کمیته اجرایی پ.ک.ک یاد قاسم انگین را گرامی داشت

کمیته اجرایی پ.ک.ک یاد عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک قاسم انگین را در سالگرد شهادتش گرامی ‌داشت و گفت:"در مبارزات قهرمانه، ما یاد رفیق قاسم انگین و شهدای راه آزادی را گرامی می‌داریم."

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) یاد عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک قاسم انگین را که ۲ سال پیش در چنین روزی به شهادت رسید، طی بیانیه‌ای گرامی‌ داشت.

در این بیانیه آمده ‌است:

"یاد عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک، هوالمان قاسم انگین را که در ۲۷ می ۲۰۲۰ توسط رژیم فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ به شهادت رسید، در دومین سالگرد شهادت‌اش با علاقه، عشق، احترام و ادای دَین گرامی می‌داریم. ما عهد خود را با وی دوباره می‌کنیم تا برای رسیدن به اهداف او و گرامی‌داشت یادش مبارزه کنیم. در سومین سال شهادتش ما اعلام می‌کنیم، به‌عنوان جنبش آزادی کوردستان و خلق کورد ما راه قاسم انگین و همه شهدای قهرمان را ادامه خواهیم داد و پیروزی‌های بزرگی بدست خواهیم آورد.

شهدای ماه می

مشخص است که هوالمان قاسم انگین یکی از شهدای بزرگ ماه می است. کاروان شهدای ما که در ۱۸ می ۱۹۷۷ در دیلوک با شهادت هوال حقی کارر آغاز شد، امروز در مبارزات آزادی‌خواهانه و تاریخی ما در جنگ زاپ، آواشین و در هر ۴ بخش کوردستان و خارج از میهن به راه خود ادامه می‌دهد و با شهدای قهرمانمان ادامه پیدا می‌کند. به‌همین مناسبت ما به مقاومت آزادی‌خواهانه و تاریخی گریلا های قهرمانانمان و خلقمان بر خط رهبری و شهدای مان سلام و درود می‌فرستیم و شهدای قهرمان این مقاومت را گرامی می‌داریم.

همان‌طور که می‌دانیم قاسم انگین در منطقه‌ی پازارجغ باکور کوردستان متولد شد که دولت اشغالگر ترکیه خیلی زود در این مناطق دست به قتل‌عام و پاک‌سازی زد. وی در اروپا بزرگ شد و شخصیتی کورد و بسیار مؤثر بود. در سنین جوانی، مبارزات آزادی کوردستان را شناخت و در اروپا در هر زمینه‌ای به مبارزه و تلاش و به انجام ‌وظیفه می‌پرداخت. پس‌از آنکه حقیقت رهبر آپو پ.ک.ک را شناخت دست از زندگی اروپا کشید و به کوردستان آمد و به صفوف گریلا پیوست.

به پیشاهنگ خلق کورد تبدیل شد

رفیق قاسم انگین پس‌از  ۲ مرحله آموزش رهبری در خط آمانوس-توروس و بوتان-باشور به مبارزات گریلا پیوست. وی در صفوف گریلا هر وظیفه و مسئولیتی که به وی سپرده می‌شد، تمام ‌و کمال آن را انجام می‌داد و در هر جاییکه کار و وظیفه‌ای وجود داشت، او در آن‌جا حاضر بود. زمانی طولانی کارهای تبلیغات حزب ما را انجام می‌داد. با دانایی خود و با انرژی و دلسوزی و شخصیت خود کارهای بسیاری را  با موفقیت انجام داد. با شخصیت مثبت خود اهمیت بسیاری به زبان و فرهنگ کوردی می‌داد. با فداکاری و برخورد و حساسیت خود و با معیارهای اخلاقی‌اش برای رفقای خود بسیار با ارزش بود و در قلب آن‌ها جای گرفته بود. بر این اساس زندگی خود را به مبارزات آزادی اختصاص داده بود و به همراه و دوستدار رهبر آپو و پیشاهنگ خلق کورد تبدیل‌شده بود.

حزب ما یاد او را گرامی ‌داشت

حزب ما و خلق ما با مبارزات خود بر خط قهرمانی همان‌طور که از یاد همه شهدا صیانت می‌کنند، با مبارزات خود نیز در ۲ سال اخیر از یاد رفیق قاسم انگین صیانت کرده و با مبارزات آزادی یاد وی را زنده نگه داشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مبارزات بسیار بامعنا و بزرگی در طول تاریخ ما انجام شد. فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ با پشتیبانی ناتو و پ.د.ک می‌خواست نیروهای گریلا را از بین ببرد و پ.ک.ک را به‌طور کامل امحا کند و قتل‌عام کوردها را به نتیجه برساند. با این هدف هر سال حملات اشغالگرانه‌ای را برنامه‌ریزی و سازماندهی می‌کردند. به‌عنوان خلق انقلابی به‌عنوان نیروهای قهرمان گریلا و جنبش زنان و جوانان ما نیز در سال گذشته علیه این حملات براساس استراتژی خلق انقلابی مقاومت کردیم. با این مقاومت براساس خط رهبری و شهیدانمان حملات اشغالگران را شکست دادیم. نیروهای گریلای قهرمان ما در گاره، هفتانین، خاکورک، متینا و زاپ و آواشین ضربات کشنده‌ای بر تبهکاران اشغالگر وارد نموده‌اند و همه نقشه‌های فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را خنثی کرده و فاشیسم را به ورطه فروپاشی نزدیک کرده ‌است.

گریلا در زاپ و آواشین فاشیسم را بر زمین خواهد زد

در سومین سال شهادت هوال قاسم انگین به ‌عنوان خلق و جنبش با پیشاهنگی مقاومتگران در زاپ و آواشین ما در سطح بسیج عمومی مقاومت جنگ خلق و خلق انقلابی را به‌صورت همه ‌جانبه انجام خواهیم داد. گریلاهای قهرمان ما هر روز ضربات سنگینی به فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ وارد کرده و فاشیسم را در زاپ و آواشین بر زمین خواهند زد. جنگ در همه‌ی میدانهای کوردستان و ترکیه گسترش خواهد یافت و جوانان قهرمان کورد در میادین علیه فاشیسم  آ.ک.پ و م.ه.پ به‌صورت بسیج عمومی دست به فعالیت خواهند زد. در هر ۴ بخش کوردستان و در خارج از میهن خلق میهن‌دوست ما و دوستان دمکراتیک ما علیه دیکتاتوری آ.ک.پ و م.ه.پ اشغالگر هر روز دست به فعالیت‌ها و تجمعات اعتراضی خواهند زد. بر این اساس گام "زمان، زمانِ آزادی است"، که برای آزادی فیزیکی رهبر آپو آغاز شده‌، بر خط پیروزی انجام خواهد شد. نه استفاده از سلاح شیمیایی و نه پشتیبانی ناتو و پ.د.ک نمی‌تواند مانع از فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ شود، نمی‌تواند مانع از پیروزی عملیات ما در ۵۰مین سال مبارزه شود.

فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ هرچه قدر که می‌خواهد حمله کند، هرچقدر که می‌خواهد مرتکب جنایت شود، اما نخواهد توانست در مقابل مقاومت خلق و گریلا به پیروزی برسد. پشتیبانی آمریکا، ناتو و پ.د.ک، فشارهای فاشیست، ترور هرگز نمی‌توانند فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را نجات دهد. مقاومت خلق و گریلاهای قهرمان هر روز ضربات سنگینی به آن‌ها تحمیل کرده و فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در کوردستان را بر زمین خواهد زد. بر این اساس ۵۰مین سال مبارزات رهبری و حزب ما، به سال پیروزی‌های بزرگ و تاریخی ما تبدیل خواهد شد.

با مبارزات خود هوال قاسم انگین را زنده نگاه می‌داریم

ما با مبارزات خود یاد وخاطره هوال قاسم انگین و همه شهدای قهرمانانمان را زنده نگاه می‌داریم و از میراث آنان صیانت به عمل می‌آوریم. بر این اساس یاد هوال قاسم انگین و در وجود او یاد همه شهدای قهرمانانمان را گرامی می‌داریم. از طرف نیروهایمان و حزبمان و گریلا از خلقمان، دوستانمان، زنان و جوانان درخواست می‌نماییم تا مبارزات برای شکست حصر در امرالی و مبارزات فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را در تمامی عرصه‌ها افزایش دهند."