کنفدرالیسم جوامع کوردستان: کارزار یکم ژوئن تا پیروزی ادامه دارد

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در بیانیه‌ای با گرامیداشت هجدهمین سالگرد کارزار انقلابی ١ ژوئن بر تداوم مبارزه تا تحقق آزادی تأکید کرده است.

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان در بیانیه‌ای سالگرد کارزار یکم ژوئن ٢٠٠٤ را در آستانه هجدهمین سالگرد آن به نیروهای انقلابی و دمکرات تبریک گفته و یاد و خاطره هزاران شهید مبارزه آزادی طی سالیان گذشته را گرامی داشته است. ک.ج.ک نیروهای بین‌المللی و جامعه مترقی را به پشتیبانی از مبارزه مشروع خلق کورد در برابر نسل‌کشی فراخوانده است.

در متن بیانیه آمده ریاست مشترک ک.ج.ک آمده است: "کارزار یکم ژوئن در برابر حملات پاکسازی داخلی و خارجی که تداوم یک توطئه بین‌المللی بودند، یک کارزار تاریخی برای مبارزه آزادی با پیشگامی گریلاها بود. تصفیه‌گران داخلی با اتکای به نیروهای بین‌المللی توطئه‌گر سعی کردند جنبش را از مسیر آزادی منحرف کند تا آنرا از بین ببرد. کارزار یکم ژوئن، پاسخی تاریخی به آن بود و نقشه پاکسازی را پوچ کرد."

ریاست مشترک ک.ج.ک این گام را همچنین اقدامی علیه خائنین داخلی و زمینه‌ساز سرمشق‌های نوین آزادیخواهانه، دمکراتیك و زیست‌محیطی رهبر آپو عنوان کرده که در عرصه عملی مبتنی بر استراتژی جنگ انقلابی خلق بود.

جنگ و مقاومت کنونی در زاپ، آواشین، متینا، هفتانین و خاکورک را این بیانیه اوج کارزار انقلابی یکم ژوئن توصیف کرده و می‌افزاید: گریلاها در خط سرفرازی، با قهرمانی در برابر حملات نابودگر حکومت فاشیست ترکیه به کوردها برای تحقق رویای مرزهای میثاق ملی مقاومت می‌کند و ضربات سنگینی به دشمن می‌زند. 

ریاست مشترک ک.ج.ک با قدردانی از رشادت گریلاهای در جبهەهای جنگ می‌گوید:"دشمن می‌خواست در مدتی کوتاه مقاومت گریلا را درهم بشکند و باشور کوردستان را اشغال کند. مقاومت فدائیانه گریلاها اما نقشه‌های حکومت فاشیست و کشتارگر ترکیه را بهم ریخت. گریلاهای آزادی کوردستان نه فقط در برابر جنگ‌افزارهای پیشرفتەی امروزی بلکه در برابر تسلیحات شیمیایی و جنایات جنگی و جنایات ضد بشری، مقاومتی تاریخی به ثبت رسانده‌اند."

این بیانیه به تلاش دولت ترکیه برای پنهان‌سازی تلفاتی که ارتش آن متحمل شده اشاره کرده و از سازمان ملل و سایر سازمان‌های مسئول جهانی خواسته است سکوت خود در برابر بمباران شیمیایی و جنایات علیه بشریت توسط ترکیه را بشکنند. در غیر اینصورت شریک آن به حساب می‌آیند.

ک.ج.ک هدف قطعی ترکیه را نسل‌کشی خلق کورد و نابودی کامل کوردها عنوان کرده و اضافه می‌کند: "همه جا به کوردها حمله می‌کنند و آنها را به قتل می‌رسانند. همانند روژاوا که سعی در تغییر بافت جمعیتی آن دارند. تغییر ترکیب جمعیتی، مصداق یک نسل‌کشی وحشیانه است. ترکیه درصدد است آمریکا، اروپا و همه نهادهای مرتبط با آنها را در نسل‌کشی کوردها شریک کند و آنها را برای پشتیبانی تحت فشار قرار می‌دهد. ما این نیروها را فرامی‌خوانیم که شریک نسل‌کشی ترکیه نشوند. می‌باید کنار خلق کورد باشند که مشروع‌ترین و بحق‌ترین مبارزه دنیا را انجام می‌دهند."

ریاست مشترک ک.ج.ک در عین حال به مسئولیت همگانی مردم از جمله روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان در این زمینه پرداخته و انسان‌های مترقی را به همبستگی با کوردها که هدف حمله اشغالگرانه همه جانبه قرار گرفته‌اند فرامی‌خواند.