خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

کنفدرالیسم جوامع کوردستان عید چارشما سور را تبریک گفت

‏ک.ج.ک چارشما سور ایزدی‌ها را تبریک گفته و از خلق کورد درخواست نمود که از مقاومت ایزدی‌ها صیانت کنند.

کمیته‌ی خلق‌ها و باورهای ک.ج.ک بیانیه‌ای منتشر کرده و طی آن عید چارشما‌ سور (آغاز سال نو) جامعه ایزدی را تبریک گفت.

بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"ما عید چارشما سور را به خلق ایزدی تبریک می‌گوییم، همچنین این روز را به همه‌ی کسانی که آن را گرامی می‌دارند، نیز تبریک می‌گوییم.

خلق ایزدی امسال عید چارشما سور را در جریان مقاومت گرامی می‌دارند. آنها نسبت به چند سال گذشته بسیار سازمان یافته شده و بسیار آگاهانه‌تر مبارزه می‌کنند. این یک دستاورد بسیار بزرگ و بامعنی است. به همین مناسبت ما مبارزات و مقاومت خلق ایزدی که مرکز آن شنگال است را گرامی می‌داریم و برای آنها آرزوی پیروزی داریم.

اکنون ایزدی‌ها دارای فکر و سازمان‌یافتگی قدرتمندی هستند

ایزدی‌ها در طول تاریخ هدف اصلی دشمنان خلق کورد بوده‌اند. نیروی که در طول تاریخ بیشترین قتل‌عام بر آنها تحمیل شده ایزدی‌ها هستند. حکومت ترکیه که دشمن بشریت است، در بسیاری مواقع کوردهای خائن و مزدور را به سمت خود کشیده و اینگونه حملات خود را انجام داده‌اند. دولت ترکیه امروز پ.د.ک را در کنار خود دارد و به وسیله‌ی آنها به ایزدی‌ها حمله می‌کنند. این دو نیرو با خود‌مدیریتی دمکراتیک ایزدی‌ها مخالف هستند، چون با این خودمدیریتی ایزدی‌ها می‌توانند آزادانه با فرهنگ و عقاید خود زندگی کنند. حکومت ترکیه علاوه بر آن که حکومتی است که دشمنی با کوردها اساس آن است، با ایزدی‌ها نیز دشمنی می‌کند. پ.د.ک به همکار دولت فاشیستی ترکیه تبدیل شده و با ایزدی‌ها دشمنی کرده و می‌خواهد منافع آنها را قربانی کند. این دو نیروی عقب مانده بسیار تلاش می‌کنند که حکومت عراق را نیز به شریک حملات خود تبدیل کنند.

خلق ایزدی علیرغم همه این حملات و فشارها طی ۶ سال گذشته بسیار پیشرفت کردند. ایزدی‌های شنگال اکنون دارای فکری بسیار والا و مهم هستند. به سطحی رسیده‌اند که علیه حملات مقاومت می‌کنند و از خود دفاع می‌نمایند. آن‌ها چارشما سور را در میانه‌ی چنین مقاومتی گرامی می‌دارند. این سطح از هوشیاری، سازمان‌یافتگی و مبارزات همراه با فعالیت‌ها، همچنین گرامیداشت چارشما سور را بسیار با معنا کرده است. اینگونه ایزدی‌ها خود را از نو معرفی می‌کنند. از نو خود را آفریده و بر سر راه زندگی مستقل قرار گرفته‌اند. یکی از ارزش‌های بسیار والا که باید گرامی داشته شود همین است.

فرهنگی والا است

عید چارشما سور روز به روز بیشتر به عید مقاومت و رستاخیز تبدیل می‌شود. بر اساس عقیده‌ی ایزدی‌ها خاک کوردستان میهن حقوار است. خلق پایبندی خود به خاکش را با جشن گرفتن معنا می‌بخشد و ایزدی‌ها نیز پیشاهنگی آن را به عهده دارند. این فرهنگ بسیار والا و گرامی است. با این عقیده ما جشن چارشما سور ۲۰۲۱ را به خلقمان که در مقابل ظلم و ستم و قتل‌عام مقاومت می‌کنند و از خود دفاع می‌نمایند، مردمی که خاک کوردستان را ترک نکرده و آنهایی که آن را به ناچار ترک کردند و با روح در خاک خود زندگی می‌کنند، تبریک می‌گوییم. با این باور و با این موضع‌گیری ما شهدای قهرمان خود مام ذکی شنگالی، زردشت و بشیر و عگید جفیان را یکبار دیگر گرامی می‌داریم که در هنگام دفاع از خاک کوردستان در حملات دشمنان شهید شدند.

باید خوددفاعی افزایش یابد

خلق ایزدی به خوبی می‌داند که قتل‌عام علیه آنها پایان نیافته و ما از خلقمان درخواست می‌کنیم که خود‌دفاعی و سازماندهی جامعه را افزایش دهند. به مناسبت این عید ما به اتحاد جامعه ایزدی تاکید می‌کنیم. ما معتقدیم که ایمانداران ایزدی با مبارزه یک بار دیگر وظیفه‌ی تاریخی خود را انجام داده و ما به آنها تبریک می‌گوییم. ما از خلقمان در باشور کوردستان می‌خواهیم که مبارزات شنگال را مانند مبارزات دمکراتیک خود ببینند و از آن صیانت کرده و پشتیبانی نمایند. این درخواست را از همه‌ی کسانی که می‌خواهند عراق دمکراتیک شود، داریم.

ما باید از یکدیگر صیانت کنیم

ما باید ارتباطات همسایگی، دوستی و انسان‌دوستانه که در فرهنگ خلق ما بسیار قدرتمند است را بر اساس میهن‌دوستی ارزشمند بداریم و از یکدیگر صیانت کنیم. از افراد فقیر از لحاظ مالی و معنوی پشتیبانی نماییم. از خلق ایزدی در اروپا می‌خواهیم تا پیشاهنگی این اقدام را بر عهده بگیرند. خلق کورد خلقی است که عدالت‌خواهی اجتماعی در آن بسیار قدرتمند است. خلق کورد بسیار پاک و دلسوز می‌باشد. این دل‌پاکی ارزش اخلاقی ما است که می‌تواند ما را بر مشکلات و مسائل پیروز گرداند. زمانی که ما این ارزش‌های اخلاقی را با تفکر آپویی گسترش دهیم  و با سازماندهی ملت دمکراتیک یکی شوند ما می‌توانیم موانع را از پیش رو برداریم. عید چارشما سور ایزدی‌ها عید کوردها است. ما از آنها درخواست می‌نماییم که این عید را بیشتر از هر زمانی بر اساس جوهر فرهنگی و اجتماعی گرامی بدارند. کوردها با ارزش‌های قدیمی ایزدی، بر اساس ملت دمکراتیک به گونه‌ای که در آن تغییری ایجاد نشود، یک بار دیگر متحد شدند. درویش عبدی کوردستان دمکراتیک را ایجاد کرده و از آن دفاع می‌کنند. سربلندی گاره، مراسم‌های ۸ مارس، نوروز و چهار آوریل به روح سال ۲۰۲۱ تبدیل شدند. ما یکبار دیگر با این فکر و اندیشه جشن چارشما سور ایزدی‌ها را تبریک می‌گوییم، یاد شهدایمان مام ذکی، بْنفش، خانی، زردشت و بشیر را گرامی می‌داریم  و یک بار دیگر با آن‌ها عهد می‌بندیم که برای آزادی خلق که آن‌ها جان خود را برای آن فدا کردند، مبارزات خود را افزایش می‌دهیم."