خلق شنگال سیاست‌ اخلالگری و فتنه‌گری پ.د.ک و ارتش عراق را تقبیح کردند

نظامیان بارزانی تحت عنوان فعالیت‌ انتخاباتی درصدد ورود به شنگال هستند. مردم شنگال با هدف رسوا کردن فتنه‌گری پ.د.ک به میدان آمدند و اعلام کردند که به هیچ نیرویی اجازه ورود به شنگال نمی‌دهند.

از صبح امروز نظامیان پ.د.ک و ارتش عراق تحرکات گسترده‌ای را در اطراف شنگال آغاز کرده‌اند. ساکنان شنگال با حضور در مبادی ورود به این شهر  و مسدود کردن جاده اصلی باشور کوردستان به شنگال سیاست‌های اخلالگرانه و کوردستیز پ.د.ک را تقبیح کردند.

نظامیان پ.د.ک و ارتش عراق به بهانه‌های واهی از صبح امروز تحرکات گسترده‌ای را در اطراف شنگال بویژه در مسیرهای مواصلاتی باشور کوردستان به مرکز این شهر آغاز کرده‌اند. پ.د.ک و ارتش عراق در تلاش هستند تا در لوای انتخابات توافقنامه ضدایزدی ٩ اکتبر ٢٠٢٠ را به مرحله اجرا بگذارند. پ.د.ک در این توافقنامه به درخواست رژیم ترکیه خواستار برچیدن اداره خودگردان دمکراتیک شنگال است.

پاسخ قاطع خلق به مزدوران: اجازه ورود به بیگانگان نمی‌‌دهیم

نظامیان پ.د.ک خود را برای ورود به شنگال آماده‌ کرده‌اند، ارتش عراق نیز در مناطق بسیاری از اطراف شنگال مستقر شده‌اند. خلق شنگال در پاسخ به فتنه‌جویی بارزانی‌ها مسیرهای اصلی ورود به شنگال از باشور کوردستان را مسدود کرده‌اند. مردم شنگال در مسیر جاده تربکا که از ربیعه وارد شهرک سنونه می‌شود و همچنین در مسیر شهرک بورک گردهم آمده‌اند.

نظامیان وابسته به قاسم ششو، مزدور خانواده بارزانی در میان ایزدی‌ها تحرکات خود را در اطراف آرامگاه شرف‌الدین افزایش داده‌اند.

خلق شنگال در ایست‌های بازرسی نیروهای آسایش ایزیدخان، مجلس خلق و راه‌های اصلی به شنگال اقدام به تشکیل یگان‌های مقاومت کرده‌اند.