به میهن‌دوستان و انقلابیون کوردستان بویژه در باشور کوردستان افزود:"ما باید بدانیم که دولت ترک با همکاری نیروهای منطقه‌ای، بین‌المللی بویژه آمریکا و در برخی مواقع آمریکا به باشور کوردستان حمله می‌کند. این نیروهای برای قتل‌ میهن‌دوستان و ضربه زدن به نیروهای سیاسی در منطقه برنامه‌ی مشترکی دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. هدف آنان بویژه نابودی آزادیخواهان و مبارزان راه آزادیست. می‌خواهند افرادی باقی بمانند که برای منافع آنها کار کنند."

'ترکیه دشمن کوردهاست، هر فرصتی را برای ضربه زدن به کوردها بکار می‌گیرد'

کاوه نادر افزود تمامی جهان سرگرم موضوع جنگ روسیه و اوکراین است و دولت ترکیه از این وضعیت برای حمله به کوردها و دستیابی به اهداف میثاق ملی بهره می‌گیرد. کاوه نادر گفت:"ترکیه در این حملات بدنبال تحقق برنامه میثاق ملی عثمانی‌هاست. ترکیه دشمن است و در هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند. لازم است میهن‌دوستان و انقلابگران کورد در زمینه استخباراتی هشیارانه عمل کنند، بدون اینکه سطح مبارزه کاهش یابد از خود محافظت کنند."

'هولیر با مبارزه خود زبانزد است'

کاوه نادر در مورد خلق هولیر و دلیل مخفی شدن قاتلان میهن‌دوستان کورد در هولیر گفت:"هولیر دارای تاریخی دور و دراز است. در زمینه مقاومت جایگاهی ویژه دارد. خلق منطقه میهن‌دوست هستند. آنان شهیدان هولیر را فراموش نکرده‌اند. وقتی در پیمان لوزان استان موصل به دولت عراق ضمیمه شد خلق هولیر نقش فراوانی را در آن ایفا کردند. هولیر با مبارزات خود زبانزد است.

'متأسفانه به دلیل سیاست‌های نیروهای محلی هولیر به لانه قاتلان کوردها مبدل شده است'

اگر هولیر به لانه تروریست‌ها، به محل اختفای قاتلان مبدل شده این ربطی به ساکنان هولیر ندارد. این کار حاکمیت محلی است، نیروی سیاسی حاکم در هولیر است که به این کار دست می‌زند. این موضوع نسبتی با کوردایتی ندارد. لازم است اقلیم کوردستان به محل مبارزه انقلابگران کورد مبدل می‌شد. اگر هم گُل نیست لازم است حداقل خار نباشد."

'قتل هر انسان کورد خدمت به نقشه‌های ترکیه است'

کاوه نادر در رابطه با قتل میهن‌دوستان کورد بخش‌های دیگر کوردستان در باشور و فرار قاتلان به هولیر گفت؛"خلق کورد هشیار است. باید از جنگ کورد-کورد حذر کند و مایه خوشحالی اشغالگران نشود. ترکیه می‌خواهد کورد را با دست کورد بکشد. برای ترکیه کورد خوب کورد مرده است. کشتن هر انسان کورد خدمت به اهداف ترکیه است. پس هر کسی باید مسئولیت‌پذیر باشد."