خیانت خاندان بارزانی به کوردها صدای جوانان بهدینان را درآورد

فعالین بهدینان اعلام کردند، هر طیف کوردی که با اشغالگران همکاری نماید، خیانتی بزرگ نسبت به کوردستان و خلق کورد انجام داده ‌است. آن‌ها همچنین هشدار داده‌اند، اگر همینگونه ارتش ترکیه به پیش‌روی‌های خود ادامه دهد، اقلیم کوردستان توسط دولت ترکیه اشغال می‌شود

از ۱۷ آوریل امسال دولت اشغالگر ترکیه با همکاری پ.د.ک حملات اشغالگرانه‌ی جدیدی علیه باشور کوردستان انجام داده ‌است. این حملات اشغالگرانه سبب واکنش خلق کورد شده و این حملات و همچنین همکاری‌های پ.د.ک با ارتش ترکیه را به‌شدت محکوم نمودند.

در این رابطه «آمَد سلیمان» فعال بهدینان به خبرگزاری روژنیوز گفته است:"هر طیف و نیرویی که با دولت ترکیه همکاری کند، خیانتی بزرگ در قبال میهن و خلق کورد انجام داده ‌است. به‌همین دلیل بسیار مهم است همه مردم کوردستان و طیف‌های سیاسی یک‌صدا باشند و موضع‌گیری مشترک اتخاذ نمایند و در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان بایستند."

این فعال همچنین گفت:"حاکمان اقلیم کوردستان به راهنمایی و پشتیبانی و همکاری با ارتش ترکیه می‌پردازند و در بمباران‌ها و توپباران‌های بهدینان به دادن اطلاعات دقیق به ارتش ترکیه دست زده‌اند. اگر پیش‌روی‌های ارتش ترک این‌گونه ادامه پیدا کند، اقلیم کوردستان توسط  ترکیه اشغال شده، به بخشی از خاک ترکیه تبدیل خواهد شد."

بیشتر بخوانید ...
  |  مسرور بارزانی: ترکیه از مرزهای ما به پ.ک.ک حمله می‌کند

یاسین عبدالرحمن فعال دیگر اهل شلادزه است. وی حملات دولت ترکیه علیه خاک اقلیم کوردستان را محکوم کرده و می‌گوید، حکومت اقلیم کوردستان در مقابل حملات و تهدیدهای دولت ترکیه سکوت کرده ‌است. او همچنین اظهار امیدواری کرد تا طیف‌های کورد به بخشی از توطئه و حملات دولت ترکیه به خاک اقلیم کوردستان تبدیل نشوند، تا این حملات اشغالگرانه متوقف شود.

وی همچنین اعلام کرد، همکاری هر طیف کورد با دشمنان خلق کورد، عملی ناشایست است و حملات دولت ترکیه به خاک باشور کوردستان تهدیدی جدی می‌باشد. وی گفت:"بسیار مهم است همه طیف‌ها در مقابل لشکرکشی‌های دولت ترکیه متحد شوند، چون طیف‌های ترک در میان خود هرچند هم با یکدیگر دشمن باشند، اما در اشغال خاک اقلیم کوردستان یک‌صدا و متحد هستند."