خانواده رسول ارسلان پس از ٢٣ سال همچنان به دنبال دنبال عزیزشان می‌گردند

بستگان مفقودان و سازمان حقوق بشر در شهر آمَد تجمع هفتگی خود را انجام دادند و خواستار مشخص شدن سرنوشت رسول ارسلان شدند که از ۲۳ سال پیش(۱۹۹۷) مفقود شده است.

این هفته اعضای جمعیت حقوق بشر ای.ه.د و بستگان مفقودان در آمد خواستار مشخص شدن سرنوشت رسول ارسلان شدند، که پس از جنگ چل بوغوز در منطقه‌ی کربوران استان مِردین در سال ۱۹۹۷ هیچ اطلاعی از سرنوشت وی بدست نیامده است.

ارجان یلماز عضو شورای رهبری ای.ه.د در این تجمع بیوگرافی رسول ارسلان را قرائت کرد.

یلماز اعلام کرد، پس از وقوع آن جنگ هیچ خبری از رسول ارسلان بدست نیامد، به همین دلیل خانواده‌ی وی با شاخه‌ی آمد سازمان حقوق بشر (ای.ه.د) مراجعه کردند. وی همچنین اعلام کرد که خانواده‌ی وی گفته‌اند، رسول ارسلان در حال درمان بیماری روانی بوده است و با پیژامه و لباس خانه بیرون رفته و از آن زمان تاکنون اطلاعی از سرنوشت وی بدست نیامده است.

یلماز همچنین گفت، به گفته‌ی تعدادی از شاهدان عینی در نزدیکی قبرستان روستای ایلی‌سو که حدود نیم ساعت از محل رخ دادن درگیری دور است، دیده شده است. اما پس از آن به دلیل تحرکات نظامی و رفت و آمد سربازها، خانواده‌ی وی نتوانسته‌اند خود را به او برسانند و او را به خانه ببرند.

ارجان یلماز همچنین گفت، "به گفته‌ی آنهایی که در جنگ بوده‌اند، جنگ میان مبارزان پ.ک.ک و نیروهای امنیتی در آن منطقه رخ داده است که طی آن ۷ تن کشته شده‌اند. خانواده‌ی رسول فکر می کنند که پیکر رسول در میان این ۷ تن بوده است که پنهان شده‌اند، اما خانواده‌ی رسول از آن زمان تاکنون هیچ خبری از سرنوشت رسول بدست نیاورده‌اند."