خلق عفرین: از تل رفعت دفاع می‌کنیم

هزاران عفرینی حملات رژیم ترک را محکوم کرده و اعلام کردند:"ما از تل رفعت محافظت می‌کنیم."

ساکنان عفرین اشغالی که در بخش تل رفعت اسکان یافته‌اند در محکومیت تهدیدهای رژیم ترک علیه این منطقه و مناطق شمال و شرق سوریه راهپیمایی اعتراضی را برگزار کردند.

راهپیمایی در میدان تل رفعت آغاز شده و بسوی میدان اصلی ادامه یافت. شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی تصاویر شهیدان و پلاکاردهایی با مضمون "نه به سکوت بین‌المللی" ، "سکوت مجامع بین‌المللی عامل قتل ماست" را در دست داشتند.

تظاهرات اعتراضی در میدان اصلی تل رفعت به میتینگ مبدل شد. ذلیخا بکر ریاست مشترک کانتون عفرین اشغالی در میتینگ سخنانی ایراد کرد و سکوت جوامع بین‌المللی در مقابل حملات ترکیه به منطقه تل رفعت و مناطق شمال و شرق سوریه را محکوم کرد.

ذلیخا بکر یادآور شد که مقاومت خلق شهبا ادامه مقاومت ۵٨ روزه عفرینی‌ها علیه رژیم اشغالگر ترک در زمان حمله اشغالگرانه زمستان ٢٠١٨ است و از ساکنان خواست تا موضع خود را علیه اشغالگران آشكار کنند. ذلیخا بکر گفت:"ما با تمامی توان خود در مقابل حملات اشغالگران می‌ایستیم."

ریاست مشترک کانتون عفرین اشغالی در خاتمه سخنان خود گفت که رژیم ترک از طریق تهدید می‌خواهد بحران‌های داخلی خود را به بیرون از مرزهای ترکیه انتقال دهد.

در ادامه محمد ویسی به نمایندگی از ساکنان کانتون شهبا در سخنانی با اشاره به جانباختن کودکان و سالمندان در حملات رژیم غاصب ترک از مجامع بین‌المللی خواست تا برای کوردکشی رژیم فاشیست ترک حد و مرزی تعیین کنند.

ویسی گفت:"رژیم ترک درتلاش است تا با جنگ ویژه میان خلق‌های شمال و شرق سوریه فتنه‌ ایجاد کند."

میتینگ با شعار «درود به مقاومت ساکنان شهبا و تل رفعت» به پایان رسید.