خانواده‌ی شهدا از پ.د.ک خواستند پیکر شهیدان خلیفان را تحویل دهد

خانواده‌ی شهدای روژاوای کوردستان در سلیمانیه تجمع کرده و خواستار تحویل پیکر دو گریلای اهل روژاوای کوردستان شدند که صبح ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ در کمین نیروهای پ.د.ک در خلیفان به همراه چهار گریلای دیگر شهید شدند.

خانواده‌ی شهدای روژاوای کوردستان و مادران روسری سفید صبح امروز در پارک نالی شهر سلیمانیه تجمع کرده و خواستار تحویل پیکر دو گریلای شهید اهل روژاوای کوردستان شدند که در کمین نیروهای پ.د.ک در منطقه‌ی خلیفان شهید شده بودند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی نالین مستو بیانیه‌ی خانواده‌ی شهدا را قرائت کرد که در آن آمده بود: "دولت اشغالگر ترکیه با هر روش وحشیانه‌ای و با استفاده از جنگنده‌ها و تانک‌های پیشرفته به کوهستان‌های کوردستان حمله می‌کند، اما تاکنون نتوانسته است به  اهداف پلید خود دست یابد. در این راستا تلاش می‌کنند کوردها را به جنگ با یکدیگر وادارند. اما متاسفانه پ.د.ک بخشی از این توطئه و سیاست ستیزه‌جویانه علیه کوردها را اجرا می‌کند."

همانطور که در این بیانیه آمده است: "دو تن از گریلاهای شهید شب ۲۹ آگوست که در کمین نیروهای پ.د.ک افتاده و توسط آنها به شهادت رسیدند، اهل روژاوای کوردستان هستند. اسامی این دو گریلای شهید «تولهلدان رامان» و «سردم جودی» که اکنون پیکر این شهدا هنوز در دست پ.د.ک مانده و به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است."

خانواده و بستگان شهدا علاوه بر آنکه این حمله پ.د.ک را محکوم می‌کنند، همزمان از آنها درخواست می‌نمایند تا پیکر این شهدا به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

خانواده‌ی شهدای روژاوا خواستار موضع‌گیری پارلمان اقلیم کوردستان و شخصیتها، سیاستمداران و روشنفکران برای تحویل پیکر گریلاهای شهید به خانواده‌هایشان شدند.