کنفدرالیسم جوامع کوردستان: تصمیم آمریکا در راستای مزدوریگری برای سازمان جاسوسی میت و احیای داعش است

کمیته‌ روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام کرد، تصمیم وزارت خارجه آمریکا نه یک پاداش برای عدالت بلکه دادن رشوه برای مزدوریگری است. آمریکا با این اقدام خود می‌خواهد بذر مزدوریگری برای بیگانگان را در جامعه کوردی بکارد.

کمیته‌ روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در پاسخ به تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا در مورد پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی ملت کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه‌ به این شرح است:

"به افکار عمومی

روز ٢٠ آوریل ٢٠٢١ وزارت خارجه آمریکا تصمیمی ناعادلانه را تکرار کرد که در سال ٢٠١٨ علیه سه رفیق گرداننده و پیشاهنگ جنبش آزادیخواهی کوردستان اتخاذ کرده بود. در این تصمیم با استناد به دروغ و تحریف و افتراهای واهی از مردم درخواست می‌شود که به جاسوسی برای آمریکا بپردازند تا بلکه اینگونه به رفقایمان صدمه وارد شود.

لازم است اعلام کنیم که این هم تصمیم و هم افتراهای طرح شده در آن فاقد هر گونه وجاهت تاریخی، اجتماعی، قانونی، انسانی و اخلاقی می‌باشند. این تصمیم توهین به وجدان خلق کورد و وجدان خلق آمریکاست. نه رهبر آپو، نه این سه رفیق و نه هیچ عضو پ.ک.ک و جنبش آپویی مستقیم و یا غیرمستقیم تاکنون هیچگونه عملیاتی علیه دولت و ملت آمریکا انجام نداده‌اند و منافع آمریکا را هدف قرار نداده‌اند. برعکس، همیشه از آمریکا درخواست کرده‌اند که به عنوان یک نیروی مؤثر در عرصه بین‌المللی برای حل مسئله کورد نقش مثبت را بر عهده گیرد. این سه رفیق و فلسفه‌ای که آنان نمایندگی‌اش را بر عهده گرفته‌اند، با مبارزات خویش خلق کورد و خلق آمریکا و همه بشریت را از بلای سیاهی همچون داعش نجات داده‌اند. از اینرو خلق آمریکا آنچنان که در مورد کوبانی و سریکانی دیده شد، همیش‌ از خلق کورد حمایت کرده و روابط مستحکم وجدانی و اخلاقی را با خلق کورد و مبارزات مشروعش برقرار کرده است. این تصمیم وزارت خارجه آمریکا، همزمان اقدامی علیه وجدان و احساسات عدالت‌خواهانه خلق آمریکاست. اگر مبارزات رهبر آپو، این سه رفیق پیشاهنگ و هزاران شهید سربلند پ.ک.ک نمی‌بود داعش با شکست روبرو نشده و با مبدل شدن به واقعیت سیاسی خاورمیانه، آمریکا مجبور می‌شد همچون طالبان با گروه داعش نیز با میزبانی ترکیه به مذاکره بپردازد.

آنکه باید دادگاهی شود اردوغان و گردانندگان دولت ترکیه هستند که در واقع توأمان سیاسی و ایدئولوژی داعش هستند، ده‌ها هزار تبهکار داعش را از چهارسوی جهان از طریق ترکیه به سوریه و عراق گسیل کردند و پس از نسل‌کشی و ویرانی بیشمار در این دو کشور آنان را به اروپا، افریقا و قفقاز فرستادند و در آنجا نیز به قتل‌عام و جنایت دست زدند. ترکیه تمامی این اعمال را در مقابل چشمان آمریکا انجام داده و می‌دهد و اکنون با موافقت آمریکا به حامی تمامی تبهکاران جهادی در سراسر جهان مبدل شده است.

این تصمیم وزارت خارجه آمریکا و تجدید آن پس از ٣ سال، در واقع تصمیم برای عدم چاره‌یابی و پافشاری بر مسئله کورد و همزمان فراهم کردن زمینه برای تداوم سیاست ژنوساید فیزیکی و سیاسی است که از سوی دشمنان خلق کورد، بویژه حاکمیت فاشیست اردوغان و باغچلی علیه خلقمان آنرا به اجرا گذاشته‌اند. این تصمیم گامیست برای سوداگری با خون کورد و خلق‌های دیگر منطقه برای کسب رضایت دولت فاشیست ترکیه و اردوغان در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تا آنان نیز از سیاست‌های آمریکا حمایت کنند. چاره‌یابی دمکراتیک مسئله کورد کلید چاره‌یابی تمامی مسائل خاورمیانه است و وزارت خارجه آمریکا با این تصمیم خود نشان داد که بر تداوم مسئله کورد و تداوم بحران، تنش و قتل‌عام در خاورمیانه پافشاری می‌كند.

٢٢ سال پیش دولت آمریکا بدون توجه به هرگونه قوانین بین‌المللی و اخلاقی و سیاسی و انسانی، از تمام توان خود برای ربودن و تحویل دادن رهبر آپو به دولت فاشیستی ترکیه بهره گرفت. ٢٢ سال است که رهبر آپو، خارج از هر قانون انسانی تحت حصر سنگین قرار دارد. این جرم سیاسی و اخلاقی و انسانی بزرگیست و لازم است دولت آمریکا به جای تعیین جاسوس بر پیشاهنگان و شخصیت‌های سیاسی کورد، به دلیل ربودن و تحویل دادن رهبر آپو و تشجیع سیاست انزوا و حصر از خلق کوردستان و خلق‌های خاورمیانه عذرخواهی می‌کرد. خواستار عفو و بخشش می‌شد زیراکه این سیاست آمریکا مسئله کورد را بدون راه حل باقی گذاشته زمینه ریختن ده‌ها هزار نفر را فراهم کرده است. تصمیمی که علیه سه رفیق پیشاهنگمان اتخاذ شده است تداوم همان سیاست است. به همین دلیل لازم است که مسئولان دولت آمریکا بدون اتلاف وقت از خلق کورد و خلق آمریکا درخواست عفو کنند، این اشتباه تاریخی و اخلاقی خود را اصلاح کنند و برای جبران زیان‌های آن تلاش کنند که شامل آزادی رهبر آپو و حل دمکراتیک مسئله کورد می‌باشد.

این تصمیم وزارت خارجه آمریکا نه پاداش برای دادخواهی، بلکه پرداخت رشوه برای جاسوسی است. آمریکا با این تصمیم خود می‌خواهد که بذر جاسوسی برای بیگانگان را در جامعه کورد بکارد و به ان مشروعت دهد و اینچنین شیرازه فرهنگی و اخلاقی جامعه کوردستان را از هم فروپاشد. این تصمیم آمریکا مزدوریگری برای سازمان جاسوسی میت و احیای مجدد داعش است. زیرا این سه رفیقمان در خنثی‌کردن نقشه‌های داعش و میت در خاورمیانه دارای نقشی موثر بوده‌‌اند.

در این مجال افکار عمومی جهانی و بویژه افکار عمومی خلق آمریکا و خلق کورد را فرامی‌خوانیم تا با درک به این واقعیت که این تصمیم به نفع داعش و دولت فاشیستی ترکیه است. تمامی راه‌های مبارزات مدنی و دمکراتیک را برای ایجاد فشار بر دولت آمریکا مد نظر قرار دهند تا از این تصمیم و اقدامات دیگر خود عقب‌نشینی کند و بیش از این خلق کورد و دیگر خلق‌های منطقه را با قتل‌عام و ژنوساید مواجه نکند."