خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

خلق شنگال برای عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد راهپیمایی کردند

خلق شنگال علیه حصر امرالی راهپیمایی کردند و به اعتصاب غذای زندانیان درود فرستادند.

صدها تن به درخواست جنبش آزادی زنان ایزدخان تاژه و اتحاد زنان جوان ایزدی در مقابل انجمن خلق در سنون علیه حصر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تجمع کرده و با سر دادن شعار "زنده باد رهبر آپو" راهپیمایی کردند و در این راهپیمایی به مقاومت اعتصاب غذای زندانیان درود فرستادند.

پس از راهپیمایی تجمعی دسته جمعی انجام شد. در این تجمع اعلام شد، "دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه می خواهد ما را از رهبر آپو دور کند. شرایط حصر در امرالی روز به روز شدیدتر می‌شود. ما نمی‌توانیم از رهبر آپو خبر بگیریم. اجازه نمی‌دهند خانواده و وکلایش به امرالی رفته و با وی دیدار کنند. سیستم کنونی از پارادایم آزادی و فلسفه‌ی رهبر آپو وحشت دارد."

"رهبر آپو به معنی آزادی، اخلاق و حقیقت است"

در پایان بیانیه آمده است،"نیروهای سلطه‌گر خوب می‌دانند که جامعه‌ای که در هر شرایطی بتواند خود را سازماندهی کند و دارای اراده باشد، می‌تواند قیام کند. اگر امروز جامعه‌ی ایزدی دارای جایگاهی آزادی و هویت خودش است، این امر در سایه‌ی رهبر آپو محقق شده است. اگر حتی پیشرفت سیستم دمکراتیک در شنگال با مانع مواجه می‌شود، اما علیرغم اینها جامعه‌ی ایزدی می‌تواند خود را اداره کند. به ویژه زنان ایزدی زنجیر بردگی را پاره کرده‌اند و برای همه‌ی زنان جهان به نمونه تبدیل شده‌اند. اگر رهبر آپو از جامعه دور شود، چیزی با نام اخلاق، آزادی و حقیقت باقی نمی‌ماند. آزادی رهبر آپو آزادی همه‌ی زنان و جامعه است".