کنفدرالیسم جوامع کوردستان: صیانت از رهبر آپو باید دائمی باشد

ک.ج.ک: نوروز ۲۰۲۱ نشان داد که خلقمان و دوستانمان از رهبر آپو صیانت کردند و برای رهبری آماده‌ی هر مبارزه‌ای هستند. ما یک بار دیگر می‌گوییم، صیانت از رهبری باید دائمی باشد.

بیانیه‌ی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به شرح زیر می باشد:

"نوروز ۲۰۲۱ در هر چهار بخش کوردستان، در کلان شهرها و خارج از میهن، به صورت تاریخی برگزار شد. اراده‌ای بزرگ به خلقمان و دوستان‌مان بخشید، همزمان وحشت بزرگی به دل دشمنان کوردها و دمکراسی افکند. ما با جوش و خروش نوروز به همه‌ی کسانی که برای برگزاری مراسم‌های نوروز تلاش کردند و خلق کورد و دوستانمان که در میادین نوروز آماده شدند، سلام و درود می‌فرستیم و نوروز را به آنها تبریک می‌گویم. برگزاری باشکوه مراسم‌های نوروز، سال ۲۰۲۱ را به سال بدست آوردن آزادی تبدیل کرد.

نوروز ۲۰۲۱ برای به اوج رساندن کمپین "علیه حصر، فاشیسم و اشغالگری، زمان آزادی فرا رسیده است" و برای به موفقیت رساندن این کمپین در سال ۲۰۲۱ به فراخوان از زنان و جوانان و خلقمان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۱ فشارها افزایش خواهند یافت، اما در هر صورت مبارزات ما قدرتمند‌تر خواهد شد و در هر جایی که نوروز در آن برگزار شد این اراده و خودباوری نشان داده شد. نقشه برای نابود‌سازی در سال ۲۰۱۴ آماده شد. از پنجم مه ۲۰۱۵ با تحمیل حصر شدید بر رهبر آپو با حملات علیه خلق و کودتای سیاسی در هفتم ژانویه ۲۰۱۵ انجام شد. حملات همه جانبه بر اساس خفه نمودن خلق ما و تسویه کردن جنبش ما آغاز شد. خواستند مبارزات آزادی را از بین ببرند و نقشه‌ی پاکسازی کوردها را به موفقیت برسانند، به همین دلیل علیه این حملات سنگین، رهبر آپو، جنبش آزادی، گریلا، زندانیان، نیروهای دمکراتیک و خلق مقاومتی تاریخی انجام دادند. دشمن در هیچ کدام از میادین به نتیجه نرسید. نوروز ۲۰۲۱ نشان داد که توطئه از بین بردن به هیچ وجه نتیجه نگرفته و نتیجه‌ای برای دشمنان نداشته است.

نوروز ۲۰۲۱ نشان داد، همانگونه که رهبر آپو خاطرنشان کرده بود، خلق ما به خلق نوروز و خلق قیام تبدیل شده است. به خلقی اینچنینی تبدیل شد که برای موجودیت و آزادی خود می‌جنگد. به دوست و دشمن و به همه نشان داده است که فشار و زور نمی‌تواند آنها را از مبارزات موجودیت و آزادی خود عقب براند. خلق کورد در رسیدن به هویت، زبان و فرهنگ خود و زندگی آزادانه در میهن خود اصرار می‌ورزد. در نوروز امسال حمایت قدرتمند از ه.د.پ نشانه‌ی پاسخ به این موضع‌گیری هاست.

خلق ما در نوروز ۲۰۲۱ پشتیبانی قدرتمندی از رهبر آپو انجام داد

خلق ما در نوروز ۲۰۲۱ با سردادن شعار "زنده باد رهبر آپو" به شیوه‌ای قدرتمند از رهبری حمایت و پشتیبانی کردند.

این حمایت‌ و پشتیبانی‌ها همزمان به پاسخی به اخباری که در مورد زندگی رهبر آپو منتشر شده بود، تبدیل شد. خلق ما می‌خواهند اخبار قابل اعتمادی در مورد رهبری به دست آورند. چون می‌دانند، خط حکومت فاشیستی دشمن کوردها و همه‌ی ارزش‌های کوردها می‌باشد، به همین دلیل نه تنها می‌خواهند که حصر پایان یابد، بلکه برای آنکه یک بار دیگر چنین اخباری منتشر نشود، خواهان آزادی فیزیکی رهبر آپو هستند. به همین دلیل مبارزات خود را اینگونه ادامه خواهند داد.

تا زمانی که با رهبر آپو دیدار انجام می‌شود، خلق ما باید به مبارزات و فعالیت‌های خود ادامه دهند

مسئله‌ی امنیت و سلامتی رهبر آپو هنوز مشخص نشده است. ویژگی این حکومت که دشمنی با کوردهاست سبب شده است که به بیانیه‌های آنها اعتماد نکنیم. به همین دلیل باید وکلا به طور مستقیم با رهبری دیدار کنند. تا زمانی که این امر محقق نشود، باید خلق ما در حمایت و پشتیبانی از رهبر آپو به همانند نوروز به شیوه‌ای مداوم به فعالیت‌های خود ادامه دهند. زنان و جوانان و خلق و دوستان‌مان تا در مورد مسئله ی سلامت و زندگی رهبری اطلاعات درست و دقیقی به دست نیاید، باید در خیابان‌ها بمانند. خلق ما و همچنین دوستانمان منتظر هستند تا هر چه سریعتر در مورد امنیت و سلامت رهبری مطمئن شوند. اگر در مدتی کوتاه وضعیت سلامت رهبری مشخص نشود، ما با بیانیه‌ای موضع‌گیری خود را نشان می‌دهیم. اگر در زمان کوتاهی وضعیت رهبری مشخص نشود، باید خلق ما، دوستانمان و نیروهای دمکراتیک خود را برای روشی جدید آماده نمایند. مسئولیت ما این است که مبارزات برای امنیت و سلامت رهبری را به سطحی جدید برسانیم. رهبری ما همه‌ی زندگی و عمر خود را به ما و خلقمان بخشید، به همین دلیل حمایت از رهبری حمایت از موجودیت و آزادی خود ماست.

نوروز ۲۰۲۱ نشان داد که خلقمان و دوستانمان از رهبر آپو صیانت کرده و برای رهبری آماده‌ی هرگونه مبارزه‌ای هستند. ما یک بار دیگر می‌گوییم، حمایت از رهبری باید دائمی و همیشگی باشد. با جوش‌ و خروش نوروز به همه‌ی کسانی که در مراسم‌های نوروز تلاش کردند، خلق کورد و دوستانمان که در میدان‌های نوروز آماده شدند و به همه‌ی کسانی که نشان دادند، برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، سلام و درود می‌فرستیم."