کمیته‌ی خلق و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان: در عید فطر باید بیشتر از شهدا صیانت کنیم

کمیته‌ی خلق و باورداشت‌های ک.ج.ک با تبریک عید فطر اعلام کرد، در این عید باید بیشتر از همیشه از شهدا صیانت کنیم. ما با صیانت کردن از یاد شهدا پاسخ حملات دشمنان فاشیست و اشغالگر را می‌دهیم.

کمیته‌ی خلق و باورداشت‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت عید فطر بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است؛ "در این دوره، مبارزات دمکراتیک برای جامعه‌ی مسلمانان به اندازه‌ی عبادت وظیفه‌ای مقدس است."

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است:

"ما امیدوار هستیم که عید فطر برای جامعه اسلامی و همه‌ی بشریت به وسیله‌ای برای تحقق صلح، امنیت و سلامت مبدل شود. ما می‌گوییم، عید امسال باید به مبارزات برای ایجاد جهانی دمکراتیک، برابر و آزاد نیرو ببخشد. قبل از همه، ما عید فطر را به کوردستانیان مسلمان و همه‌ی مسلمانانی تبریک می‌گوییم که در عبادات خود خواستار خوبی، امنیت، آرامش، حقوق بشر و عدالت برای همه هستند.

مبارزات برای دمکراسی در این دوره برای خلق‌های مسلمان به اندازه‌ی عبادت به وظیفه‌ای مقدس تبدیل شده است. باید مسلمانان شرایط کنونی زندگی و رژیم سیاسی کنونی، تحت هر عنوانی که باشد را نپذیرند. ما می‌خواهیم اعلام کنیم، در این شرایط انجام مبارزات دمکراتیک، اخلاقی و بشری و منطبق بر اسلام محمدی است. اسلام فقط با مبارزات این چنینی می‌تواند از دیکتاتورهای مذهب‌پرست، ملت‌پرست و نابودگر نجات یابد و از سوء استفاده و به کارگیری اسلام پرهیز شود و به سطح اخلاق دمکراتیک که نماینده‌ی آن است برسد.

کوردستانیان عزیز

مردم کوردستان در وضعیتی آکنده از ظلم و ستم رژیم فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ به استقبال این عید می‌روند. کوردها ملتی هستند که به دلیل حملات نابودگرانه‌ی دولت ترکیه انکارگر موجودیت و دستاوردهایشان در خطر است و به همین دلیل باید کوردها قبل از هر کس و قبل از هر چیز، باید این خطر و تهدید علیه خود را از بین ببرند. به عنوان ملت کورد تا زمانی که این حملات اشغالگرانه را شکست نداده‌ایم و زندگی آزاد و دمکراتیک را بنیاد ننهاده باشیم، ما زندگی آرام را نخواهیم دید. با این درک و تفکر ما باید مبارزات را افزایش دهیم.

در این دوره و در این شرایط ما فقط با مقاومت و مبارزاتی به مانند مبارزات گریلا می‌توانیم پیروز شویم. باید با مبارزات و مقاومت‌های گریلا یکی شویم و در هر جایی و در هر زمانی مانند گریلا تلاش و مبارزه کنیم. ما باید بگوییم که پیوستن به صفوف گریلا برای ما، و مبارزات بر این اساس مقدس است. تنها راهی که به حصر علیه رهبر آپو پایان می‌دهد، این است که پاسخ مقاومت رفقای خود در زندان‌ها را بدهیم و اینگونه آزادی را تضمین کنیم. به مناسبت عید فطر درخواست ما از همه‌ی کوردستانیان این است که مقاومت علیه حملات نابودگرانه دولت اشغالگر ترکیه را افزایش دهند.

حملات نابودگرانه اقدامی بین‌المللی است

حکومتی که زبان یک ملت را ممنوع کرده است، می‌گوید:"من با ملت کورد مشکلی ندارم"، همین رفتار خود نشان می‌دهد که خطر و تهدید پاکسازی نژادی چقدر بزرگ است. کوردهای مزدور با بیانیه‌های خود در کنار دولت فاشیستی ترکیه قرار می‌گیرند. همین امر خود نشان دهنده‌ی آن است که حملات پاکسازی کننده اقدامی بین‌المللی است. به همین دلیل قبل از همه برای خلقمان در شمال و جنوب کوردستان و همه‌ی کوردها این یک وظیفه‌ی تاریخی است که این تهدید بزرگ را ببینند و علیه آن قیام کنند.

در این مرحله، مبارزات به شیوه‌ی اتحاد ملی بسیار مهم است. ما از همه‌ی کوردها درخواست می‌کنیم، دشمنی که دولت فاشیست ترکیه تلاش می‌کند در میان کوردها ایجاد کند را از بین ببرند. ما یک بار دیگر یادآور می‌شویم، باید علیه این فتنه و فساد مبارزات مشترک را تقویت کنیم. ما عید فطر را به همه‌ی کوردستانیان مسلمان تبریک می‌گوییم.

در بالاترین سطح از خانواده‌ی شهدا حمایت کنید

همه‌ی کوردستانیان باید در عید امسال بیشتر از سال‌های گذشته، از شهدا صیانت کنند. به صورت دسته جمعی بر مزار شهدا بروید و یاد آنها را گرامی بدارید. به صورت قدرتمند از یاد شهدا صیانت کنید و اینگونه پاسخ حملات دشمنان فاشیست را بدهید. باید قبل از همه از خانواده‌ی شهدا و خانواده‌ی زندانیان سیاسی در بالاترین سطح پشتیبانی شود. به نام جنبش‌مان در حضور رفقایی که در جنگ هفتانین و در جنگ خابور و در عملیات شاهین‌های زاگرس شهید شدند، یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم و آنها را ارج می‌نهیم و یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که ما عهد و پیمان پیروزی را که با شهدا بسته‌ایم، محقق خواهیم کرد. همچنین عید فطر را به مقاومتگران کمپ مخمور و لاویرو و همه‌ی کوردستانیان مسلمان تبریک می‌گوییم و برای مبارزات آنها آرزوی پیروزی و موفقیت داریم."