کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک یاد و خاطره شهید سیروان و همرزمانش را گرامی داشت

کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک در باشور کوردستان به مناسبت ٢۵مین سالگرد شهادت دکتر سیروان و رفقایش بیانیه‌ای منتشر کرد.

کمیته خانواده شهیدان حزب کارگران کوردستان در باشور کوردستان اعلام کرد:"خط خیانت پارت دمکرات کوردستان(پ.د.ک) ٢۵ سال پیش دکتر سیروان و رفقایش را به شهادت رساند. خط مسموم خیانت امروز نیز ادامه دارد و در ٢٨ آگوست ٢٠٢١ گروهی از رفقایمان را در خلیفان به شهادت رساند و حتی دست خیانت و ترور به خون رفقایی همچون شکری سرحد آغشته شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"شهیدان ارجمندترین ارزش و مایه تقدس این سرزمین هستند

خانواده و بستگان شهدا

همچون کمیته خانواده شهیدان پ.ک.ک در باشور کوردستان، سر تعظیم و تکریم را در حضور شهید دکتر سیروان و رفقایش و تمامی شهیدان راه آزادی خم می‌کنیم.

٢۵ سال پیش یعنی روز ۴ اکتبر ١٩٩۶/ ١٣ مهر ١٣٧۵ به شیوه‌ای کاملا ناجوانمردانه، خائنانه و ضدانسانی، در نتیجه زهر خیانت و نوکری برای دشمنان که صدها سال به هر چهاربخش کوردستان سرایت کرده است، رفیق و سرورمان «کاوه علی صالح» مشهور به رفیق دکتر سیروان و رفقایش «عگید گرمیانی، بابان سلیمانی، دیار مردین و حاجی قامشلو»به شهادت رسیدند. اکنون نیز بقایای این زهر همچنان در میان خلق کورد باقی مانده است، بویژه از سوی خط خائن پارت دمکرات کوردستان به عنوان آلت دست امحای کورد مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیوسته به خیانت و جنایت علیه جوانان و انقلابگران کوردستان در هر چهاربخش کوردستان دست می‌زند. همچانکه ٢۵ سال پیش رفیق دکتر سیروان را به شهادت رساندند، امروز هم با همان شیوه خط خیانت را برای تداوم نوکری ادامه می‌دهند، این نیز ثمره سرسپردگی برای دشمن کورد و بشریت که امروز اردوغان هار سردستگی آنها را بر عهده دارد، آزادیخواهان کورد را به شهادت می‌رسانند. روز ٢٨ آگوست ٢٠٢١/ ۶ شهریور ١۴٠٠ گروهی از رفقا را در خلیفان به شهادت رساندند، حتی در ترور رفیق شکری سرحد در داخل شهرهای باشور کوردستان ایفای نقش کردند.

شهید فرمانده دکتر سیروان سال ١٩۶۴ در روستای «چمیاله» در بخش شارباژیر واقع در شمال شرق شهر سلیمانی چشم به جهان گشود، اما اکنون شهید دکتر سیروان تنها متعلق به یک خانواده و یک منطقه نمی‌باشد، بلکه شهید هر چهاربخش کوردستان و عموم بشریت است. ما نیز به اندازه خانواده وی احساس سربلندی می‌کنیم. به داشتن چنین شخصیتی که الگویی از زیبایی، غرور انقلابی، صداقت و شهامت است افتخار می‌کنیم.

ما لازم است در سایه و تاریخ شهید دکتر سیروان و رفقایش، به خودشناسی دست یابیم و به تاریخمان آگاه باشیم.

باید در حضور شخصیت و تاریخ مبارزات خانواده و بستگان شهیدان امید و ایستادگی و مقاومت را گسترش دهیم. ما باید به وظایفی که شهیدان به ما محول کرد‌ه‌اند عمل کنیم. باید علیه خط خیانت و نوکری ایستادگی کنیم.

خانواده سربلند شهیدان؛

اکنون ما در حضور خون‌های بناحق ریخته شهیدان، در آستان جلال و شوکت شما با خون شهیدان، با رهبر آپو تجدید پیمان می‌کنیم که از قداست شهیدان و مبارزات آنان صیانت کنیم. در پایان به مناسبت سالگرد شهادت دکتر سیروان و همرزمانش سر تعظیم و تکریم را در حضور دکتر سیروان و خانواده وی خم می‌کنیم و می‌گوییم؛

شهید نامرن، شهید نامرن، شهید نامرن

زنده‌باد رهبر آزادیخواهمان، زنده‌باد رهبر آپو

مرگ بر خائنان."