خودمدیریتی شنگال: به نظامیان پ.د.ک اجازه ورود به شنگال نمی‌دهیم

اداره خودگران شنگال اعلام کرد که پ.د.ک در صدد ورود به شنگال از طریق نظامیست و می‌افزاید:"به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم، درصورت تلاش نظامیان پ.د.ک برای ورود به شنگال مقاومت کرده و از خویش دفاع می‌کنیم."

اداره خودگردان شنگال در بیانیه‌ای فوری به اقدامات نظامی پ.د.ک علیه شنگال اشاره کرده است.

در بیانیه اداره خودمدیریتی شنگال آمده است که آنان بتازگی اطلاعاتی را در مورد اقدام نظامی پ.د.ک علیه شنگال دریافت کرده‌اند. در بیانیه آمده است:

"اخیرا اطلاعاتی مبنی بر تلاش پ.د.ک برای ورود به شنگال از طریق نظامی، اخلالگری و شوراندن خلقمان علیه همدیگر دریافت کرده‌ایم.

ما به عنوان مسئولین خودگردانی شنگال این اقدام محتمل را بسیار خطرناک می‌دانیم. ما به افکار عمومی هشدار می‌دهیم که در مقابل این اخلالگری ساکت نباشند. همچنانکه می‌دانید ما مرحله انتخابات عراق را سپری می‌کنیم، برای برگزاری انتخابات به شیوه دمکراتیک و آزاد ما به وظایف خود همچون اداره خودگردان شنگال عمل کرده‌ایم. طی سال‌های اخیر و بویژه از سال ٢٠١٧ هیچگونه رویداد جداگانه‌ای رخ نداده‌اند و ما این مهم را برای آینده عراق و خلق ایزدی بسیار ارزشمند می‌دانیم، امنیت در شنگال رضایت‌بخش است و فعالیت‌های تبلیغات انتخابات تا کنون به شیوه دمکراتیک و با امنیت تمام ادامه یافته است. دیدار باب شیخ از شنگال، استقبال پرشور خلق از ایشان و دیدار از منازل مردم اثبات این مدعاست. آسوده خاطر و در امنیت کامل با خلق ملاقات نمود.

'اقدام پ.د.ک اخلالگریست'

در آخرین هفته مانده به انتخابات، گسیل نظامیان پ.د.ک به شنگال اخلالگریست، ایجاد آشوب است! محرز شد که نامزدهای پ.د.ک در انتخابات در منطقه و بویژه در شنگال موفق نخواهند شد و مشخص است که در داخل این حزب مسائل جدی وجود دارد. در تلاش هستند تا با تنش، اخلالگری و جنگ شکست‌ خود را لاپوشانی کنند.

'جایی برای نظامیان پ.د.ک نداریم، علیه آنان ایستادگی می‌کنیم'

به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم که ما به هیچ عنوانی بازگشت نظامیان پ.د.ک به شنگال را نمی‌پذیریم! ما در مقابل آنان مقاومت بزرگی را نشان می‌دهیم، ما اراده خلقمان را زیر پا نمی‌گذاریم. لازم است همه بدانند اگر خلقمان با هر حمله‌ای روبرو شود، ما در چارچوب حق دفاع مشروع از خود دفاع می‌کنیم! ما اشغالگری شنگال را نمی‌پذیریم. آنانکه مسبب فرمان [قتل‌عام] شده‌اند ممکن نیست یکبار دیگر مورد پذیرش واقع شوند! ما تأکید می‌کنیم که در صورت بروز هرگونه تنش در شنگال، پ.د.ک مسئول خواهد بود. ما از عراق هم می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کرده و مانع از اخلالگری و ظلم بر خلق ایزدیمان شود."