کندال کوبانی: بدون شک پیروز خواهیم شد

گریلا کندال کوبانی اعلام نمود، دولت ترکیه که مدت چند ماه است نتوانسته است مقاومت گریلا را شکست دهد، از اسلحه شیمیایی استفاده می‌کند. وی گفت؛"مقاومت هنوز ادامه دارد. ما در حال پیروزی هستیم و بدون شک پیروز خواهیم شد."

کندال کوبانی، گریلای ه.پ.گ جوانی ۱۸ ساله است که در عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس جای گرفته است. روز هشتم ژوئن ۲۰۲۱ زمانی که ارتش اشغالگر ترکیه در ناحیه ورخله به مناطق گریلا حمله کرد، یکی از آن گریلاهایی بود که ضربات سنگینی به ارتش ترکیه وارد کرد. گریلا کندال در مورد مبارزات خود با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داده است.

گریلا کندال کوبانی اعلام نمود، آنها برای حملات دولت ترکیه آماده هستند و گفت؛" ما می‌دانستیم که دشمن به منطقه ورخله حمله می‌کند. به همین دلیل ما آماده بودیم. زمانی که دشمن حمله کرد و خواست پیشروی کند، ما به عنوان نیروهای گریلا در آنجا به دشمن حمله کردیم. روش اصلی دشمن برای حمله استفاده از جنگ روانی است. آنها می‌گویند 'بیایید تسلیم شوید، ما می‌دانیم که شما آب کافی ندارید، می‌دانیم که مایحتاج مورد نیاز خود را ندارید. بیایید و خودتان را تسلیم کنید'. همچنین ما دشمنان را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که چه کارکتری دارد، به همین دلیل درخواست آنها برای تسلیم شدن از نظر ما بسیار مسخره است. دشمن با شجاعت آن را ندارد که به تونل‌های جنگی ما حمله کند. از راه اطلاعاتی که توسط برخی کنتراها و جاسوس‌هایشان به دست آورده‌اند به ما حمله می‌کنند."

دولت ترکیه غیر از تکنولوژی مدرن چیزی ندارد

گریلا کندال کوبانی همچنین اعلام کرد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همیشه و در همه جایی برای ارتش ترکیه تبلیغ می‌کند. وی گفت؛"اما ارتشی که به عنوان یک ارتش بسیار قدرتمند از آن یاد می‌شود، جرات حمله به تونل‌ها و نزدیک شدن به تونل‌های ما را ندارند. آنها هنوز هم تلاش می‌کنند از راه سنگرهای‌شان نتیجه‌ای به دست آورند. اکنون ما روش‌های دشمن را به خوبی می‌شناسیم. آنها هنوز هم از اسلحه‌ی شیمیایی علیه تونل‌های ما استفاده می‌کنند. چون نمی‌تواند در مقابل مقاومت رفقای ما دوام بیاورند، با طناب مین‌هایی را به داخل تونل‌های ما آویزان می‌کنند، یا اینکه دوربین‌ها را به سگ‌ها بسته و آنها را به داخل تونل‌ها می‌فرستند، به همین دلیل درخواست تسلیم شدن از طرف سربازهایی که جرات نمی‌کنند به تونل‌های ما نزدیک شوند، هیچ سودی برای آنها ندارد. رفقای ما علیه همه‌ی اقدامات آنها هرآنچه لازم باشد را انجام می‌دهند. رفقای ما خیلی زود تلاش‌های دشمن را درک کرده و می‌دانند که چه وقتی می‌خواهند حمله کنند. به همین دلیل ما اقدامات پیشگیرانه‌ی لازم را انجام خواهیم داد."

هر کدام از رفقای ما می‌تواند در مقابل ۲۰ سرباز ارتش ترکیه بجنگد و زمانی که آنها را هدف قرار می‌دهیم، سربازهای آنها بدون هیچ پاسخی فوراً فرار می‌کنند. آنها جنازه‌های کشته‌های خود را رها کرده و پا به فرار می‌گذارند. وضعیت سربازهای ارتش ترکیه اینگونه است. آنها اکنون فقط تکنولوژی مدرن را در اختیار دارند. علیه تکنولوژی نیز، ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. جنگنده‌ها، پهپاده، هواپیماهای جاسوسی، هلیکوپترهای اسکورسکی و کبرا به طور ۲۴ ساعته در آسمان منطقه در حال گشتزنی هستند. یعنی اگر آنها هیچ هدفی را رویت نکنند، بدون هدف منطقه را بمباران می‌کنند. تا از لحاظ روانی ما را تحت تاثیر بگذارند. ما به خوبی می‌دانیم که دشمن می‌خواهد چه کار کند و هدف آنها چیست. هیچ کدام از اقدام‌های آنها بر ما تاثیری ندارد. به همین دلیل مقاومت ما ادامه دارد. ما در حال پیروز شدن هستیم و می‌دانیم که بدون شک پیروز خواهیم شد. اگر یکی از رفقای ما را از ما بگیرند، ما ده‌ها تن از آنها را خواهیم کشت. نه تنها از لحاظ فیزیکی، بلکه برای از بین بردن تفکر دشمن تا پایان می‌جنگیم."