خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

خانواده و بستگان زندانیان بهدینان: روز رأی‌گیری به پ.د.ک پاسخ می‌دهیم

خانواده و بستگان دستگیر شدگان بهدینان اعلام کردند، آنچه پ.د.ک بر سر بستگان آنها می‌آورد، صدام نیز انجام نداده بود. آنها همچنین تاکید کردند، همانطور که اکنون حکومت آنها را آزار خواهد داد، آنها نیز بر روی صندوق های رای حکومت را آزاد خواهند داد.

پس از به تاخیر انداختن پروسه‌ی محاکمه‌ی چهار تن از دستگیرشدگان بهدینان، بستگان آنها در مقابل شعبه دوم دادگاه جرایم هولیر اعتصاب کرده و طی کنفرانسی مطبوعاتی موضع‌گیری خود را اعلام کردند.

تنگزار ایوب برادر یکی از دستگیر شدگان با نام بندوار ایوب اعلام کرد، ۱۴ ماه است که جلسه دادگاه بستگان ما را به عقب می‌اندازند. حتی صدام دیکتاتور نیز این گونه محاکمه ها را به عقب نمی‌انداخت و در شش ماه پرونده را به نتیجه می‌رساند. این پروسه بسیار طولانی شده است. هر روز ما را از دهوک به اینجا می‌آورند. دیگر کارد با استخوان ما رسیده است.

شوان حسن یکی دیگر از بستگان دستگیرشدگان بهدینان از راه شبکه‌‌های رسانه‌ای پیامی به پ.د.ک داد و گفت، آنها امروز ما را آزار می‌دهند، ما نیز فردا بر روی صندوق‌های رای آنها را آزار خواهیم داد.

"آزادی آزادی"، "آزادی برای بهدینان"، "فرزندان بهدینان شیر هستند و در زندان‌های هولیر اسیر می‌باشند"، این‌ها شعارهایی بودند که امروز در مقابل دادگاه هولیر توسط اعتصاب کنندگان سر داده شد.

قرار بود جلسه دادگاه فعالان بهدینان مسعود علی حاجی، بندوار ایوب رشید، کارکر عباس علی و شیروان طاها امین در دادگاه هولیر برگزار شود، اما یک بار دیگر پروسه به ۲۰ اکتبر موکول شد.

یک سال است که حدود ۱۰۰ روزنامه نگار و فعال منطقه‌ی بهدینان توسط پ.د.ک دستگیر شده‌اند، اما تاکنون تعدادی از آنها پرونده‌هایشان در دادگاه نگه داشته شده و  جلسات دادگاه به بهانه‌های گوناگون عقب انداخته می‌شود.