خلق شنگال برای صیانت از سرزمین خود مقاومت می‌کند

خودگردانی شنگال به مقاومت خلق شنگال در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز و فتنه‌گری پ.د.ک درود فرستاد. اداره خودگردان شنگال خاطرنشان کرد که به کابوس افرادی مبدل می‌شود که اراده خلق را به رسمیت نمی‌شناسند.

پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) به بهانه تبلیغات انتخابات آتی مجلس عراق از روز ٢ اکتبر تحرکات نظامی گسترده‌ای را در اطراف شنگال آغاز کرده و درصدد اشغال این منطقه است.

به گفته گردانندگان خودمدیریتی شنگال، پ.د.ک در تلاش است تا به این ترتیب توافق ضدایزدی ٩ اکتبر ٢٠٢٠ با حکومت عراق را به مرحله اجرا بگذارد.

خلق شنگال از ٢ اکتبر تاکنون در محکومیت اخلالگری پ.د.ک بپا خواسته‌اند. صبح امروز با آغاز تحرکات پ.د.ک در اطراف شنگال خلق این منطقه یکبار دیگر کنترل راه‌های ورودی به مرکز شهر را در دست گرفتند و شمار زیادی از جوانان ایزدی خود را به ایست‌های بازرسی آسایش ایزیدخان و مجلس خلق شنگال رساندند.

نظامیان پ.د.ک با مشاهده اراده و عزم شکست‌ناپذیر خلق ایزدی در جای خود منکوب شده‌اند.

خودگردانی شنگال در پیامی به خلق شنگال خواستار گسترش مقاومت و خنثی کردن نقشه‌های کثیف پ.د.ک شده است.

اداره خودگردان شنگال در پیامی اعلام کرده بود:"با فرمان ٢٠١۴ نتوانستند خلقمان را از بین برند، اکنون با بازی‌های سیاسی درصدد انجام این کار هستند. خلقمان باید در مقابل این سیاست کثیف هشیار باشند. ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که نقشه‌های کثیف خود را بر خلقمان تحمیل کنند. ما هیچ برنامه‌ای را بر خلاف اراده خلقمان در شنگال نمی‌پذیریم. اگر بنا بر چیزی باشد باید بر اساس اراده خلق انجام شود. چه حکومت عراق و چه هر نیروی دیگری هر تصمیمی را خارج از اراده خلقمان در شنگال بگیرند از سوی خلق خنثی خواهد شد. حملات امروز تداوم توافق ٩ اکتبر می‌باشند. با توافقنامه ٩ اکتبر از به رسمیت‌شناختن اراده شنگال سر باز زدند. ما یکبار دیگر اعلام می‌کنیم، آنانی که اراده خلق را برسمیت نمی‌شناسند ما نیز آنان را نمی‌شناسیم. امروز هر خانواده شنگال دارای یک شهید است. هر خانواده دارای یک اسیر چنگ داعش است. کسانی که مسبب این فاجعه شدند امروز خواستار ورود به شنگال هستند. یکبار دیگر خواستار خیانت علیه خلقمان هستند. ما اینجا به آنها پاسخ می‌دهیم. اگر شما در شنگال اقدامی بر خلاف اراده خلق شنگال انجام دهید ما به کابوسی برایتان مبدل می‌شویم. زنده‌باد مقاومت خلق شنگال."